2013-11-01, 10:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Det är exakt samma typ av protein (vassle och kasein), utvunnet på exakt samma sätt. Vad skulle skillnaden vara menar du?

på dig själv

Jag trodde det framgick av mitt inlägg men jag får väl skriva ut det i klartext. Koncentrationen.
Citera
2013-11-01, 10:47
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Adolf
Jag trodde det framgick av mitt inlägg men jag får väl skriva ut det i klartext. Koncentrationen.

Jag tolkade analogin som att proteinpulver på något sätt skulle vara farligare än keso, jag missförstod helt enkelt syftet med inlägget. Andelen protein är ju däremot ganska ointressant så länge det totala antalet kalorier inte skiljer sig nämnvärt för att få i sig samma mängd protein.
Citera
2013-11-01, 10:58
Medlem
qdqdqs avatar
Blä för att trycka i sig massa keso, det har jag aldrig gjort kommer aldrig att göra (om det inte blir något extremt nödläge vill säga).
Senast redigerad av qdqdq 2013-11-01 kl. 11:00.
Citera
2013-11-01, 11:03
Medlem
Kabeldragares avatar
Vad jag förstår så använder sig sällan proffs av proteinpulver och så, utan snarare käkar ägg och shit. Dock så måste de vara med på alla proteinpulversförpackningar om de vill dat cash
Citera
2013-11-01, 11:37
Medlem
Ripzehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kabeldragare
Vad jag förstår så använder sig sällan proffs av proteinpulver och så, utan snarare käkar ägg och shit. Dock så måste de vara med på alla proteinpulversförpackningar om de vill dat cash
ALLTSÅ vad är det folk inte förstår? Varför ska man hålla på och sortera bort det ena? Du ska för fan äta det som passar dig BÄST. Fattar inte, man ska äta varierat, och mycket, 6 måltider om dagen helst (3 stora 3 lite mindre). Blir så förbannad när folk är så ovetande och tror att proteinpulver är nåt magiskt jävla bullshit.

Det är bra att ta en shake med whey direkt efter gymmet eller ska du stå och laga nån jävla dundermiddag då? Sen på kvällen ta en shake med kasein för konstant men slöare utsöndring. Jag brukar göra så att direkt efter gymmet tar jag en shake med whey, går och duschar och sen lagar jag en måltid med mycket kolhydrater och protein som post-workout.
Senast redigerad av Ripzeh 2013-11-01 kl. 11:39.
Citera
2013-11-01, 13:13
Medlem
Så patetiskt "alla" blir snabbt experter i kyrkan kosttillskott varför är ni då så svaga småfeta lata?. Ni kan predika hur mycket ni vill men ca 95% av er som tränar besitter inte förmågan att pressa era kroppar max dag efter dag veckor månader år,skippa öl snus cigg osv.Titta er runt i gymmet det finns 2-3 pers som kan träna ni resten är turister som inte har psyke att träna hårt.
Citera
2013-11-01, 14:33
Medlem
Waldschrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haynes112
Så patetiskt "alla" blir snabbt experter i kyrkan kosttillskott varför är ni då så svaga småfeta lata?. Ni kan predika hur mycket ni vill men ca 95% av er som tränar besitter inte förmågan att pressa era kroppar max dag efter dag veckor månader år,skippa öl snus cigg osv.Titta er runt i gymmet det finns 2-3 pers som kan träna ni resten är turister som inte har psyke att träna hårt.

Lite så tänker jag också när jag läser vissa inlägg - majoriteten pressar sig inte tillräckligt för att proteinpulver ens behövs, räcker med varierad kost...visst, tränar man 5 timmar om dagen så är det lite annorlunda.

Äcklad av folk som sitter med sin jävla proteinshaker efter träningen eller flera timmar senare "för att det är viktigt att ha extra proteinintag när man tränar hårt".

Mitt egentliga bidrag till tråden är att torkade brännässlor har högre proteinhalt än sojabönor.
Närproducerat-gratis-ekologiskt!
Citera
2013-11-01, 14:42
Medlem
Enzymes avatar
Något som är gott är en Boursin.

1 paket keso
1 vitlöksklyfta
lite persilja och dragon

Lägg keson i en skål och pressa vitlöken över keson. Finhacka lite persilja och krossa lite dragon och lägg det i skålen. Salta lite och blanda runt det hela.
Citera
2013-11-01, 16:25
Medlem
ManMannens avatar
Jag har visserligen dragit ner riktigt ordentligt på proteinpulver till fördel för proteinrik mat, men den enda anledningen är egentligen att jag samtidigt dragit ner oerhört på det totala proteinintaget samtidigt som jag ökat fettintaget. Jag har helt enkelt inget behov av att fylla ut med extra protein. Istället för vassle och baguette så äter jag nu asgrymma smörgåsar med färskost, keso, brie, ägg och grönsaker.

Om jag skulle få för mig att höja proteinintaget igen däremot så skulle proteinpulver vara det självklara valet då det är överlägset billigast. Keso är förvisso gott, men det är också dyrt. Jävligt dyrt. Jag vill dessutom inte få i mig för mycket kasein och kalcium, vilket både kvarg och keso har gott om.
Citera
2013-11-01, 17:12
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManMannen
Jag har visserligen dragit ner riktigt ordentligt på proteinpulver till fördel för proteinrik mat, men den enda anledningen är egentligen att jag samtidigt dragit ner oerhört på det totala proteinintaget samtidigt som jag ökat fettintaget. Jag har helt enkelt inget behov av att fylla ut med extra protein. Istället för vassle och baguette så äter jag nu asgrymma smörgåsar med färskost, keso, brie, ägg och grönsaker.

Om jag skulle få för mig att höja proteinintaget igen däremot så skulle proteinpulver vara det självklara valet då det är överlägset billigast. Keso är förvisso gott, men det är också dyrt. Jävligt dyrt. Jag vill dessutom inte få i mig för mycket kasein och kalcium, vilket både kvarg och keso har gott om.

"Asgrymma smörgåsar" Dagens!

Bra poäng i övrigt, protein är lite overrated i flertalet diskussioner. Drog själv ner på proteinet för något halvår sedan för att äta mer annat.
Citera
2013-11-01, 17:25
Medlem
Vadå? Förstår inte
Citera
2013-11-01, 18:16
Medlem
Visst är keso gott!

Men billigt vette fan,
http://proteinperkrona.se/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera