• 28 094 online
  • 1 184 483 medlemmar
  • 61 221 397 inlägg
  • 1
  • 2
2013-10-31, 12:16
Medlem
Yokings avatar
Jag börjar tröttna på kosttillskott som Proteinpulver, kreatin och allt det andra. Har börjat käka keso som är en PROTEINBOMB och är väldigt god. 12 G protein/ 100 G Keso. inte dåligt och räcker.
Känner detsamma ganska ångerfull av alla stålar man har spenderat på pulver. Har blivit mer villig att träna dom senaste tiden tack vare byte kost efter passen.

Vad gör ni efter träningarna?
Citera
2013-10-31, 12:20
Avstängd
Alltidxxs avatar
Häller i mig Gainer med kreatin.
Citera
2013-10-31, 12:26
Medlem
ugglor-i-mossens avatar
Rolig kuriosa: Fisk och skaldjur har dubbelt så mycket protein per 100 g

Landar många gånger på 28 g per 100 g

Vanlig mat is the shit
Ärtsoppa är proteinrikt och riktigt billigt också.
Jag gillar också keso, gott på mackan
Citera
2013-10-31, 12:28
Avstängd
Alltidxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ugglor-i-mossen
Ärtsoppa med senap i, knäckebröd med ost och stort glas mjölk yomyomyom
Citera
2013-10-31, 12:34
Medlem
Sen när blev 12g protein från keso billigare än 12g protein på proteinpulver? Det blir ungefär 2 kr för proteinet på proteinpulvret. blir åtminstone de dubbla för keson för samma mängd protein.
Citera
2013-10-31, 12:39
Medlem
Yokings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ugglor-i-mossen
Rolig kuriosa: Fisk och skaldjur har dubbelt så mycket protein per 100 g

Landar många gånger på 28 g per 100 g

Vanlig mat is the shit
Jag gillar också keso, gott på mackan

Jodå det också. Havregrynsgröt och Bruna Bönor är ett bra väldigt Proteinrika där med
Citera
2013-10-31, 12:40
Medlem
Så mycket knasiga ämnen i alla dessa proteinpulver.. därför så många gått och blivit tunnhåriga(?) Tappat mycket av mitt hår själv jag
Citera
2013-10-31, 12:48
Medlem
Yokings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteup
Sen när blev 12g protein från keso billigare än 12g protein på proteinpulver? Det blir ungefär 2 kr för proteinet på proteinpulvret. blir åtminstone de dubbla för keson för samma mängd protein.

Keso klassas som vanlig mat. Och proteinshake är det absolut ej fel på men där emot kan den ge biverkningar och kan skada Njurarna om man har använd i långa perioder. Frukt och en halv liter kanske är ej lika Proteinrik men får i sig tillräckligt.
Citera
2013-10-31, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yoking
Keso klassas som vanlig mat. Och proteinshake är det absolut ej fel på men där emot kan den ge biverkningar och kan skada Njurarna om man har använd i långa perioder. Frukt och en halv liter kanske är ej lika Proteinrik men får i sig tillräckligt.

Makes no sense, det är i princip ost i 2 olika former.
Citera
2013-10-31, 12:57
Medlem
Citat:
Jodå det också. Havregrynsgröt och Bruna Bönor är ett bra väldigt Proteinrika där med

Havregrynsgröt och bruna bönor är väll inte då proteinrika om man jämför med proteinpulver? ~10g/100g mot ~75g/100g ...
Citera
2013-10-31, 13:03
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:

Proteinpulver är också vanlig mat, det är vassle, en biprodukt av osttillverkning. Det enda onaturliga i proteinpulver är smakämnena.

Proteinpulver skadar inte njurarna mer än vad ost gör, sluta snacka skit.
Citera
2013-10-31, 13:10
Medlem
Fastna inte vid hypen av att få i er en viss mängd protein. Jag gillar ekologiska pumpakärnor och har det i väldigt många maträtter till gröt/muslie. Och där landar vi på allt från 28-30g protein per 100gram.

Variera din kost istället, köp den naturella proteinpulvret utan tillsatsämnen i smaker och blanda den med mjölk/vatten och mixa tillsammans med de bär/frukter du gillar för smak.

Att käka 2 protein shakar varje dag, blir jävligt tröttsamt i längden och tillslut tar det fan emot att fylla på med vatten och svälja skiten. Variera då med kesella och bär/keso med pumpakärnor och bär/ naturell protein shake med frukt/bär och helt vanlig husmanskost så som kött/fisk /kyckling.
Citera
  • 1
  • 2