2013-11-02, 19:12
Medlem
Daxman24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quetal
Jo det är han.

Bevis?
Citera
2013-11-02, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hitthis
det "huset" som dom gör inbrott i är ju en lägenhet om jag fattar det rätt alltså inte i ett vanligt hus?

Lägg ner och läs på lite! kolla även bilder och inslag från platsen så ser du att det är ett hus. Gult putsat hus med sönderslagna fönster
Citera
2013-11-02, 19:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av quetal
Jo det är han.
Varför befann han sig i på brottsplatsen då?
Citera
2013-11-02, 19:14
Medlem
Isterkoppen, jag hittar inte ditt svar på mitt inlägg, hm. Du drar slutsatser som jag inte skrivit. Utbildad? Jaså. Din insyn verkar minimal. Arbetar man med nytillkomna, vet man att det kommer att skapa problem pga bakgrunden. Annars kan man ha som hästen, skygglappar.
Citera
Medlem
xactlys avatar
MGM har alltid slagit mig som en väldigt psykiskt instabil person som blev väldigt arg väldigt lätt. Av vad jag har hört ska mordet på pojken bottna i någon slags uppgörelse om smuggelsprit men det är bara rykten som jag hört alltså inget säkert.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stebeh
Lägg ner och läs på lite! kolla även bilder och inslag från platsen så ser du att det är ett hus. Gult putsat hus med sönderslagna fönster
Var finns de bilderna?
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isterkoppen
Varför nekar gärningsmannen tro? Desperat? eller finns det fler omständigheter som polisen inte vill gå ut med till allmänheten?
Vittnesläget mot GM måste väl betraktas som relativt gott. Mannen till kvinnan som dödades var väl med vid brottstillfället och är inte livshotande skadad.
Citera
2013-11-02, 19:15
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjalmarsson24
Lite o/t men om nu GM är dömd för grov misshandel mm, hur kan han då va kvar i landet? Hans merit lista måste väl vara mer än skäl nog för utvisning!

Nu är inte detta rasistiskt menat utan precis samma gäller med våldtäktsmän, som får något år och sen ute och våldtar igen. Våra kära politiker och värdelösa rättssystem man indirekt kan lägga skulden på i detta fall och många andra!

Han har barn (med en svensk kvinna)... och har förmodligen åberopat sin "rätt till familjeliv" enl. Europakonventionen.
Citera
2013-11-02, 19:15
Medlem
quanto_tempos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenbrynolf
Det här låter också klart plausibelt och skulle förklara hur tokfan och barnen hamnade tillsammans i villan vilket hitills framstår som det största mysteriet.

Kanske var dom där på en gemensam stöldturné? Man vet inte...

Icke att förglömma, polisen idag sade vid 13-tiden att det fanns en slags koppling mellan BO och GM vilket styrker min teori. Ynglingarna kände GM mao.
Senast redigerad av quanto_tempo 2013-11-02 kl. 19:23.
Citera
2013-11-02, 19:16
Medlem
Citat:
Enligt uppgifter till TV4-Nyheterna ska mannen däremot ha jagat pojkarna. För att fly undan mannen ska pojkarna har tagit sig in i villakällaren.
Paret som bor i villan vaknade av att de hörde ljud - gick ner för att undersöka vad som hände - och hittade de tre personerna i källaren.
De lyckas frita den ena pojken. I nästa ögonblick släpade mannen med sig den andra pojken ut.
Det förklarar ju en del.
Citera
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av labamban
En viss koppling mellan BO och villan finns ändå, då BO är vän på Facebook med sonen till paret som ingrep i villan.. Något jag inte får grepp om är det faktum att en bil, registrerad på en person som tidigare förekommit i spekulationerna, fortfarande står kvar på brottsplatsen. Bilens ägare bor på samma adress som varit föremål för polispådrag, men är född 88 och har uttryckliga nationalistiska sympatier. Varför skulle hans bil befinna sig utanför villan, han och ägarna har ingen synlig koppling alls. Har GM stulit bilen av sin granne? Högst otroligt att denne lånat ut bilen, med tanke på sin politiska ideologi. Kan det vara så att polisen befunnit sig på Härnegatan för att tala med bilens ägare, och att folk därefter sökt på adressen och fått fram att det bor en man född 79 där? Kopplingen mellan härnegatan och brottsplatsen känns tydligast i avseendet att bilens ägare bor där.
Eller så är det den mannen polisen sökt efter och gjort husrannsakan hos och därav kanske mannen född -79, på adressen, inte har något som helst med saken att göra?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korean
Varför befann han sig i på brottsplatsen då?

MEN FFS enligt samtliga medier sökte pojkarna skydd från negern, i källaren. Kan tråden komma förbi detta nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in