Citat:
Ursprungligen postat av
Luckyno22
I min värld är femtonåriga pojkar definitionsmässigt barn, och ingenting annat. Vad gjorde dessa två barn ute klockan 2 på natten på en fredag? Det var inte två blivande akademikerbarn som blev mördade. Det är bara en viss typ av barn som är ute och härjar hela natten när de är femton. Det är bara en viss typ av familjer som tillåter/ej förmår kontrollera den här typen av beteende. Plusa ihop detta med det inträffade, och bilden är ganska klar: två blivande ligister provocerade fel person, alternativt var inblandade i någon form av affärer med honom.
Du har rätt i en sak, när man är 15 år gammal så är man barn och man ska
inte vara ute klockan 02 på natten då.
Men jag funderar på vilken
typ av människor det är du pratar om? Det finns liksom inget antingen eller i det här sammanhanget. Mina föräldrar var väldigt hårda när jag var tonåring (speciellt pappa). Han ville se mig hemma 21.00, vardagar som helger. Jag fick inte sova över, eller ha någon kille som stanna över hos mig. Men vet du vad? Jag var både ute sent på natten och stannade över hos min dåvarande pojkvän. Hur? Jo jag berättade att jag sov över hos min tjejkompis, vars föräldrar hade god kontakt med mina föräldrar. Hon gjorde samma sak, sa att hon sov över hos mig. Och så sov vi hemma hos någon annan och rände ute halva nätterna. Det ska väll tilläggas att vi aldrig någonsin sysslade med droger och alkohol var något vi intog väldigt sällan.
Min poäng är att jag inte riktigt förstår hur du kopplar ihop sena nätter med blivande ligister? Det var tonåringar, som precis som de flesta andra tonåringar, sökte spänning genom att vara ute sent på natten.