2013-11-02, 12:18
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Såvitt jag har förstått kände FS till LJ och LJ FS, men det måste vidimeras.
Dock finns INGEN identifiering från LJs sida av FS eller bilen.

Polisen konfronterade aldrig LJ med foto av FS vare sig i peruk eller kalsonger.
Det låter inte bra - alls. En konfrontation borde givetvis ha gjorts. - LJ verkar ha fallit mellan stolarna någonstans.
Citera
2013-11-02, 12:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
"Kände" - de tror jag inte på.
Han har i förhör identifierat en bil likadan som marinas samt en man likadan som FS, det räcker.

Brist på konfrontation - det har du rätt i, Kling o Klangs klantigheter igen... FS har haft en omåttlig tur på deras tillkortakommanden... Nästan så att man tycker han skulle komma undan på grund av det...

Kände till. Det är runt 10 hus inom området LJ bor vid.
Varför tror du inte LJ skulle känna till FS ?

Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det låter inte bra - alls. En konfrontation borde givetvis ha gjorts. - LJ verkar ha fallit mellan stolarna någonstans.
Ja identifiering hade stjälpt eller hjälpt Polisen redan då. Nu är jag rätt säker på att den inte gör nytta.

Kanske hittade Polisen inga röda kalsonger att konfrontera med ?
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2013-11-02 kl. 12:25.
Citera
2013-11-02, 12:28
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Kände till. Det är runt 10 hus inom området LJ bor vid.
Varför tror du inte LJ skulle känna till FS ?

Ja identifiering hade stjälpt eller hjälpt Polisen redan då. Nu är jag rätt säker på att den inte gör nytta.

Ok, möjligen "kände till".
Kände tror jag inte för att FS inte hade vänner eller bekanta över huvud taget (utöver sina drogkontakter). Eftersom han inte fick dricka/punda hemma hos Marina var den kontakten onödig.
Citera
2013-11-02, 12:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Ok, möjligen "kände till".
Kände tror jag inte för att FS inte hade vänner eller bekanta över huvud taget (utöver sina drogkontakter). Eftersom han inte fick dricka/punda hemma hos Marina var den kontakten onödig.

Så frågan är, om du tar dina 10 närmaste grannar, skulle du inte kunna identifiera dem om de stod i bara kalsongerna och flaxade runt sin bil ?
Citera
2013-11-02, 12:46
Moderator
Eerieyes avatar
Nu får en del av er skilja på äpplen och päron.

Kalsongmannen var ett trick av RÅ för att få till en resning. HD ägnade sig inte åt att värdera vittnesmålet utan hade det bara som en "krok" att hänga upp resningsbeslutet på.

Värderingen av "Lennarts" vittnesmål i kombination med att Marina livs levande satt hemma vid datorn vid samma tidpunkt kommer att bli en mardröm för åklagaren. Skulle inte förvåna mig om åklagaren skiter i att ta upp det i HR.
Citera
2013-11-02, 12:49
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flisan007
Nä, det skulle jag inte om det vore mörkt och jag såg dem på en plats och i en situation jag inte hade räknat med att se dem i.

Ps, din avatar med foliehatt passar ypperligt till det du skriver!
Om du inte hade kunnat peka ut personen så har du endast bara sett en person.

Har detta vittne tidigare inte kunnat peka ut personen till att vara F.S så kan man undra vad som fått detta "viktiga" vittne till att ha återskapat sina minnen.
Citera
2013-11-02, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye

Kalsongmannen var ett trick av RÅ för att få till en resning. HD ägnade sig inte åt att värdera vittnesmålet utan hade det bara som en "krok" att hänga upp resningsbeslutet på.

Värderingen av "Lennarts" vittnesmål i kombination med att Marina livs levande satt hemma vid datorn vid samma tidpunkt kommer att bli en mardröm för åklagaren. Skulle inte förvåna mig om åklagaren skiter i att ta upp det i HR.

Nu hänger jag inte med här i kurvorna, du menar att dom bara ville ha till en resning och sen inte ta upp sakerna så det ökar hans chanser att bli frikänd igen?
Citera
2013-11-02, 12:58
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konfidentiellt
Nu hänger jag inte med här i kurvorna, du menar att dom bara ville ha till en resning och sen inte ta upp sakerna så det ökar hans chanser att bli frikänd igen?

Nja, kraven för att få resning är delvis annorlunda än kraven för att få någon fälld. RÅ kan ha tänkt såhär: HD vill ha något med nyhetsvärde för att godkänna resningen - och eftersom de knappast vill hålla på med bevisvärdering (den överlåter de till HR) så slänger vi in kortet med kalsongmannen.

Jag nödgas faktiskt medge att RÅ var klyftigare än vad jag trodde. Jag trodde att de bara slängde in vad de hade sista veckan för att få bort det från bordet.
Citera
2013-11-02, 13:01
Medlem
Flisan007s avatar
Citat:

Källa på det?
Citera
2013-11-02, 13:03
Medlem
JanAnderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservatic
Det finns i den första tråden, varför man valde att skapa en till för foliehattarna är mystiskt.
Så sök du på marina o ta den tråd som har flest inlägg så hittar du FUP

Jag har varit inne där, men tyvärr så ha det inte gått att ta hem FUP-protokollen.
Citera
2013-11-02, 13:09
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flisan007
Källa på det?

Vad är det du vill ha källa på? FUP ger vid handen att Marina chattade på MSN (numera Skype) samtidigt, att FS är längre än 180 cm o s v. (Lennarts fru har uppgett en tid för Lennarts hemkomst).

FS advokat kommer ganska lätt att göra det sannolikt att kalsongmannen bara var en semesterresenär som förberedde sig för natten (därav kalsongerna) genom att borsta tänderna vid en buske.
Citera
2013-11-02, 13:10
Medlem
Citat:
Nja, kraven för att få resning är delvis annorlunda än kraven för att få någon fälld. RÅ kan ha tänkt såhär: HD vill ha något med nyhetsvärde för att godkänna resningen - och eftersom de knappast vill hålla på med bevisvärdering (den överlåter de till HR) så slänger vi in kortet med kalsongmannen.

Jag nödgas faktiskt medge att RÅ var klyftigare än vad jag trodde. Jag trodde att de bara slängde in vad de hade sista veckan för att få bort det från bordet.

Kanske det att det är lördag..... Men förstår fortfarande inte varför eller vad dom skulle tjäna på att få till en resning, om ändå inte skiten håller, heller inte egentligen vad du menar egentligen, var det att får dom en resning så spelar det ingen roll sen efter det hur det blir?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in