2013-11-02, 21:17
Medlem
Karmans avatar
Någon som vet om GM är svensk medborgare? Om inte, kanske vi kan hoppas på livstids utvisning ur riket efter fängelsevistelsen?
Citera
2013-11-02, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Hur brutal och allvarlig denna gärning än var, är jag lite fundersam på varför
polisen bedömde saken som en "Särskild händelse". Det här var ju ett dubbelmord,
varken mer eller mindre. Tyvärr inte alldeles ovanligt i Sverige.

Det har varit uppgifter i media om att 50 poliser arbetar med fallet, och att extra
personal kallats in för att avlösa dessa. I sanning en imponerande kraftsamling.

Fruktade man att något ännu värre var på gång? Någon teori om detta?

Faktafel, polisens presstalesman nämner att dom är 100 eller fler (minns inte exakt).

Jag tyckte spontant att det lät anmärkningsvärt mycket för ett dubbelmord...

Det lät lite OBAMA-KOMMER-TILL-SVERIGE-kommendering över det hela.
Citera
2013-11-02, 21:18
Medlem
Vi verkar vara tillbaka på noll när det gäller den mördade kvinnan. Eftersom en person skrev i tråden att h*n pratat med den kvinna som det tidigare talats om kan det ju inte vara hon. Någon som vet vem det rör sig om?
Citera
2013-11-02, 21:19
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RuleBritannia
Tja... I den åldern går man väl i 9onde klass och att vara ute till 2 är väl egentligen inte helt orealistiskt att man får. Tycker inte att det i sig behöver peka på dåligt föräldraskap.

Definitivt socialgrupp 33-varning på att låta sina 15-åriga barn vara ute efter 22 på kvällarna. De är barn och kan inte riskbedöma och ta ansvar för situationer på samma sätt som en som "bara" är 4-5 år äldre än dem.
Citera
Medlem
Ganska kul att dom bytte från en bild där GM hade tshirt på till en där han har en långärmad tröja så man inte ser att han e svart
Citera
Medlem
RuleBritannias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Televerket2
Här är en länk till Wikipedia om andra Kongokriget och hur blodigt det var.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Andra_Kongokriget

Har vi kommit fram till när han kom till Sverige? Kriget utspelade sig ju runt millennieskiftet och med tanke på att han har barn i 10-årsåldern och grannars vittnesmål om en bra svenska, så bör han väl ha bott i Sverige i minst 15 år?
Citera
2013-11-02, 21:20
Medlem
Hebrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Någon som vet om GM är svensk medborgare? Om inte, kanske vi kan hoppas på livstids utvisning ur riket efter fängelsevistelsen?

Har för mig att det nämndes någonstans i tråden att han är svensk medborgare, men det är inget jag kan styrka.
Citera
2013-11-02, 21:20
Medlem
Brodiniums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenbrynolf
Faktafel, polisens presstalesman nämner att dom är 100 eller fler (minns inte exakt).

Jag tyckte spontant att det lät anmärkningsvärt mycket för ett dubbelmord...

Det lät lite OBAMA-KOMMER-TILL-SVERIGE-kommendering över det hela.

Tror det beror på det förra dubbelmordet, då en kvinna och en ung pojke blev mördade och gärningsmannen aldrig åkte fast. Det hade varit väldigt jobbigt för polisen om ännu en galen dubbelmördare hade klarat sig undan. Jag tror man la alla resurser på detta direkt för att vara så säkra som möjligt på att man löste det snabbt.
Citera
2013-11-02, 21:21
Medlem
Daxman24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hebr
Har för mig att det nämndes någonstans i tråden att han är svensk medborgare, men det är inget jag kan styrka.

Någon nämnde i tråden att h*n var barndomsvän med apan så jag antar att han har varit här ett bra tag.
Citera
Medlem
Cpt_Kirks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luckyno22
I min värld är femtonåriga pojkar definitionsmässigt barn, och ingenting annat. Vad gjorde dessa två barn ute klockan 2 på natten på en fredag? Det var inte två blivande akademikerbarn som blev mördade. Det är bara en viss typ av barn som är ute och härjar hela natten när de är femton. Det är bara en viss typ av familjer som tillåter/ej förmår kontrollera den här typen av beteende. Plusa ihop detta med det inträffade, och bilden är ganska klar: två blivande ligister provocerade fel person, alternativt var inblandade i någon form av affärer med honom.

Jag var ute och "härjade" till 2 på natten då och då när jag var 15. Jag var inte ligist och jag var inte en blivande ligist. Det blev till och med en laglydig akademiker av mig. Och mina föräldrar var trevliga och omtänksamma. Välkommen till en värld som även utanför dina preferensramar faktiskt kan vara normal. Ljungsbro är inte direkt någon nedgången taskig förort heller..

Därmed inte sagt att dessa ungdomar var guds bästa barn. Jag har inte en aning om vilka de var/är och hur de. Det vet inte du heller utifrån tiden för läggdags.
Citera
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenbrynolf
Jag tror det handlar mer om att han är tränad våldsman (kampsportsutövare) som gör att det hela får dödlig utgång.
En random neger/svennebanan som börjar svinga tillhyggen träffar sannolikt inte så bra att han dödar två pers på kort tid. Den här killen var sannolikt tränad.
Anabola kan ju korta stubinen ytterligare,och är GM stark på grund av träning är han ju ännu farligare,givetvis.
Men tillhygget är nog ändå det som orsakat dödsfallen.
Citera
2013-11-02, 21:22
Medlem
SmokeOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hebr

Står inget i domen från 2010 att han skulle ha ett tillfälligt uppehållstillstånd eller sakna medborgarskap. Han har ett personnummer, om det nu är något slags bevis för ett medborgarskap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in