2013-10-31, 21:51
Medlem
Mr.patss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonBong
Varför är de sån hype på Stealth ink och att de ska vara buff proof?

Gick förbi Älvsjö station för någon vecka sen då såg jag två sanerare ta bort Stealth ink som om de vore smör på väggen.. Nån som vet? Dock såg de inte så brunt ut direkt så kan inte ha suttit så länge. Max några dagar.
Det blir brunt på en kvart! antar att det var färskt.

annars kan det ju ha vart nån toy som har försökt göra ink men varit så snål att han blanda ut det med 90% vatten?

Ryktet om att det var buffproof kommer väl från föregångaren magic ink som fanns för lagom länge sedan. Satt som fan i tuben.
Senast redigerad av Mr.pats 2013-10-31 kl. 21:54.
Citera
2013-10-31, 23:32
Medlem
VonBongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.pats
Det blir brunt på en kvart! antar att det var färskt.

annars kan det ju ha vart nån toy som har försökt göra ink men varit så snål att han blanda ut det med 90% vatten?

Ryktet om att det var buffproof kommer väl från föregångaren magic ink som fanns för lagom länge sedan. Satt som fan i tuben.

De var inte nytt, såg att det satt där några dagar innan sanerarna kom. Rör mig rätt frekvent där.

Jorå, de kommer jag ihåg. Speciellt Luck's tags
Citera
2013-11-01, 10:49
Medlem
Benkares avatar
För ett tag sedan tömde jag en halv vit Montana Black i en pet flaska, skar av halva toppen(?) av flaskan och lät den stå, all färg stelnade och GG.

Nytt försök. Jag tömde nyss tre (halvtomma)Montana Hardcore i en pet flaska, denna gången med kork på flaskan för att kunna skaka ut drivgasen. Vad ska jag spä den med när den känns redo?
Citera
2013-11-01, 11:34
Medlem
carlss avatar
Citat:

Är det samma som dom där CMF1-tagsen som satt på centralen i typ 5år+?
Citera
2013-11-01, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carls
Är det samma som dom där CMF1-tagsen som satt på centralen i typ 5år+?

Ja magic ink, har för mig att det var något farligt ämne i det inket så att det slutade göras, stealth ink är ju inte på långa vägar lika bra tyvärr.... Sen tycker jag att det är "fegt" att köra med stealth också, blanda meto och/eller alkej med lite roliga saker o kötta på istället....
Citera
2013-11-01, 13:58
Medlem
Mr.patss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av violador
Ja magic ink, har för mig att det var något farligt ämne i det inket så att det slutade göras, stealth ink är ju inte på långa vägar lika bra tyvärr.... Sen tycker jag att det är "fegt" att köra med stealth också, blanda meto och/eller alkej med lite roliga saker o kötta på istället....
Gick ett rykte om att han som gjorde det dog?
Citera
2013-11-01, 17:09
Bannlyst
Citat:
Gick ett rykte om att han som gjorde det dog?

du tror på allt som sägs on the internetz, farliga ämne, fick inte tillvärkas längre, punkt slut. det är samma sak som har hänt andra bra inks.
Citera
2013-11-01, 19:44
Medlem
Tja!

Man kan ju ha nån droppe bromsvätska i sit ink för att få bättre buffs (?). Fungerar det likadant i paint markers?
Citera
2013-11-01, 21:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pulze
Tja!

Man kan ju ha nån droppe bromsvätska i sit ink för att få bättre buffs (?). Fungerar det likadant i paint markers?

Det är en myt, och det skulle bara funka med oljebaserade färg, så med andra ord nej, det funkar inte.

lägg en droppe xylen och/eller aceton, bara lite.
Citera
2013-11-02, 16:39
Medlem
Blir det bra färg om man blandar väggfärg med aceton/thinner/lacknafta vilken skule vara bäst och vilken skulle vara sämst???!!!
Citera
2013-11-02, 16:45
Medlem
Mr.patss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david123456
Blir det bra färg om man blandar väggfärg med aceton/thinner/lacknafta vilken skule vara bäst och vilken skulle vara sämst???!!!
Hammarlack och aceton är grymt.
Citera
2013-11-02, 16:54
Medlem
Citat:
Hammarlack och aceton är grymt.
ok men vilken är bäst att blanda med vägg färg aceton,thinner eller lacknafta??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in