2013-11-03, 03:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babalo
Jag har också klurat på det ifall de inte bestämde sig för att ha sex med GM dvs betala i natura och sedan ångrat sig varpå han senare blev aggressiv.

Han har visat samma beteende mot sitt ex..

Njaa jag tror inte det är så pojkar från typ 13-17 brukar vanligtvis vara ganska anti-gay och speciellt med bakgrunden nazister är väl ganska kända gay-hatare och det är ganska förnedrande i den åldern att bli kallad bög , ( möjligtvis att GM har tänk våldta dessa 2 killar och sen tagit ner dom i källaren ) men det är fortfarande konstigt VAD FAN har han i någon annans källare att göra ? menar det är ju såååå lätt hänt att någon kommer på med allt ljud och så.

Jag tror det är så att dom har kommit överens att dom ska göra detta inbrott ( killarna kanske har tipsat om ett ställe med värdefulla saker för att dom blivit rädda och vågar inte säga emot ) och sen när dom väl är där kanske dom märker att någon vaknar och därutav ropar dom på hjälp för då ser dom sin chans till räddning (i.o.m att dom egentligen inte vill göra inbrottet men har blivit tvingade att göra det med GM) och i.o.m att dom ropar efter hjälp får GM panik och ska ta med sig pojkarna därifrån för att inte åka fast MEN dom stretar emot och sen så händer det som händer. ( bara en teori)
Citera
2013-11-03, 03:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quetal
Troligtvis kom GM med en buss från stan. GM har tidigare under dagen/kvällen setts i Linköping.

Möjligt, problemet är bara att han borde ha gått av vid en annan busshållplats då GM bor i en annan
del av samhället. Han borde ha gått av tidigare om det var en 521 som han åkte med.
Citera
Medlem
Hebrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Det är mycket som händer som är "långsökt" hela tiden. Du vet ju ingenting. Det kan vara polisen som krossat rutorna. Vi vet inte om den källaren kanske varit centrum för aktiviteter en längre tid.
Särskild händelse. 50 poliser.

Jag spekulerar bara, och jag tyckte inte att din teori lät trovärdig.

Gällande rubriceringen så behöver det inte vara mer komplicerat än så att polisen i just det här länet sen tidigare misslyckats fatalt med tidigare grövre brott, och därav kände att ännu ett ouppklarat brott inte skulle se bra ut för kåren.

Men som sagt, jag spekulerar bara.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flowmoo
Njaa jag tror inte det är så pojkar från typ 13-17 brukar vanligtvis vara ganska anti-gay och speciellt med bakgrunden nazister är väl ganska kända gay-hatare och det är ganska förnedrande i den åldern att bli kallad bög , ( möjligtvis att GM har tänk våldta dessa 2 killar och sen tagit ner dom i källaren ) men det är fortfarande konstigt VAD FAN har han i någon annans källare att göra ? menar det är ju såååå lätt hänt att någon kommer på med allt ljud och så.

Jag tror det är så att dom har kommit överens att dom ska göra detta inbrott ( killarna kanske har tipsat om ett ställe med värdefulla saker för att dom blivit rädda och vågar inte säga emot ) och sen när dom väl är där kanske dom märker att någon vaknar och därutav ropar dom på hjälp för då ser dom sin chans till räddning (i.o.m att dom egentligen inte vill göra inbrottet men har blivit tvingade att göra det med GM) och i.o.m att dom ropar efter hjälp får GM panik och ska ta med sig pojkarna därifrån för att inte åka fast MEN dom stretar emot och sen så händer det som händer. ( bara en teori)

Är de nazister?

Det är lite komiskt för jag var bra vän med BO:s storebror en gång i tiden, och det var ungefär en liknande historia, han gillade en tjej som var ihop med en svensk nazist i 15 års åldern.

Han var då själv runt 18, så han bestämde sig för att försöka frita henne från nazisterna och hoppade på 4 st av nazisterna på samma gång och läxade upp dem.

Det slutade med att jag fick tjejen efter alla om och men och nazisten och negern blev utan varpå han sedermera flyttade till Belgien och har bott där sen dess.
Citera
2013-11-03, 03:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quetal
Rutorna krossades i samband med inbrottet då det var det som gjorde att personerna i huset vaknade och undrade vad som stod på.
Så pass! Och det vet du från säker källa?
Citera
2013-11-03, 03:50
Medlem
jabbadabbadoos avatar
"– Då skrek pojkarna på hjälp samtidigt som de varnade för mannen och sa att han var farlig, säger en vän till pojkarna till tidningen."
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17772401.ab

Om detta stämmer, så låter det inte som att det skulle vara några sexuella aspekter bakom detta?
Varför vill man knulla med ett vidrigt as?
Citera
2013-11-03, 03:52
Medlem
Citat:

Låter rätt sannolikt. Det kan även förklara varför de var i en villa som den ena pojken var något bekant med. Även då att de var bundna kan fungera i det sammanhanget. GM har då bundit dem före inbrottet sker och att till skillnad från din teori så har pojkarna isåfall varit tvingade från början, inte ändrat sig under inbrottets gång. Isåfall krävs väl också att där fanns en drogskuld att betala av?
Citera
2013-11-03, 03:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babalo
Är de nazister?

Det är lite komiskt för jag var bra vän med BO:s storebror en gång i tiden, och det var ungefär en liknande historia, han gillade en tjej som var ihop med en svensk nazist i 15 års åldern.

Han var då själv runt 18, så han bestämde sig för att försöka frita henne från nazisterna och hoppade på 4 st av nazisterna på samma gång och läxade upp dem.

Det slutade med att jag fick tjejen efter alla om och men och nazisten och negern blev utan varpå han sedermera flyttade till Belgien och har bott där sen dess.

Nej alltså jag vet inte om dom är det eller inte men det har stått i tråden om BO's bror att han var det förut har även sett en bild med ett hakkors på bröstet så jag antar att det finns såna drag i familjen på BO ..

Kan ju vara så att Pojkarn skrikit nazistiska saker till GM och han flippat och jagat dom..

Det behöver ju inte vara krångligt bara för att det är rankat som "särskildhändelse" tejpad BO dubbelmord källare krossade rutor , det för mig låter ju ganska ovanligt och särskillt...
Citera
2013-11-03, 03:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartolo
Låter rätt sannolikt. Det kan även förklara varför de var i en villa som den ena pojken var något bekant med. Även då att de var bundna kan fungera i det sammanhanget. GM har då bundit dem före inbrottet sker och att till skillnad från din teori så har pojkarna isåfall varit tvingade från början, inte ändrat sig under inbrottets gång. Isåfall krävs väl också att där fanns en drogskuld att betala av?

Jo men det med att dom ska ha varit bundna vill jag veta vart det kommer ifrån, för vi har ju skrivit i denna tråd före aftonbladet gick ut med det i tidningen, och vad jag vet har det inte blivit bekräftat av någon eller ?
Citera
2013-11-03, 03:57
Medlem
jabbadabbadoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonSense
Finns det nått namn på gm? Samt bild? Förutom den som är pixlad, har tyvärr inte orkat leta igenom alla trådar. En sammanställning skulle va bra i första tråden

Här har du grannen till GM.
http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/17773150/381/normal/d07352b0d39c8/helene.jpg
Helene Larsson.
Den som söker finner
Citera
2013-11-03, 03:58
Bannlyst
Citat:
Nej alltså jag vet inte om dom är det eller inte men det har stått i tråden om BO's bror att han var det förut har även sett en bild med ett hakkors på bröstet så jag antar att det finns såna drag i familjen på BO ..

Kan ju vara så att Pojkarn skrikit nazistiska saker till GM och han flippat och jagat dom..

Det behöver ju inte vara krångligt bara för att det är rankat som "särskildhändelse" tejpad BO dubbelmord källare krossade rutor , det för mig låter ju ganska ovanligt och särskillt...

Ja för jag vet att hans bror som är en väldigt snäll och omtänksam neger blev helt galen på nazister och ville sno en avderas tjejer.

Så det kan mkt väl ha retat upp honom. Hans bror som var den lugnare av de två hade säkerligen kunnat mörda nazister han med om inte någon stoppade honom faktiskt. Det var länge sen nu men jag minns det än.

Hans bror räddade mig en gång i tiden från ett gäng narkomaner. Men när det kom till nazister så blev han galen.

Samma som Dudu en gång räddade en somalie från ett gäng zigenare som tänkte lyncha honom. Kanske var det lite pga det han var tvungen att flytta från Malmö.
Citera
2013-11-03, 03:59
Medlem
Citat:
Jo men det med att dom ska ha varit bundna vill jag veta vart det kommer ifrån, för vi har ju skrivit i denna tråd före aftonbladet gick ut med det i tidningen, och vad jag vet har det inte blivit bekräftat av någon eller ?

Nä, precis. Det är oklart var den uppgiften kommer ifrån att de var bundna. Borde vara det paret som bodde i villan där inbrottet gjordes. Tekniska uppgifter bör väl också komma fram, t ex vad de var bundna med. Låter lite osannolikt GM hade rep med sig?

Vi får se om polisen/tidningarna uppmärksammar det här med busstiderna och att vi saknar en redogörelse för händelseförloppet under närmare 2,5 timme.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in