Citat:
Ursprungligen postat av
flowmoo
Inte ens nattbussar ? alltså med andra ord är det ju båda tidningarna som snackar skit då ? eller vad ? för detta inträffade ju klockan 01.59 kom larmet till polisen har jag för mig ?
Och om det inte går någon buss efter 23.30 måste dom ju ha gjort någonting i 2 och en halv timme innan morden skedde ? OM det nu inte går någon nattbuss ?
Visst går det nattbussar till Ljungsbro. Men den busslinjen trafikerar inte området Gunnarsdal/Björkö som ligger "bakom" cloetta där morden ägde rum.
Såvitt jag vet så har grabbarna varit ute i Ljungsbro med sitt kompisgäng hela kvällen. GM ska ev ha kommit med en nattbuss från stan(dessa går fram tills 03:20).
Men vad som hände från det att grabbarna sa hejdå till kompisarna, börjar sin vandring hemåt, träffar GM och slutligen hamnar i villan är ett stort frågetecken.
Varför ringer inte den där vännen som ser GM släpa iväg på grabbarna polisen? Nån annan måste ju ha sett något om de nu blev medtvingade osv.
Från centrala Ljungsbro där de flesta ungdomar hänger samt där fritidsgården är belägen tar det kanske 10 minuter att gå hem till TG och ytterligare 5-10 till VR. Så något behov av en buss för att ta sig hem är inte finns inte.