2013-11-02, 01:07
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfnacht
Huh? Menar du demon då? För de har ju bara släppt en skiva. Fantastiskt band hur som helst, även om jag inte heller kan påstå att de är bättre än Dismember. Beror på mitt humör vilka jag föredrar förstås.
Repugnant tycker jag dock är det bästa aktiva Death Metal bandet just nu (sen Dismember la ner). Bara för jävla synd att Tobias är upptagen med spökliga projekt och prioriterar det framför nya Repugnant.

BLAHHH!!!

Har varit dålig på att upptäcka musik på sistone men nu har jag laddat upp med tjeckisk pilsner och en hel del nya skivor på datorn. Så kanske att jag återkommer med något drygt påstående att ni alla är bögar som inte redan hört vad jag nu ska lyssna på ikväll.

Ja jag menar att "Epitome.." är debuten. Förstår att det där lät väldigt förvirrande.
Citera
2013-11-02, 01:34
Medlem
Mordum87s avatar
Incantation - Impending diabolical conquest
Jag ställer frågan till stammisarna härinne... vilket album med Incantation är bäst?

För mig är det "Mortal throne of the Nazarene"... men efterföljande platta är fanimig lika bra, bara att det brister NÅNSTANS. Men vart vet jag fan inte..
Det är hursomhelst två utomordentliga album som fan inte är något för den oinvigde. Som det sig bör.
Citera
2013-11-02, 01:38
Medlem
Thornhills avatar
Folköl och Sombres Forêts - Le Royaume. Passar perfekt för sinnesstämningen just nu.
Citera
2013-11-02, 01:52
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thornhill
Folköl och Sombres Forêts - Le Royaume. Passar perfekt för sinnesstämningen just nu.

Kommer ihåg att jag gav mig an åt det där bandet en gång. Kanske 3 år sedan, mest för omslagets skull har jag för mig.. TYckte det till en början lät riktigt bra, men det dog ganska snabbt då jag fattade att det var ett band som vill vara som alla andra.
Nej fyfan killen/killarna bakom det där bandet får sadla om, om de vill ge intryck hos oss.
Men ja.. det är inte dåligt.. men det är långt ifrån bra och minnesvärt.

Blasphemy - Darkness Prevails
Helt sinnessjuk platta som jag endast har chans att spisa när jag är ensam hemma.
Ni som inte hört denna.. håll er härifrån, för alla kommer skratta åt er.
Citera
2013-11-02, 01:57
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Jag tänkte faktiskt göra ett inlägg om det igår efter att ha sett den. Helt jävla otrolig, så Lovecraftiansk och stämningsfull så det finns inte. Det där visuella elementet var precis det som behövdes för att komplettera Portals koncept, och så görs det på ett helt fläckfritt sätt. En av de bästa musikvideos jag sett.

Grym video absolut. Men sluta sitt och vara fanboys över skiten. Det finns bättre vafan.
Citera
2013-11-02, 02:01
Medlem
Thornhills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Kommer ihåg att jag gav mig an åt det där bandet en gång. Kanske 3 år sedan, mest för omslagets skull har jag för mig.. TYckte det till en början lät riktigt bra, men det dog ganska snabbt då jag fattade att det var ett band som vill vara som alla andra.
Nej fyfan killen/killarna bakom det där bandet får sadla om, om de vill ge intryck hos oss.
Men ja.. det är inte dåligt.. men det är långt ifrån bra och minnesvärt.
Det är väl inte världsklass men har ägnat större delen av kvällen/natten åt att tanka obskyr musik från obskyra bloggar och detta var väl något av det bättre hittills. Ett trevligt tidsfördriv om inte annat.

np: Bloodboil - Battered And Beaten
Citera
2013-11-02, 02:08
Medlem
Zartazas avatar
Har kört genom Thyrfing idag och något jag saknar är Thomas Väänänen på sång. Farsotstider har en frän albumcover och låtarna är lika fräna. Det jag gillar mest är ju texterna, det kan antingen låta förjävligt på svenska eller så låter det helt underbart.

np: Thyrfing - Jag Spår Fördärv
Citera
2013-11-02, 02:18
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zartaza
Har kört genom Thyrfing idag och något jag saknar är Thomas Väänänen på sång. Farsotstider har en frän albumcover och låtarna är lika fräna. Det jag gillar mest är ju texterna, det kan antingen låta förjävligt på svenska eller så låter det helt underbart.

np: Thyrfing - Jag Spår Fördärv

Thyrfing... sluta nu förfan.

Ruins of Beverast - Rapture
Bättre än såhär blir det antagligen aldrig. Det kommer nog dröja tiotalet år innan något kommer i närheten av RoB. Och just plattan "Rain upon the impure" är så äcklig att det är fan inte sant.
Citera
2013-11-02, 02:38
Medlem
Mordum87s avatar
Fyfan va den här tråden börjar bli riktigt tråkig och döende.. Bara kidsen som upptäckt Flashback som namedroppar sina koola band nuförtiden.. så vafan gubbar.. kan vi inte göra alprazolam som är TS en tjänst och sopa lite grann nu?

Nihilist - Sentenced to Death
Slår vad om båda mina kulor att Nihilist INTE är något som går hem hos den sjukt äckligt Gojira-generationen.. Och adversarius, du håller käften nu och följer mitt spår! :O Jag älskar dig.. typ.

NP: Judas Priest - Pain and Pleasure
Stort fuck-off till er som tror att ni gillar Heavy Metal (Priest t.ex..), men som inte hört ens hälften!
Citera
2013-11-02, 03:04
Medlem
Zartazas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Thyrfing... sluta nu förfan.

Ruins of Beverast - Rapture
Bättre än såhär blir det antagligen aldrig. Det kommer nog dröja tiotalet år innan något kommer i närheten av RoB. Och just plattan "Rain upon the impure" är så äcklig att det är fan inte sant.
Sluta själv din lilla fascist.

Nu när vi hamnar tillbaka i Beverast så får jag hylla Blood Vaults (I - Thy Virginal Malodour) lite. Vilken stämning det är på den låten. Hela albumet har ju i stort sett samma stämning och atmosfär men det är just här som albumet når sitt 10/10 och riffen blir blytunga och trumkompet är så äckligt vackert på något sätt. Det är inte lika skarpt som på Unlock the Shrine utan det är mer en tystare och lite mer "bakgrundsljud" än något som står längst fram.
Gitarrerna lutar också åt detta hållet och då inget instrument i detta album är så pass skarpt och vasst så blir det en mer mörkare ljudbild på det hela.
Jag vet inte var jag ska placera albumet på en geografisk miljö men något ställe där det är kallt, blött, lerigt och fullt av ruttna lik och dylikt är nog där det hör hemma. Just Unlock the Shrine passar i en iskall trång källare så tycker jag att Rain Upon The Impure hör hemma hos något mer öppet. Just ett träsk eller en stor jävla myr skulle nog passa perfekt.

Får ta och lära mig texten så kanske jag ändrar mig och albumet hamnar på något helt annat ställe, vi får se.

Klockan är tidigt på morgonen eller väldigt sent på natten och jag kör genom min nya favorit, nämligen Mdlosci. Synd bara att EP'n bara har 2 låtar, Mgla kunde ju ha gjort så många mer låtar, jag säger det samma om Further Down The Nest.

np: Mgla - Mdlosci II
Citera
2013-11-02, 03:13
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zartaza
Sluta själv din lilla fascist.

Nu när vi hamnar tillbaka i Beverast så får jag hylla Blood Vaults (I - Thy Virginal Malodour) lite. Vilken stämning det är på den låten. Hela albumet har ju i stort sett samma stämning och atmosfär men det är just här som albumet når sitt 10/10 och riffen blir blytunga och trumkompet är så äckligt vackert på något sätt. Det är inte lika skarpt som på Unlock the Shrine utan det är mer en tystare och lite mer "bakgrundsljud" än något som står längst fram.
Gitarrerna lutar också åt detta hållet och då inget instrument i detta album är så pass skarpt och vasst så blir det en mer mörkare ljudbild på det hela.
Jag vet inte var jag ska placera albumet på en geografisk miljö men något ställe där det är kallt, blött, lerigt och fullt av ruttna lik och dylikt är nog där det hör hemma. Just Unlock the Shrine passar i en iskall trång källare så tycker jag att Rain Upon The Impure hör hemma hos något mer öppet. Just ett träsk eller en stor jävla myr skulle nog passa perfekt.

Får ta och lära mig texten så kanske jag ändrar mig och albumet hamnar på något helt annat ställe, vi får se.

Klockan är tidigt på morgonen eller väldigt sent på natten och jag kör genom min nya favorit, nämligen Mdlosci. Synd bara att EP'n bara har 2 låtar, Mgla kunde ju ha gjort så många mer låtar, jag säger det samma om Further Down The Nest.

np: Mgla - Mdlosci II

Jag håller med dig i många avseenden, men jag tycker inte senaste plattan är speciellt bra alltså!
Rain upon the Impure är så jävla superior.

Men får man höra vad folket tycker om "Black Trip"-debuten då?
Själv tycker jag den är hur jävla superbra som helst! Heavy Metal's räddning är här! Och den har inte låtit såhär bra sen Mercyful Fate's "Melissa" eller dess uppföljare!
Citera
2013-11-02, 03:51
Medlem
Mordum87s avatar
Fyfan om bara "Monstraat" vore så bra som svenska Rust.. men ja man kan ju inte få allt höhö.
Dom är på god väg iaf.
Debutalbumet med Rust är iaf hur jävla asfett som helst, och ni som inte tycker det kan bara dra åt helvete..

Rust - Ripping Deep
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in