Citat:
Ursprungligen postat av
Mordum87
Thyrfing... sluta nu förfan.
Ruins of Beverast - Rapture
Bättre än såhär blir det antagligen aldrig. Det kommer nog dröja tiotalet år innan något kommer i närheten av RoB. Och just plattan "Rain upon the impure" är så äcklig att det är fan inte sant.
Sluta själv din lilla fascist.
Nu när vi hamnar tillbaka i Beverast så får jag hylla Blood Vaults (I - Thy Virginal Malodour) lite. Vilken stämning det är på den låten. Hela albumet har ju i stort sett samma stämning och atmosfär men det är just här som albumet når sitt 10/10 och riffen blir blytunga och trumkompet är så äckligt vackert på något sätt. Det är inte lika skarpt som på Unlock the Shrine utan det är mer en tystare och lite mer "bakgrundsljud" än något som står längst fram.
Gitarrerna lutar också åt detta hållet och då inget instrument i detta album är så pass skarpt och vasst så blir det en mer mörkare ljudbild på det hela.
Jag vet inte var jag ska placera albumet på en geografisk miljö men något ställe där det är kallt, blött, lerigt och fullt av ruttna lik och dylikt är nog där det hör hemma. Just Unlock the Shrine passar i en iskall trång källare så tycker jag att Rain Upon The Impure hör hemma hos något mer öppet. Just ett träsk eller en stor jävla myr skulle nog passa perfekt.
Får ta och lära mig texten så kanske jag ändrar mig och albumet hamnar på något helt annat ställe, vi får se.
Klockan är tidigt på morgonen eller väldigt sent på natten och jag kör genom min nya favorit, nämligen Mdlosci. Synd bara att EP'n bara har 2 låtar, Mgla kunde ju ha gjort så många mer låtar, jag säger det samma om Further Down The Nest.
np: Mgla - Mdlosci II