2013-11-02, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Läste någonstans att det kan vara så att MGM tvingade ner killarna i källaren.
Okej, han bryter sig in i en okänt hus med killar för att...? Kanske borde försöka läsa tråden lite mer, men så många olika teorier(såklart) innan någonting är riktigt fastställt.
Citera
2013-11-02, 19:10
Medlem
Icarealots avatar
"Varför mannen och pojkarna bröt sig in i källaren vet inte polisen, men man tror inte att syftet var att stjäla något, skriver TT.
– Men jag kan inte utesluta det. Det är något märkligt i det, säger Thomas Agnevik, presstalesperson på Östgötapolisen till TT.
Han tror att mannen tvingade pojkarna att följa med honom dit.
– Ja, jag är rädd för att det var så, säger han till TT.
När polisen kommer till platsen har gärningsmannen rört sig 100 meter därifrån. Då har två personer, en kvinna och hennes sambo, uppmärksammats att något inte står rätt till och griper in.
– De hamnar i handgemäng. Pojken dödas och även kvinnan som kommit för undsättning, säger Conny Dahl."

http://www.expressen.se/nyheter/slogs-med-mordaren--lyckades-frita-en-pojke/
Citera
2013-11-02, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av labamban
En viss koppling mellan BO och villan finns ändå, då BO är vän på Facebook med sonen till paret som ingrep i villan.. Något jag inte får grepp om är det faktum att en bil, registrerad på en person som tidigare förekommit i spekulationerna, fortfarande står kvar på brottsplatsen. Bilens ägare bor på samma adress som varit föremål för polispådrag, men är född 88 och har uttryckliga nationalistiska sympatier. Varför skulle hans bil befinna sig utanför villan, han och ägarna har ingen synlig koppling alls. Har GM stulit bilen av sin granne? Högst otroligt att denne lånat ut bilen, med tanke på sin politiska ideologi. Kan det vara så att polisen befunnit sig på Härnegatan för att tala med bilens ägare, och att folk därefter sökt på adressen och fått fram att det bor en man född 79 där? Kopplingen mellan härnegatan och brottsplatsen känns tydligast i avseendet att bilens ägare bor där.

Bilen, (röda volvon?) tillhör sedan ett par veckor tillbaka sonen i huset.

Kopplingen mellan brottsplatsen och härnegatan är den att MGM bodde där.
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Okej, han bryter sig in i en okänt hus med killar för att...? Kanske borde försöka läsa tråden lite mer, men så många olika teorier(såklart) innan någonting är riktigt fastställt.

”Mannen tvingade ner pojkarna i källaren”
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17772401.ab
Citera
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RemeronDreams
Kan motivet till mötet i källaren med de två pojkarna vara något homoerotiskt?

Får såna vibbar, GM's bild på Facebook känns lite gay, men vad vet jag.

Inget kan egentligen uteslutas. Kan röra sig om ett planerat mord, planerad kannibalism, pedofili,misslyckat inbrott, eller en kombination av alltsamman. Hursomhelst utlösar nu dråpet på svenskarna en rejäl vinstlott för negern i form av vård, fängelsevistelse(tveksamt) och kanske tom sjukpension.
Citera
2013-11-02, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korean
Gissningvis är den yngre BO inte fri från skuld i det här fallet.

Jo det är han.
Citera
Medlem
Ridgebacks avatar
Sa dom på nyheterna nyss på 4:an att pojkarna blev jagade in i huset eller hörapparat min nästa investering?
Citera
Medlem
quanto_tempos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Det kallas civilkurage att gå emellan när man uppfattar att en annan människa är i nöd.
Vilket innebär att hon dog som en hjältinna. Hade det varit i USA så hade presidenten kanske ha hållit ett tal.
Citera
Medlem
mjaukatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daxman24
Känns fortfarande som någon typ av deal som gick fel. Antingen sprit, knark eller alternativ X. Han jagade ungarna som gömde sig i källarn varefter han bröt sig i. Grannarna hörde ljudet, kollade läget och negern flyr med ena ungen och ett järnrör i handen. The rest is history.

Enligt en kompis mor som har snokat runt lite på orten har hon hört att pojkarna skulle sälja hasch till GM men att han istället blivit lurad. Sanningshalten i det här har jag dock ingen anning om.
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isterkoppen
Jag har grunnat lite på det här i bakhuvudet under dagen.

Pojkarna kände GM. De följde frivilligt med negern ner i en okänd källare. Varför gör man det? Hade de velat göra inbrott så hade de naturligtvis gått på våningsplanet och stulit det som var av värde, men nej de sticker ner i källaren av någon anledning.
När ägarna upptäcker dem så tar negern en unge under armen och springer (?). När damen springer efter så slår han ihjäl henne och grabben efteråt.

Det är ju helt absurt konstigt. Hela historien.

Någon av grabbarna måste ha en koppling till det huset. Varför skulle annars tanten springa efter?
Men det var ju inte tanten i huset som sprang efter och senare blev mördad. Det var en helt annan kvinna. Vilket inte gör saken mindre konstig.

Vad jag förstår så var GM inne på bodybuilding? Kan han ha varit "hög" på steroider? Kan det vara en dopingdeal som pågick i källaren? Iof märkligt att göra inbrott för en deal. Det förhöjer ju risken något, om man uttrycker sig försiktigt...
Citera
Medlem
Varför nekar gärningsmannen tro? Desperat? eller finns det fler omständigheter som polisen inte vill gå ut med till allmänheten?
Citera
Medlem
Lite o/t men om nu GM är dömd för grov misshandel mm, hur kan han då va kvar i landet? Hans meritlista måste väl vara mer än skäl nog för utvisning!

Nu är inte detta rasistiskt menat utan precis samma gäller med våldtäktsmän, som får något år och sen ute och våldtar igen. Våra kära politiker och värdelösa rättssystem man indirekt kan lägga skulden på i detta fall och många andra!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in