2013-11-02, 23:22
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jo, zero73 har visat att det är dålig 3G-täckning i Grubban utefter Sävastvägen. Men det är dålig täckning i bagageutrymmen också, har jag hört.

Vänta nu. Zero73 lär inte gått när han upptäckte detta. Han lär ha kört bil. Kanske behövde VB befinna sig i en bil bara. Kanske räcker det med framsätet och stängd dörr. Efter säsongens första gräsare vid vägen upp mot Åbergsfortet så slutar det hela tragiskt. Gm sticker ihjäl henne. Åker hem och när AN somnat åker han tillbaka och kastar mobilen i älven vid 23 50 tiden. Zero73 får ta ett fotragg förbi Grubban och se om resultatet blir detsamma utanför bilen.
Citera
2013-11-02, 23:22
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja, varför?
Han fick inte frågan, kanske.
Citera
2013-11-02, 23:29
Medlem
highfives avatar
Citat:
Varför justera mobilen? Kom på en vettig förklaring. Jag kan inte.

Är han GM så är det för att få ett albi. Frågan är alibi för vad?
Citera
2013-11-02, 23:31
Medlem
hur va det med stämjärnet kom vi fram till nåt kj nekar ju att han haft ett sånt
Citera
2013-11-02, 23:34
Medlem
Citat:

sånt man hinner tänka på när man sitter själv i en taxi? jag gör tråkiga saker (som radera sms mm) på bussar etc.
antingen skulle då MB stämt träff med VB någonstans, vilket förklarar att han vill åka tidigare. alt att VB har gått hem till MB på eget bevåg och möter honom där, och han blir överraskad och får panik för frun kommer snart hem.
Citera
2013-11-02, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
hur va det med stämjärnet kom vi fram till nåt kj nekar ju att han haft ett sånt

Vet att jag sett bilder på KJ då han öppnar konservburk med ett Hultafors stämjärn. Gult grepp. Ökenmundering i samband med något Airsoft-event. "Spetsen" på ett hultaforsjärn är ju 2 cm bred och skulle stämma bra till storleken på såren. Men den har ju inte någon böj och skapar ju inte något C eller D-format avtryck.

Är väl troligare att det är holkjärn som använts. Samt något väldigt smalt och spetsigt. Ytterligare ett skumt inslag i det här fallet.
Citera
2013-11-02, 23:39
Medlem
Citat:

Det här är 6 veckor efter att sommartid införts. Just den 4/5 vid den tiden ställer han om mobilklockan. Varför var tiden så viktig?
Citera
2013-11-02, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laponica
Vet att jag sett bilder på KJ då han öppnar konservburk med ett Hultafors stämjärn. Gult grepp. Ökenmundering i samband med något Airsoft-event. "Spetsen" på ett hultaforsjärn är ju 2 cm bred och skulle stämma bra till storleken på såren. Men den har ju inte någon böj och skapar ju inte något C eller D-format avtryck.

Är väl troligare att det är holkjärn som använts. Samt något väldigt smalt och spetsigt. Ytterligare ett skumt inslag i det här fallet.

är det bekräftat att det är två olika vapen? kan ju vara två gärningsmän såfall, en framifrån och en bakifrån.
Citera
2013-11-02, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gileas
är det bekräftat att det är två olika vapen? kan ju vara två gärningsmän såfall, en framifrån och en bakifrån.

Tror inte det är bekräftat. Men då man läser FUP så får iaf jag intrycket av att det är två olika sorters vassa föremål som orsakat skadorna. Två olika avtryck. Olika storlek. Bredd. Men jag är bara amatördeckare.
Citera
2013-11-02, 23:48
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det här är 6 veckor efter att sommartid införts. Just den 4/5 vid den tiden ställer han om mobilklockan. Varför var tiden så viktig?
Han ställer om den åt fel håll, från sommartid till normaltid.
Citera
2013-11-02, 23:50
Medlem
highfives avatar
Citat:

Blev det en diskussion om vad klockan var på restaurangen? MB glömde armbandsuret hemma när han duschade efter att ha målat. Han upptäcker att klockan i mobilen går fel när de börjar diskutera tiden. Taxin kommer och han justerar klockan i mobilen när han kommer hem.
Citera
2013-11-02, 23:52
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Blev det en diskussion om vad klockan var på restaurangen? MB glömde armbandsuret hemma när han duschade efter att ha målat. Han upptäcker att klockan i mobilen går fel när de börjar diskutera tiden. Taxin kommer och han justerar klockan i mobilen när han kommer hem.
Och ställer om den åt fel håll?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in