Citat:
Ursprungligen postat av
swedishmeatballs
Nej, det är du som gnäller över att du blir sedd som ett "sexobjekt" - Jag har inget problem, det är DU som gnäller, kom ihåg det. En lösning är att du tar på dig ett tält och döljer din kropp. Det är inte MITT problem att du gnäller.
Jag vet att ni kvinnor inte vet vad "att ta eget ansvar" betyder - men ute i vuxenlivet måste ni söndercurlade små flickor göra det och inte skylla på allt och alla när det är något ni inte gillar.
Så hur blir det, burka eller fortsätta gnälla?
nej beror på hur man behandlar attraktiva människor och vilken betydelse det får att man är attraherad av någon.
Om jag eller någon annan finner dig attraktiv, så är det inget problem för dig. Om jag däremot börjar
taffsa på dig, ständigt kommer med kommentarer, krav om att få ha sex med dig, och ständigt gör kommentarer kring din kropp. Tittar dig uppifrån och ner varje gång vi träffas och säger, ahh snygga
brallor och vrålglor dig i skrevet på jobbet framför din chef. Så börjar du tycka det är lite småjobbigt inte sant?
Det är sånt vi pratar om. En sån kan du kanske orka med, men om hela ditt liv plötsligt ständigt denna grej upprepas, så börjar du nog få nog. Det är därför många kvinnor klagar förstår du.