2013-11-02, 20:02
Medlem
talgoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenbrynolf
Bodis kanske går för vållande?

Men det känns inte som att vållande håller, faktiskt.

Blir nog inte vållande till annans död nej.

Typexempel på vållande är väl när man puttar någon som faller illa och slår i huvudet och dör.
Citera
2013-11-02, 20:06
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av usb3
Expressen går nu ut med icke vitpixlad bild. Förvånande måste jag säga
Han misstänks för nattens dubbelmord

Jag tycker det har blivit vanligare att svensk ljugmedia tar hänsyn till om ett brottsfall får stor spridning i sociala medier. Första gången jag märkte av det var nog vid Kortedala-fallet, då massmedia la locket på i en vecka, men när Flashbacktråden blev enormt lång och fallet uppmärksammades i sociala media, så kände etablerad massmedia sig likväl tvingade att skriva om det. Därefter började man istället skönmåla GM i fallet genom att skriva om hur ledsna och förkrossade de såg ut, men när den bild de själva postade på Facebook när de satt och garvade i rättssalen spreds i sociala medier, så skrev t.o.m Metro om det. Trots allt blir det lite hållbart att försöka dölja (och t.o.m. försöka ge en falsk bild av) saker som många svenskar redan har tagit del av.

Så i det här fallet tror jag att t.ex. den här Flashbackstrådens omfattning med ett stort antal postade bilder har spelat in i nyhetsrapporteringen.
Citera
2013-11-02, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av talgoxen
Blir nog inte vållande till annans död nej.

Typexempel på vållande är väl när man puttar någon som faller illa och slår i huvudet och dör.

Ibland dömer dom idiotiska svenska domstolarna så att GM inte förstod hur gravt våld han utdelade och att det kunde få dom konsekvenser det fick och därför blir det bara vållande istället för uppsåtligt, men som du säger, knappast i det här fallet.
Citera
2013-11-02, 20:08
Medlem
highstakess avatar
Dom två snubbarna blåste nog Gm i någon narkotika-affär och Gm lacka ur, det är vad jag tror hände.
Citera
2013-11-02, 20:09
Medlem
Hur många "Doudou" bor det i Linköping, som sysslar med musik och narkotika? Jag skrev tidigare i tråden om att han eventuellt kunde vara inblandad i något triangeldrama och huggit sin bror, biologiska inte blattiogiska.
Citera
2013-11-02, 20:10
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highstakes
Dom två snubbarna blåste nog Gm i någon narkotika-affär och Gm lacka ur, det är vad jag tror hände.
Eller hur! Hur stora affärer gör 15 åringar i ljungsbro som bor hemma??
Citera
Medlem
Stämmer det att MGM har tre barn med sin svenska tjej? Stämmer det dessutom att han sparkade sönder hennes knä redan under första graviditeten? Då kan man ju undra varför hon valde att få två till barn med honom.
Citera
Medlem
Jag tog fasta på att polisen säger sig ha varit särskilt snabbt på plats och att man har gripit GM bara 15 minuter efter första samtalet till polisen rings in.

Det säger mig att oavsett vad som hänt så har händelseförloppet varit oerhört snabbt. Därför tror jag att det inte rör sig om särskilt upprepat våld utan snarare mycket välplacerade träffar mot huvudet varvid GM har avvikit från platsen. Jag får alltså vibbarna att GM är mer eller mindre utbildad på att hitta en persons anatomiskt svaga punkter och attackera dessa (tänk; slag mot tinningen med järnrör, mm).
Citera
2013-11-02, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hebr
MGM* då.

Och vad talar för att han är den misstänkte bortsett från spekulationer i tråden?
Väldigt intetsägande iallafall att han skulle dra ut på plundringståg med två knattar födda 99-98 när han själv ligger på dryga 30. Känns väldigt wierd.

Men suck. De tvingades ner i källaren, enligt vad polisen tror (enl AB) och ungdomar som uppenbarligen känner båda kidsen. Allt går att finna via länkar i tråden. Tänk om folk kunde bemöda sig att läsa bakåt innan de häver ur sig spekulationer som det redan finns svar på.
Citera
2013-11-02, 20:13
Medlem
SC4RECR0Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealFtalkNY
Stämmer det att MGM har tre barn med sin svenska tjej? Stämmer det dessutom att han sparkade sönder hennes knä redan under första graviditeten? Då kan man ju undra varför hon valde att få två till barn med honom.

De har två barn ihop.
Om jag förstod rätt så knuffade han henne av cykeln och hon föll så illa att knät hoppade ur led när hon var gravid i åttonde månaden...
Citera
2013-11-02, 20:13
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenbrynolf
Jag tog fasta på att polisen säger sig ha varit särskilt snabbt på plats och att man har gripit GM bara 15 minuter efter första samtalet till polisen rings in.

Det säger mig att oavsett vad som hänt så har händelseförloppet varit oerhört snabbt. Därför tror jag att det inte rör sig om särskilt upprepat våld utan snarare mycket välplacerade träffar mot huvudet varvid GM har avvikit från platsen. Jag får alltså vibbarna att GM är mer eller mindre utbildad på att hitta en persons anatomiskt svaga punkter och attackera dessa (tänk; slag mot tinningen med järnrör, mm).
Slår du allt vad du orkar någon i huvudet med ett järnrör med lite längd och tyngd så spräcker du skallen oavsett! 3-4 slag mot varje tar inte många sekunder att utdela.
Citera
2013-11-02, 20:16
Medlem
RemeronDreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ukra
Varför går folk off topic, detta ämnen är ingen diskussion om hur invandarare är överrepreseterade bland mördare!

Har det publicerats bilder på pojkarna?
Hur mår pojken som överlevde. Vet vi något?

Varför skulle det publiceras bilder på BO? Det är inte praxis någonstans, det vet du väl?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in