2013-11-02, 17:21
Medlem
adventualthorizons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruPimpinett
Självklart inte men förväxla inte att vara ett sex-objekt med att vara attraktiv. Det är två vitt skilda saker. De flesta strävar väl efter att uppskattas för mer än sitt utseende som exempelvis kompetens, personlighet etc.
Men blir man inte ett sex-objekt ifall man är attraktiv till utseendet?

Givetvis är personliga egenskaper något viktigt, men det är inte så lätt att förmedla denna kvalité. Utseendet är det första man lägger märke till, därför är det yttre viktigast.
Citera
2013-11-02, 17:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FruPimpinett
Självklart inte men förväxla inte att vara ett sex-objekt med att vara attraktiv. Det är två vitt skilda saker. De flesta strävar väl efter att uppskattas för mer än sitt utseende som exempelvis kompetens, personlighet etc.

Vi är attraherad av varandra pga just sex - därav blir definition någon som är attraktiv också direkt kopplad till sex då vår attraktionsprincip utvecklades just för sex.

Därav: Någon som blir sedd som ett sexobjekt är därmed attraktiv - varav det inte är "två vitt skilda saker".

Om du tror att män fantiserar om en "kvinna kompetens" när det kommer till sex måste jag tyvärr göra dig besviken
Citera
2013-11-02, 17:44
Medlem
Jesusgudssons avatar
Självklart satt jag och tajjade på mitt pojkrum till tanken på grannfruns extrema kompetens i att renskriva rapporter och föra in siffror i exceldokument på sitt jobb på kontoret. Inte alls hennes fantastiskt välformade bröst som man ibland fick en glimps av i minimala bikinis eftersom hon gillade att sola mycket och länge. Gör inte alla av manligt kön det?
Citera
2013-11-02, 17:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jesusgudsson
Självklart satt jag och tajjade på mitt pojkrum till tanken på grannfruns extrema kompetens i att renskriva rapporter och föra in siffror i exceldokument på sitt jobb på kontoret. Inte alls hennes fantastiskt välformade bröst som man ibland fick en glimps av i minimala bikinis eftersom hon gillade att sola mycket och länge. Gör inte alla av manligt kön det?

I feministen FruPimpinetts värld å är det iaf så
Citera
2013-11-02, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swedishmeatballs
Att ses som sexuellt eftertraktad är en form av privilegium ja, mycket värre att inte vara eftertraktad.

Att vara ett sexobjekt är bara kul så länge situationen är rätt och man vill det.

Att vara sexobjekt på sin arbetsplats, jämnt och ständigt, är nog inte lika roligt, vilket kön man nu än har.

Ibland vill man faktiskt kunna interagera, kommunicera med någon utan att den bara har sex i huvudet.

Och sexuellt eftertraktad, attraktiv är ju inte samma sak som vara ett sexobjekt.
Citera
2013-11-02, 19:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Att vara ett sexobjekt är bara kul så länge situationen är rätt och man vill det.

Att vara sexobjekt på sin arbetsplats, jämnt och ständigt, är nog inte lika roligt, vilket kön man nu än har.

Ibland vill man faktiskt kunna interagera, kommunicera med någon utan att den bara har sex i huvudet.

Och sexuellt eftertraktad, attraktiv är ju inte samma sak som vara ett sexobjekt.

Jag har lösningen: Konvertera till Islam och börja bära burka.
Citera
2013-11-02, 19:12
Medlem
Citat:
Jag har lösningen: Konvertera till Islam och börja bära burka.

Kan du göra själv tycker jag. Eftersom det är du som grundproblemet.
Jag objektifierar inte killar speciellt. Så varför måste jag straffas?
Citera
2013-11-02, 19:14
Bannlyst
Citat:
Kan du göra själv tycker jag. Eftersom det är du som grundproblemet.
Jag objektifierar inte killar speciellt. Så varför måste jag straffas?

Nej, det är du som gnäller över att du blir sedd som ett "sexobjekt" - Jag har inget problem, det är DU som gnäller, kom ihåg det. En lösning är att du tar på dig ett tält och döljer din kropp. Det är inte MITT problem att du gnäller.

Jag vet att ni kvinnor inte vet vad "att ta eget ansvar" betyder - men ute i vuxenlivet måste ni söndercurlade små flickor göra det och inte skylla på allt och alla när det är något ni inte gillar.

Så hur blir det, burka eller fortsätta gnälla?
Citera
2013-11-02, 19:33
Medlem
adventualthorizons avatar
Citat:

Det är la trots allt bättre att vara i ditt läge än att vara osedd. Det du beskriver är ett lyxproblem.

Ifall en dam är snygg så kollar jag.
Citera
2013-11-02, 19:33
Medlem
Citat:
Nej, det är du som gnäller över att du blir sedd som ett "sexobjekt" - Jag har inget problem, det är DU som gnäller, kom ihåg det. En lösning är att du tar på dig ett tält och döljer din kropp. Det är inte MITT problem att du gnäller.

Jag vet att ni kvinnor inte vet vad "att ta eget ansvar" betyder - men ute i vuxenlivet måste ni söndercurlade små flickor göra det och inte skylla på allt och alla när det är något ni inte gillar.

Så hur blir det, burka eller fortsätta gnälla?

nej beror på hur man behandlar attraktiva människor och vilken betydelse det får att man är attraherad av någon.

Om jag eller någon annan finner dig attraktiv, så är det inget problem för dig. Om jag däremot börjar
taffsa på dig, ständigt kommer med kommentarer, krav om att få ha sex med dig, och ständigt gör kommentarer kring din kropp. Tittar dig uppifrån och ner varje gång vi träffas och säger, ahh snygga
brallor och vrålglor dig i skrevet på jobbet framför din chef. Så börjar du tycka det är lite småjobbigt inte sant?

Det är sånt vi pratar om. En sån kan du kanske orka med, men om hela ditt liv plötsligt ständigt denna grej upprepas, så börjar du nog få nog. Det är därför många kvinnor klagar förstår du.
Citera
2013-11-02, 19:38
Bannlyst
Citat:
Om jag däremot börjar
taffsa på dig, ständigt kommer med kommentarer, krav om att få ha sex med dig, och ständigt gör kommentarer kring din kropp. Tittar dig uppifrån och ner varje gång vi träffas och säger, ahh snygga
brallor och vrålglor dig i skrevet på jobbet framför din chef. Så börjar du tycka det är lite småjobbigt inte sant?

Det är sånt vi pratar om. En sån kan du kanske orka med, men om hela ditt liv plötsligt ständigt denna grej upprepas, så börjar du nog få nog. Det är därför många kvinnor klagar förstår du.

Ah jag förstår. En rekommendation till er feminister vore då att sluta rösta för denna vansinnesinvandring av stenåldersmän, det vore nog en början
Citera
2013-11-03, 06:31
Bannlyst
Hade utan problem kunnat kidnappa och våldta tjejer för att sen bryta ner dom fullständigt mentalt så att jag kan kontrollera henne enklare nästa gång hon ska våldtas, plus att minimera risken att hon vågar fly etc.

När hon sedan kuvat sig och insett att det inte är någon idé att hon kämpar emot dvs insett att hon är min fånge så hade jag börjat behandla henne bra sålänge hon skötte sig.

Men ja detta enbart om min sexualitet inte var kuvad av dagens samhälle eller jag hade en extremt risktagande personlighet utan konsekvenstänk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in