2013-11-02, 09:08
Medlem
Konservatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Jag kan med visshet säga att man inte tekniskt kan binda paketet till FS, och med säkerhet säga att det inte finns något avgörande bevis som binder.
Det är gw nästAn helt säker på i artikeln
http://www.expressen.se/gt/gw-forhoppningsvis-far-fanskapet-livstid/
Citera
2013-11-02, 09:11
Medlem
Konservatics avatar
Citat:
Rätten och jag är intresserade av vad vittnen faktiskt har sett, och i vilket tillstånd.
Jag har vart på pendelparkeringen som sällan eller aldrig är tom. Varför en mördare skulle ställa sig där och i kalsonger börja hantera vad som verkar vara bevis är en aningens löjeväckande med tanke på övrigt efterbrottsbeteende. LJ såg något, men han var också onykter och drogpåverkad.

FS har inte påstått annat än att han var nykter och drogfri kring 27-28. Det finns inget som motsäger det.

Förstår du skillnaden i punderi ?

Sedan är det så att utgångsläget för HDs beslut har varit att man finner det möjligt att de nya vittnena kan visa att mordet skett 27-28 och då, men endast då, kan man visa en indiciekedja där FS är skyldig.

Mot detta talar tekniska bevis, nyktra och pålitliga vittnen, FS utsaga mm.

När man inte heller kan binda paketet mot FS, så undrar jag hur det rimliga tvivlet skall vara borta ?
Vad snackar du om för parkering ? Det hände ju på rastplatsen , det var där lj såg honom med paketet i bilen , du får nog läsa om
Citera
2013-11-02, 09:13
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
FS var inte många år innan han började göra sina egna val. Tror han t.ex var 13 år när han valde att börja knarka. 36 när valde att mörda Marina.

Alla som verkligen försöker tycker jag ska hedras, inga andra.

Jag håller med om att de som försöker ska hedras. Jag blir medveten om att mina inlägg kan tolkas som "ömkliga" gentemot FS när jag läser mina inlägg. En del av mig tycker synd om honom för han fick en taskig start i livet och ingen plockade upp honom så att säga.

Men som vuxen har man val. Jag tror FS hoppades att få börja på utbildningen och äntligen komma på fötter.

Oavsett hur domen blir hoppas jag att den överrenstämmer med sanningen.
Citera
2013-11-02, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Jag håller med om att de som försöker ska hedras. Jag blir medveten om att mina inlägg kan tolkas som "ömkliga" gentemot FS när jag läser mina inlägg. En del av mig tycker synd om honom för han fick en taskig start i livet och ingen plockade upp honom så att säga.

Men som vuxen har man val. Jag tror FS hoppades att få börja på utbildningen och äntligen komma på fötter.

Han kan börja med att berätta vad som hände egentligen.
Ett bra och reko val.

Han kan fortsätta med att som en man ta sitt straff och göra något bra under tiden.
Det är också ett bra val!

När han sedan blir utsläppt får han en ny chans.
Ta den FS. Det är ett bra val!
Citera
2013-11-02, 09:22
Medlem
Konservatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda

Givetvis spelar uppväxten roll men har verkligen hans egna mamma struntat i honom ? Hon verkar ju ha gett upp hoppet om honom snarare pga hans livsval med missbruk och misshandla tjejer.

T om hon sa ju att fs aldrig erkänner något , han ljuger sig igenom ALLT. Det hans egna mor som säger så här om sin son, hon ska ha heder för det , att hon ser sanningen istället för att vara en blind förälder som blundar för allt.

Kan dra ett exempel , jag såg en bekants son på 14 år röka på, sa då detta till hans mamma, vad tror du hon gav mig för svar ? Kan nämna att hon inte hejar på mig längre , men det handlar om självförnekelse..
Citera
2013-11-02, 09:44
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det behöver nu inte HovR bry sig om alls, och chansen att fallet återigen kommer upp på HD:s bord är infinitesimalt liten.

Ännu mindre marginal än vad det verkar av själva beslutet, vad jag förstår. Jag har hört ryktas, men ännu inte sett på papper, att inte heller föredragande justitiesekreterare, Patrik Skogh, tillstyrkte resning.

Ja, det är i alla fall min tolkning att HD:s majoritet menar att hade bara HovR tänkt vettigt, så hade den nya bevisningen sannolikt räckt till fällande dom.

Nej risken att det här fallet hamnar hos HD igen oavsett resultat är obefintlig, det är nu allt ska avgöras.

Det var som fan, FS hade verkligen otur i lotteriet om hans fall alltså, det gör att resningsverktyget känns väldigt olustigt och slumpmässigt.

Problemet är väl att juridik inte är en exakt vetenskap utan tolkningsbaserad utav det material som läggs fram, man kunde ju önska att det krävdes större enighet när så pass viktiga saker avgörs men då skulle förmodligen aldrig resning beviljas åt något håll.
Citera
2013-11-02, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Så, vilken är FS "status" just nu. Är han bortkopplad från allt vad media/telefon och tidningar heter, eller är det först efter måndagens förhandling han blir en isolerad gosse?

Som häktad har du väl inte tillgång till något i form av mobil eller dator. Dagstidningar har man i regel rätt att läsa om det inte anses kunna försvåra utredning. Man har rätt att ringa en del samtal, men inte hur som helt och till vem som helst.
Citera
2013-11-02, 09:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av konfidentiellt
Först "med all säkerhet", sen "visshet" sen "tror" du, det får mig i alla fall att tro mer på dom som är insatta i fallet, tack för svar.

Förutom vad du tror, finns det något som säger mot det jag säger ?

Citat:
Ursprungligen postat av Konservatic
Vad snackar du om för parkering ? Det hände ju på rastplatsen , det var där lj såg honom med paketet i bilen , du får nog läsa om

Iaf. det som åklagaren försöker bygga upp är att ett vittne har sett något som kan likna paketet på rastplatsen (jag skrev fel, tack för den ödmjuka rättelsen) av någon i kalsonger som skall ha burit ut saker ur bilen och gömt. Någon hade en större silverfärgad bil.

Förutom att vittnet var drog & alkoholpåverkad, pundad, så har man aldrig återfunnit några spår av det som bars ut.

Det finns inget tekniskt eller avgörande som binder FS vid paketet, förutom vad en nyvaken GW hoppas på.
Citera
2013-11-02, 09:54
Medlem
Konservatics avatar
Citat:
Förutom vad du tror, finns det något som säger mot det jag säger ?

Iaf. det som åklagaren försöker bygga upp är att ett vittne har sett något som kan likna paketet på rastplatsen (jag skrev fel, tack för den ödmjuka rättelsen) av någon i kalsonger som skall ha burit ut saker ur bilen och gömt. Någon hade en större silverfärgad bil.

Förutom att vittnet var drog & alkoholpåverkad, pundad, så har man aldrig återfunnit några spår av det som bars ut.

Det finns inget tekniskt eller avgörande som binder FS vid paketet, förutom vad en nyvaken GW hoppas på.
Kanske var så att man kastade ut en påse med marinas plånbok/pass osv ? Tror du den blir orörd på en rastplats ?
Citera
2013-11-02, 10:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Konservatic
Kanske var så att man kastade ut en påse med marinas plånbok/pass osv ? Tror du den blir orörd på en rastplats ?

Tycker du det verkar rimligt att göra så, i kalsongerna framför publik, när allt annat efterbrottsbeteende visar på stor förslagenhet ?

Det vittnet har sagt går inte att styrka, det är kärnpunkten.
Citera
2013-11-02, 10:11
Medlem
Konservatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byttan
Som häktad har du väl inte tillgång till något i form av mobil eller dator. Dagstidningar har man i regel rätt att läsa om det inte anses kunna försvåra utredning. Man har rätt att ringa en del samtal, men inte hur som helt och till vem som helst.
Rätta mig om jag har fel men han är väl arresterad och sitter således i arrest , häktningsförhandlingen hålls på måndag
Citera
2013-11-02, 10:13
Medlem
Konservatics avatar
Citat:
Tycker du det verkar rimligt att göra så, i kalsongerna framför publik, när allt annat efterbrottsbeteende visar på stor förslagenhet ?

Det vittnet har sagt går inte att styrka, det är kärnpunkten.
Du glömmer hur det kom fram, hans sambo ringde in tipset , det var inte lj som gjorde det..
Dessutom vad har han att vinna på att ljuga om detta ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in