Citat:
Ursprungligen postat av
Cpt_Kirk
Jag var ute och "härjade" till 2 på natten då och då när jag var 15. Jag var inte ligist och jag var inte en blivande ligist. Det blev till och med en laglydig akademiker av mig. Och mina föräldrar var trevliga och omtänksamma. Välkommen till en värld som även utanför dina preferensramar faktiskt kan vara normal. Ljungsbro är inte direkt någon nedgången taskig förort heller..
Därmed inte sagt att dessa ungdomar var guds bästa barn. Jag har inte en aning om vilka de var/är och hur de. Det vet inte du heller utifrån tiden för läggdags.
Jag gratulerar dig om du verkligen är akademiker och har haft en bra uppfostran. Jag förstår inte riktigt varför du vill att jag ska veta/tro det. Men när du ändå tagit upp det måste jag säga att jag har mina tvivel. Du uttalar dig om Ljungsbro utan att veta vad du pratar om, du har skrivit 500+ inlägg på Flashback, och du har ett starkt behov av att hävda dig på nätet. Men okej, du är akademiker.
Jag möter ungdomar som dessa dagligen i min yrkesutövning, och jag kan tala om för dig att många av dem har varit från Ljungsbro. Min sambo (vars yrke jag inte vill gå in på) har samma bild av Ljungsbro. Den här händelsen var oerhörd tragisk, men när jag läste att den hade utspelat sig i Ljungsbro, måste jag tyvärr medge att den kändes lite mindre ologisk.
Djupt tragisk dock.