2013-11-03, 03:25
Medlem
Daxman24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hebr
Tippar på tvivelaktiga uppgifter. Om det beror på chock/ovisshet eller något annat är ju svårt att spekulera i.

tror ftf på damage control. de tänker - gm e neger hur svårt kan det vara att skydda egen rumpa
Citera
2013-11-03, 03:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn
Vad kan de då ha haft för sig? Diskuterat skuld i ett par timmar? Eller är det desinformation från någon uppgiftslämnare i syfte att skydda någon?

Det låter ju som falsk information isf från både (mostern) och (vännen) eller så har dom tagit buss och hållt till utomhus i dessa timmar och gjort hyss eventuelt kanske dom skulle sälj en brajj bit åt GM , för är det torka och så sent (och man är jävligt sugen på en rök bit) då köper man nog nästan av vem som helst.

Kanske någon kan fiska i ifall det varit flera inbrott runtom där "ifall inte" så kanske man kan utesluta en inbrottsräd
Citera
2013-11-03, 03:27
Medlem
BubbleRabbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartolo
Citat från Expressen:

"Polisen larmades om morden i Ljungsbro utanför Linköping strax efter klockan 02.00 under natten mot lördagen - men dramat började tidigare.

Enligt uppgifter till Expressen.se ska den misstänkte gärningsmannen ha följt efter de två pojkarna när de skulle åka hem från en fritidsgård sent på kvällen.

När de var på bussen mötte de den misstänkte gärningsmannen. Han tog ett nackgrepp om de två pojkarna – en under vardera arm – och tvingade med sig dem.

– Han sa till dem att de skulle följa med honom, säger en vän till pojkarna.

De tre personerna tog sig in i källaren till en villa och där ska 34-åringen ha hittat ett järnrör som han beväpnade sig med."

Med andra ord, vi pratar om ungefär 2,5 timme av dramat som vi inte vet någonting om nu. Där är massor av mysko detaljer så man kan spekulera. Värsta är väl att GM lär inte vilja säga någonting och så har vi då pojken som kanske av skamkänslor inte vill säga någonting? Men om busstider stämmer så har vi 2,5 timmar av dramat som är ett enda stort frågetecken vad som hände.

Dessutom har vi kvar ett okänt motiv varför allt startade.

Känns väl inte som om att ett motiv skulle kunna motiveras, med tanke på att han även mördade en okänd person, dvs. grannen till huset.
Citera
2013-11-03, 03:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hebr
Känns väldigt långsökt att BO och hans polare skulle hänga på GM till en bekants källare, smälla en ruta och gå in och knulla för en pava yeltzin.
Det är mycket som händer som är "långsökt" hela tiden. Du vet ju ingenting. Det kan vara polisen som krossat rutorna. Vi vet inte om den källaren kanske varit centrum för aktiviteter en längre tid.
Särskild händelse. 50 poliser.
Citera
2013-11-03, 03:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartolo
Men om busstider stämmer så har vi 2,5 timmar av dramat som är ett enda stort frågetecken vad som hände.

Det stämmar. Det är jag helt hundra. Har bott i Ljungsbro i ca 20 år (flyttade för ca 10 år sedan. Har dock vänner/familj på orten) och är välbekant med samhället.
Senast redigerad av Perrey123 2013-11-03 kl. 03:33.
Citera
2013-11-03, 03:37
Medlem
Ska vi försöka fokusera lite på GM nu istället ? Vart har han befunnit sig före han träffade grabbarn ? Vilket skick var han i ? full ? hög ? någonstans måste ju han ha kommit från ? ? För jag kan inte finna mig i att en 33-årig man skulle vara ute och hänga med 15-åriga pojkar denna tid ? MÖJLIGTVIS ifall han skulle köpa/sölja droger åt dom ? langa alkohol 01.59 känns lite sent ? för 2 15-åriga pojkar köper nog max 1-2 flaskor sprit (1 platta öl) att dela på och för den summan hade då inte jag orkat gå ut och sälja till små-skitar på 15-år =/
Citera
2013-11-03, 03:38
Medlem
JackBlacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bush, George W
3. Personen på bilden har med 90 procents säkerhet använt sig av anabola STEROIDER eller något annat tillväxtpreparat. Bedömningen bygger på sådana preparats effekt på mannens bröst.
Det är inget speciellt med personens bröst. Han håller fram axlarna vilket många gör. Det får brösten att få den formen. Det krävs inte speciellt mycket träning för att nå den muskelmassan som han har.
Citera
2013-11-03, 03:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Det är mycket som händer som är "långsökt" hela tiden. Du vet ju ingenting. Det kan vara polisen som krossat rutorna. Vi vet inte om den källaren kanske varit centrum för aktiviteter en längre tid.
Särskild händelse. 50 poliser.

Rutorna krossades i samband med inbrottet då det var det som gjorde att personerna i huset vaknade och undrade vad som stod på.
Citera
2013-11-03, 03:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flowmoo
Ska vi försöka fokusera lite på GM nu istället ? Vart har han befunnit sig före han träffade grabbarn ? Vilket skick var han i ? full ? hög ? någonstans måste ju han ha kommit från ? ? För jag kan inte finna mig i att en 33-årig man skulle vara ute och hänga med 15-åriga pojkar denna tid ? MÖJLIGTVIS ifall han skulle köpa/sölja droger åt dom ? langa alkohol 01.59 känns lite sent ? för 2 15-åriga pojkar köper nog max 1-2 flaskor sprit (1 platta öl) att dela på och för den summan hade då inte jag orkat gå ut och sälja till små-skitar på 15-år =/

Jag har också klurat på det ifall de inte bestämde sig för att ha sex med GM dvs betala i natura och sedan ångrat sig varpå han senare blev aggressiv.

Han har visat samma beteende mot sitt ex..

Citera
2013-11-03, 03:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flowmoo

Troligtvis kom GM med en buss från stan. GM har tidigare under dagen/kvällen setts i Linköping.
Citera
2013-11-03, 03:41
Bannlyst
Ja jag misstänker helt enkelt att han idkat samlag med BO och hans vän men att något sedan gått snett varpå han blev aggressiv och tog med sig sitt offer och letade efter närmaste klocktorn.

Citera
2013-11-03, 03:44
Medlem
jabbadabbadoos avatar
Att han har bundit fast honom innan låter ju mer som han vill statuera ett exempel?
"Så här går det för er andra som fuckar med mig" typ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in