2013-11-02, 22:08
Medlem
Vanills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenbrynolf
Näe, alla sådana här mål går till Björn Eriksson, Althin, Judebersky, Bodis o dyl, inga undantag.
Varför det kan bli så vet jag inte, men dom stora uppmärksammade fallen har aldrig brännvinsadvokater på försvarets bänk, av någon anledning.

Därför är det inte en tillfällighet att det blir så i det här fallet.

KJ i Boden ingår väl i ett s.k uppmärksammat fall, men hans försvarare är väl inte känd... eller är det jag som bara inte känner till honom?
Citera
Medlem
Hebrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daxman24
Hämndaktioner? Bröderna var skyldiga apan pengar, det här var hämndaktionen....

Tror du missförstod frågan. Syftar på hämnd från BO's äldre bröder.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Ingen aning men när man tittar på hans fb är det första som slår en är att här har vi klockren narcissist. Nästan alla bilder i fotoalbumet är på honom själv. Avd: Kolla på mig jag är vacker, jag är bra!
Största idolen är Mike Tyson.

1. Iron Mike har många dyrkat tills han började bitas i ringen. Iron Mike är underjycken som spöade folk som var 3dm längre än han själv, enkelt.

2. Narcissism är nog inte en förklaringsfunktion till dådet, utan snarare är det bristande självinsikt hos bonnlurkarna i kombination med långsamma framryckningstider för polisen, samt förstås Sveriges vapenlagar, som medfört att händelsen blivit som den blev. Fallet har alltså:
a. En knäpp afro som verkar göra precis vad han vill, när han vill det.
b. En samling svenssons, som underskattat våldspotentialen i situationen, kanske för att deras hjärnor fyllts med skit av staten.
c. En polismyndighet som åtminstone kommer efter lång tid, dock för lång tid i det här fallet.
d. Vapenlagar som förhindrar att folk bär med sig vapen på sådana "äventyr och lagliga räddningsoperationer".
Citera
2013-11-02, 22:09
Medlem
Daxman24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bara Glad
Vad har du för källa för att det skulle vara skulder bakom?

En postare från ett par sidor tillbaka som ska stå nära till BO eller BOs anhöriga som bekräftade detta.
Citera
2013-11-02, 22:09
Medlem
Bara Glads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanill
KJ i Boden ingår väl i ett s.k uppmärksammat fall, men hans försvarare är väl inte känd... eller är det jag som bara inte känner till honom?

Dels kan han ju begärt TB som försvarsadvokat. I övrigt följer tingsrätterna en lista med alla som själva anmält sig som offentliga försvarare. Det är sällan som dessa ges ut efter "kändisskap".
Citera
2013-11-02, 22:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Använde GM anabola? Man kan misstänka att han inte var ren från droger när detta hände. Lite alkohol och tablettknaprande kan få dom flesta balla ur totalt. Eftersom han inte erkänt något så misstänker jag att han var hög och utan spärrar när han ville göra upp om skulden.
GM sålde dopingspreparat och droger så han har nog använt både det ena och andra. Dock är han i grunden våldsam.
Citera
2013-11-02, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Televerket2
Om han inte är svensk medborgare så lär han bli utvisad efter avtjänat straff

Seriöst, den här killen är svensk medborgare och blir inte utvisad. Han har varit i Sverige för länge för att inte vara svensk medborgare. Men straffet kommer att bli hårt. En så känd person som han nu kommer att bli och med den våldsamma bakgrund han redan har (mot flera kvinnor m.m) kombinerat med ett ovanligt rått morddrama nu. Man kommer inte att våga släppa ut honom i samhället på väldigt lång tid. Det är alldeles för stor politisk sprängkraft om han skulle hamna i ett nytt våldsdåd.

Så minst 15-20 år och förmodligen längre då risken är stor att han begår nya våldsbrott inne i fängelset.

(att risken för våld i fängelset är stor, menar jag att med sådant temperament tillsammans med andra fångar som ser honom som värsta sortens mördare (ett barn och en hjälpsam oskyldig kvinna). Det är noll ära i det. Han kommer att hamna ett halvt steg över pedofiler i status och blir följaktligen provocerad dagligen resten av sitt liv.)
Senast redigerad av Bartolo 2013-11-02 kl. 22:18.
Citera
2013-11-02, 22:14
Medlem
Vanills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bara Glad
Dels kan han ju begärt TB som försvarsadvokat. I övrigt följer tingsrätterna en lista med alla som själva anmält sig som offentliga försvarare. Det är sällan som dessa ges ut efter "kändisskap".

Jag svarade bara på inlägget jag citerade där det stod att alla uppmärksammade fall får kändisadvokater till försvar, jag tyckte inte det stämde så väl in på Boden-mordet
Citera
2013-11-02, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartolo
Seriöst, den här killen är svensk medborgare och blir inte utvisad. Han har varit i Sverige för länge för att inte vara svensk medborgare. Men straffet kommer att bli hårt. En så känd person som han nu kommer att bli och med den våldsamma bakgrund han redan har (mot flera kvinnor m.m) kombinerat med ett ovanligt rått morddrama nu. Man kommer inte att våga släppa ut honom i samhället på väldigt lång tid. Det är alldeles för stor politisk sprängkraft om han skulle hamna i ett nytt våldsdåd.

Så minst 15-20 år och förmodligen längre då risken är stor att han begår nya våldsbrott inne i fängelset.
Nej.. rättsspyk
Citera
2013-11-02, 22:16
Medlem
Hebrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borglig
GM sålde dopingspreparat och droger så han har nog använt både det ena och andra. Dock är han i grunden våldsam.

Precis som väntat då.

Att misslyckade gangsterfloppar petar flödder och hinkar sprit innan dom ska göra något i stil med detta är inget ovanligt.

Tvivlar på att planen var att klubba ihjäl två pers med järnrör, men vi kan nog konstatera att eventuella droger i blodet säkert gjorde saken lite enklare.
Citera
2013-11-02, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RuleBritannia
I och med hur han såg ut på Facebook, så skulle jag gissa att han låg ett par år under 30.

Är det någon som vet ifall FB fotot stämmer med verkligheten? Är han "yngre" på FB fotot?
Citera
2013-11-02, 22:17
Medlem
Fobias avatar
AB målar upp MGM med ord som "trodde aldrig han skulle gå såhär långt", "han var väldigt omtyckt och snäll" osv, är det inte typiskt när det är en invandrare som begår brottet? Samma med asiaten som rövade bort en ung flicka ner i källaren osv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in