2013-11-02, 21:22
Medlem
RuleBritannias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hebr
Har för mig att det nämndes någonstans i tråden att han är svensk medborgare, men det är inget jag kan styrka.

Eftersom att han har barn i 10-årsåldern med en svensk kvinna så får man nog utgå från att han har svenskt medborgarskap.
Citera
2013-11-02, 21:22
Medlem
irishrages avatar
Polisens spårhundar hade följt ett spår som ledde från mordplatsen till den misstänkte. Kan sen de övriga vittnena stryka att han är gärningsmannen så är han ganska rökt. Sen lär han ha lämnat DNA efter sig...
Senast redigerad av irishrage 2013-11-02 kl. 21:25.
Citera
2013-11-02, 21:23
Medlem
Hebrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Definitivt socialgrupp 33-varning på att låta sina 15-åriga barn vara ute efter 22 på kvällarna. De är barn och kan inte riskbedöma och ta ansvar för situationer på samma sätt som en som "bara" är 4-5 år äldre än dem.

Äsch. Finns gott om 15-åringar som kan bedöma vilken typ av situation som är lämplig att placera sig i.
Sen att just dom här två grabbarna hade uppenbara problem med div. saker så behöver ju inte det betyda att alla sveriges 15-åringar är likadana.

Men att föräldrarnas inflytande utgör en del i hela karusellen går väl knappast att förneka.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC4RECR0W
Men alltså, järnrör hittar man ju inte precis överallt. Är det något han bärt med sig hela tiden eller tror ni han hittade en på brottsplatsen?

Han kanske bröt loss en bit från den trasiga busskuren som nämndes tidigare i tråden.
Citera
Medlem
JesCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luckyno22
I min värld är femtonåriga pojkar definitionsmässigt barn, och ingenting annat. Vad gjorde dessa två barn ute klockan 2 på natten på en fredag? Det var inte två blivande akademikerbarn som blev mördade. Det är bara en viss typ av barn som är ute och härjar hela natten när de är femton. Det är bara en viss typ av familjer som tillåter/ej förmår kontrollera den här typen av beteende. Plusa ihop detta med det inträffade, och bilden är ganska klar: två blivande ligister provocerade fel person, alternativt var inblandade i någon form av affärer med honom.

Du har rätt i en sak, när man är 15 år gammal så är man barn och man ska inte vara ute klockan 02 på natten då.

Men jag funderar på vilken typ av människor det är du pratar om? Det finns liksom inget antingen eller i det här sammanhanget. Mina föräldrar var väldigt hårda när jag var tonåring (speciellt pappa). Han ville se mig hemma 21.00, vardagar som helger. Jag fick inte sova över, eller ha någon kille som stanna över hos mig. Men vet du vad? Jag var både ute sent på natten och stannade över hos min dåvarande pojkvän. Hur? Jo jag berättade att jag sov över hos min tjejkompis, vars föräldrar hade god kontakt med mina föräldrar. Hon gjorde samma sak, sa att hon sov över hos mig. Och så sov vi hemma hos någon annan och rände ute halva nätterna. Det ska väll tilläggas att vi aldrig någonsin sysslade med droger och alkohol var något vi intog väldigt sällan.

Min poäng är att jag inte riktigt förstår hur du kopplar ihop sena nätter med blivande ligister? Det var tonåringar, som precis som de flesta andra tonåringar, sökte spänning genom att vara ute sent på natten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn
Står inget i domen från 2010 att han skulle ha ett tillfälligt uppehållstillstånd eller sakna medborgarskap. Han har ett personnummer, om det nu är något slags bevis för ett medborgarskap.

Hur ser personnumret ut?
Citera
2013-11-02, 21:24
Medlem
Bastubans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenbrynolf
Jag tror det handlar mer om att han är tränad våldsman (kampsportsutövare) som gör att det hela får dödlig utgång.
En random neger/svennebanan som börjar svinga tillhyggen träffar sannolikt inte så bra att han dödar två pers på kort tid. Den här killen var sannolikt tränad.

Du underskattar stålets effekt på ett tunt skallben, med lite moment kan vilken människa som helst krossa en skalle på första försöket.

Vilket får en att undra hur brottsplatsen såg ut, hur pass identifierbara offren var.
Citera
2013-11-02, 21:24
Medlem
SmokeOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Televerket2
Hur ser personnumret ut?

EDIT: Domen http://www.fildirekt.se/dl/1383441336.pdf
Citera
2013-11-02, 21:25
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenbrynolf
Ja eller att GM pga tidigare dispyt med BO "svårligen kunde besinna sig" (just den passusen är något man kan läsa i mången domskäl vid åtalsanmälan för mord).

Tror inte det går när han slår ihjäl två stycken i de åldrarna. Han har dessutom gott om tid att släppa den grabben han drar med sig.
Citera
2013-11-02, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn

EDIT: Domen http://www.fildirekt.se/dl/1383441336.pdf

Vissa typer av personer visar om någon inte är medborgare. Har tyvärr inte mer info. Ska kolla det
Citera
2013-11-02, 21:26
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Någon som vet om GM är svensk medborgare? Om inte, kanske vi kan hoppas på livstids utvisning ur riket efter fängelsevistelsen?

Glöm det han får vara kvar för barnens bästa.
Citera
2013-11-02, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
Anabola kan ju korta stubinen ytterligare,och är GM stark på grund av träning är han ju ännu farligare,givetvis.
Men tillhygget är nog ändå det som orsakat dödsfallen.

Tillhygge och precision.
Återigen, en neger/svennebanan som svingar vilt under ett galet raserianfall har ju ingen precision att döda folk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in