2013-11-02, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jimbo
Mina fem spänn;

MGM jagar BO, de inser att de inte kommer hinna hem till BO1:s hus och de flyr därför in i källarn till en kompis hus.
MGM ger sig dock inte, utan tar sig in genom källardörren och det blir ett visst tumult där de boende kommer ner för att se vad som står på.

MGM sliter då till sig BO1 och flyr platsen. När han kommit bort en bit börjar han hota BO med järnröret, detta ser en granne och kommer till undsättning.
GM är nu så uppe i varv att han slår till tanten och när BO då försöker fly, kickar reflexen in och han slår ner BO direkt.

Frågan är bara varför de blev jagade från fösta början.

Jag tror att de hade någon form av relation som gått snett, droger, anabola eller att BO varit och trakasserat GM på något sätt under en längre tid.
Har man vuxit uppgå liten ort så vet man hur lätt det blir så att någon får ett par bus-ungar som terroriserar en i månader i sträck.

Låter konstigt då BO1:s hus ligger lika långt från brottsplatsen som villan.

Inte heller speciellt troligt att BO iform av två taniga femtonåringar skulle trakasserat ett svart man som är dubbelt så stor som båda pojkarna tillsammans.
Citera
2013-11-02, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isterkoppen
Varför nekar gärningsmannen tro? Desperat? eller finns det fler omständigheter som polisen inte vill gå ut med till allmänheten?

Det är sannolikt en advokatkonstruktion, dvs, han nekar sannolikt inte till att ha bragt dom två om livet, däremot nekar han till att han mördat dom.

På det sättet kan Bodis få det hela till dråp eller dyl.
Citera
2013-11-02, 19:36
Medlem
SmokeOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Heder och åminnelse särskilt till den femtioåriga damen som ingrep även om det kostade henne livet. Så ser äkta civilkurage ut!

Och det kostade henne livet... På så sätt ett dumdristigt men inte desto mindre ärofyllt mod, kanske triggat av något slags moderskänslor för pojkarna som tillfångatagits av en stor neger.

En äkta svensk hjältinna!
Citera
2013-11-02, 19:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Heder och åminnelse särskilt till den femtioåriga damen som ingrep även om det kostade henne livet. Så ser äkta civilkurage ut!
Verkligen. Tyvärr leder allt skit man får se att folk lär tänka om både en och två gånger innan man hjälper en medmänniska!!

Konsekvenser som vi andra människor kan påverkas av i framtiden. Ofattbart!
Citera
2013-11-02, 19:38
Medlem
SC4RECR0Ws avatar
Om jag förstått det rätt så är GM från Linköping och pojkarna från Ljungsbro?
I så fall låter det ju som GM kommit för att möta upp pojkarna av någon anledning, och sedan något gått fel?
Varför annars skulle GM befinna sig i Ljungsbro?
Citera
2013-11-02, 19:39
Medlem
Fobias avatar
Först skrev AB att pojkarna blev tvingade ner i källaren, nu är det ändrat till att dom var jagade av GM och flydde ner i källaren.
Citera
2013-11-02, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kingofstyle
MEN FFS enligt samtliga medier sökte pojkarna skydd från negern, i källaren. Kan tråden komma förbi detta nu.

Hur hittade negern pojkarna, så han kunde börja jaga dem?
Gick han och knackade på hemma hos dem, för att sedan släpa ut dem, därefter börjar jakten?
Vad sa deras föräldrar om detta i så fall?
Var bor ungdomarna i förhållande till villan de flydde in i?
Citera
2013-11-02, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det kan väl vara från honom tvångshistorian kommit ifrån?
Eller finns det vittnen på att det har skett?

Kan någonting funnits i huset (pengar, knark el.dyl) som undomarna berättat för förövaren, sant eller ej, som de tvingats till att hämta eller visa var det fanns?
Eller rent utav erbjudit sig att medverka till utan våld.
Vad är sonen i huset för en egentligen. Skötsam eller "skummis"?

En skötsam kille.
Citera
2013-11-02, 19:41
Medlem
SpencerPratts avatar
Nu vet jag att många skriver att dom blev jagade ner i källaren alternativt att han förde dom dit mot deras vilja, men personligen tror jag inte på det. Jag tror att dom var med honom ner frivilligt. Vad som hände i källaren när dom blev upptäckta vet väl ingen riktigt men det är väldigt konstigt varför MGM inte brukade grovt våld mot paret som upptäckte dom med tanke på att han var kapabel att göra det strax därpå.
Paret som upptäckte dom i källaren måste ha trott att samtliga gjorde inbrott, allt annat vore extremt konstigt. Om det nu inte var så att pojkarna skrek något till paret, men tycker det borde ha kommit ut i så fall.

Alternativt;
Kan det inte ha varit så att pojkarna, smågangsters som dom nu verkade vara, gjorde inbrott i källaren. MGM gick förbi och upptäckte dom och gick ner. Dom kanske var skyldiga honom pengar för någon alkoholaffär sedan tidigare. Han började hota dom och krävde att dom skulle betala då paret kommer ner och upptäcker alla tre. Det blir lite bråk, paret får tag i en unge och räddar honom från MGM medans BO ser chansen att springa och får MGM efter sig.
Sen kommer det andra paret och ska hjälpa BO och det blir slagsmål då det svartnar för MGM och han vevar på allt och alla.

Kanske lite långsökt...
Citera
2013-11-02, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC4RECR0W
Om jag förstått det rätt så är GM från Linköping och pojkarna från Ljungsbro?
I så fall låter det ju som GM kommit för att möta upp pojkarna av någon anledning, och sedan något gått fel?
Varför annars skulle GM befinna sig i Ljungsbro?

För att MGM är bosatt i Ljungsbro?
Citera
2013-11-02, 19:42
Medlem
Tiotusenkronorfrågan:
Varför jagade tokfan dom två tonåringarna?

Det är det enda som är intressant just nu.
Citera
2013-11-02, 19:42
Medlem
usb3s avatar
Expressen går nu ut med icke vitpixlad bild. Förvånande måste jag säga
Han misstänks för nattens dubbelmord
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem