2013-10-30, 22:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stridsfordon90
de e så att om du finns i belastningsregistret så får du inte göra gmu. men när ditt "brott" har preskriberats så kan du söka utan problem. men sen vet ja itne hur grovt dom söker efter brått. e de små grejjer så vet ja itne om dom går på de, men om du ba satt häktat men inte dömdes för brottet så ska de inte va nåra problem. sen e de så att såvida du inte har typ hamnat på psykvård för din ångest så ve tdom inte om de

men som nån sa innan. tänk efter sjävl ifall du passar inom försvarsmakten.

Jag passar i försvaret, det grova brottet jag dömdes för är inget jag gjort själv. En när familjemedlem utförde brotten och jag blev också dömd, i samförstånd med kallas det tyvärr. Så har en grov dom.

behövde inte sitta i fängelse.

Har inga problem med panikångest längre och har inte behövt psykisk vård, men var sjukskriven en längre tid.
2013-10-30, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av steffen13

AJB är det enda regementet i Sverige som får dela ut den gyllene jägarbågen. Jag tror att vår vän som anser att inga andra är jägare har för liten erfarenhet av att jobba tillsammans med KJ, FJS och LBB.
Jag tycker att alla som vill får kalla sig för jägare. Utbildningstecknen skiljer ju i vilket fall som helst.

Isåfall är jag från och med nu jägare.
2013-10-30, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JackBerry
Har inga problem med panikångest längre och har inte behövt psykisk vård, men var sjukskriven en längre tid.
Avfärda inte det hela med "inga problem längre", ta dig en riktig funderare. Försvaret är inte vilket jobb som helst, utan du ska kunna hantera vapen under mycket pressade situationer. Då tänker jag inte på själva GMU:n (som dock också kommer vara svår ibland), utan på utlandstjänst eller, om det vill sig riktigt illa, försvar av riket. Det är ytterst det som soldatyrket syftar till, och är du inte beredd på det så slösar du bara din tid, även om du fixar GMU:n.

Detta skrivet i all välmening.
2013-11-01, 21:28
Medlem
OggeOJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RuleBritannia
Framgår det av din medicinska historia att du, som de kallar det, lidit av psykiskt sjukdom så är möjligheterna (mycket) små att du kommer bli antagen till GMU.

Däremot har de väl fortfarande inte tillgång till dina journaler?
2013-11-01, 22:03
Medlem
Esset45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xzone
Trevligt trevligt!

Det är därför AGU mest är psykiskt påfrestande.

Vet du om det är 8 DAGAR eller 8 NÄTTER de är ute under AGU?
2013-11-02, 00:37
Medlem
HejsanHoppsan007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esset45
Vet du om det är 8 DAGAR eller 8 NÄTTER de är ute under AGU?

8 dygn. Du drar på onsdag morgon och kommer hem torsdag lunchtid. Har precis klarat AGUn själv och kom hem nu i torsdags
2013-11-02, 12:07
Medlem
Hallå alla,är det viktigt o ha med ett cv ? i smset jag fick stod de bara att legg och betyg skulle tas med nån som har koll ? ska göra antagningsprövningen alltså
2013-11-02, 12:11
Medlem
skogspromenads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fleaa
Hallå alla,är det viktigt o ha med ett cv ? i smset jag fick stod de bara att legg och betyg skulle tas med nån som har koll ? ska göra antagningsprövningen alltså

Ja de kan ju vara bra för dom att se vad du kan och har gjort under ditt liv. Dom ser nog helst att man har ett CV men lite erfarenheter på.
2013-11-02, 13:42
Medlem
HejsanHoppsan007s avatar
Får man pengar efter muck? Min farsa pratar om att man alltid förr fick extra slant (utöver själva ''lönen '' ) när man muckar men det var 20 år sedan. Hur funkar det idag när man muckar?
2013-11-02, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogspromenad
Ja de kan ju vara bra för dom att se vad du kan och har gjort under ditt liv. Dom ser nog helst att man har ett CV men lite erfarenheter på.

Då får jag ta o skriva ihop ett tacksam för svaret
2013-11-02, 17:53
Medlem
Utan att göra dålig reklam och akta sitt eget förband högt nu men...

var genomförs egentligen den tuffaste "Aldrig ge upp"?

Jag har hört att både K3 och Amfibie ska vara tufft (förståeligt) men även att den på Kvarn ska vara en av de mest kärva.

Vad säger ni andra, källor på det?
2013-11-02, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheXes
Utan att göra dålig reklam och akta sitt eget förband högt nu men...

var genomförs egentligen den tuffaste "Aldrig ge upp"?

Jag har hört att både K3 och Amfibie ska vara tufft (förståeligt) men även att den på Kvarn ska vara en av de mest kärva.

Vad säger ni andra, källor på det?
Hoppas k3 eller norrbotten har hårdast. Sökt dit nämligen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in