2013-11-01, 04:56
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Ormblot KUNDE ha varit bra om inte produktionen lät så jävla "nujävlarskadetlåtavärreänTransilvanian"-aktigt.
Ulver kommer undan med det eftersom låtarna på ni vet vilken platta, är så jävla fantastiska plattan igenom.. Men det är inte Ormblot-kassetten. Har inte hört annat än just den.

Saxon - Princess of the Night
Heavy Metal reigns.

Om du inte gillar Ormblot-nyinspelningen så borde du lyssna på originalet Ohelgat Blot... Det är nog den sämsta ljudkvalitet jag någonsin hört. Men då är den inspelad på kåken med kastruller på Kalle Anka-bandare eller liknande har jag för mig.

NP: Sorhin - Åt Fanders Med Ljusets Skapelser
Citera
2013-11-01, 05:27
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagrammaton
Om du inte gillar Ormblot-nyinspelningen så borde du lyssna på originalet Ohelgat Blot... Det är nog den sämsta ljudkvalitet jag någonsin hört. Men då är den inspelad på kåken med kastruller på Kalle Anka-bandare eller liknande har jag för mig.

NP: Sorhin - Åt Fanders Med Ljusets Skapelser

Ja eller så borde jag väl absolut INTE lyssna på den isf.
Men det är väl en konstform att gilla Ohelgat Blot antar jag? Jag orkar inte med det där längre.. Ge mig hängivenhet ist..

np: In Solitude - Horses in the ground
Plattan är skitbra.. Men inte fantastisk. De har ganska långt kvar till att närma sig K.Diamond's danska stjärt. Men visst fan är denna, senasta skivan, oerhört kvävande och mörk, det ska dom ha.
Citera
2013-11-01, 07:26
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
Ja eller så borde jag väl absolut INTE lyssna på den isf.
Men det är väl en konstform att gilla Ohelgat Blot antar jag? Jag orkar inte med det där längre.. Ge mig hängivenhet ist..

np: In Solitude - Horses in the ground
Plattan är skitbra.. Men inte fantastisk. De har ganska långt kvar till att närma sig K.Diamond's danska stjärt. Men visst fan är denna, senasta skivan, oerhört kvävande och mörk, det ska dom ha.

Den är värd att lyssna på eftersom det låter så fruktansvärt gräsligt att det är värt att uppmärksamma. Det är helt i en klass för sig. Det är som... Tänk dig att någon spelar upp den sämsta producerade BM-skivan någonsin 15 meter under vatten medans du försöker lyssna från ytan. Precis så låter den. Nyinspelningen är väldigt fin dock, i mitt tycke.

Inte hört nyaste In Solitude ännu. Men då gillade jag inte andra skivan heller.

NP: One Tail, One Head - In the Golden Light
Sen får det bli nanna kudde.
Citera
2013-11-01, 14:37
Medlem
skogslukts avatar
Citat:
EW's "We Live" är en riktigt tjusig platta det må ju sägas. Och med dagens mått mätt, så verkar den riktigt jävla underskattad då "Witchcult today" eller "Dopethrone" verkar vara THE skivor man ska gilla.
Personligen gillar jag klart bäst.. i ordning nu då, eftersom EW är ett band jag verkligen djupdykt i..

1. Come my Fanatics
2. We Live
3. Black Masses

Sen att alla deras plattor är klart lyssningsvärda fler än 2 ggr är en annan sak.
Allt de gjort är kvalité.

np: Ulver - Wolf and Man

Du har så jävla rätt angående We Live! Jag fattar inte varför den inte hajpas lika mycket som Dopethrone och Come My Fanatics. Den är ju precis lika bra. Jag skulle nog kunna sträcka mig till att säga att Saturns Children är i alla fall top-3 på det bästa EW har haspalt ur sig. Vilket säger en hel del.

Är det någon som spanat in den fantastiska videon till Curtain som Portal levererade här om dagen. Den är helt fantastisk.

https://www.youtube.com/watch?v=2Vyw_FGIhAE
Citera
2013-11-01, 14:56
Medlem
Rofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagrammaton
Smakprov från Nidsangs kommande: https://soundcloud.com/nidsang/the-gathering-shadows
Tycker det låter sjukt mycket bättre än vad jag minns från deras äldre material. Låter hela plattan så här så är det nog en god kandidat till årets bästa.

NP: Bölzer - Coronal Mass Ejaculation

Den kommer sannerligen bli någon av årets bästa, ruskigt fet låt det där.

Drog precis på någon demo med Horrid Cross.
Citera
2013-11-01, 16:16
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogslukt
Är det någon som spanat in den fantastiska videon till Curtain som Portal levererade här om dagen. Den är helt fantastisk.

https://www.youtube.com/watch?v=2Vyw_FGIhAE
Jag tänkte faktiskt göra ett inlägg om det igår efter att ha sett den. Helt jävla otrolig, så Lovecraftiansk och stämningsfull så det finns inte. Det där visuella elementet var precis det som behövdes för att komplettera Portals koncept, och så görs det på ett helt fläckfritt sätt. En av de bästa musikvideos jag sett.
Citera
2013-11-01, 17:17
Medlem
Wolfnachts avatar
Citat:
Repugnant - From Beyond the Grave
Inte bättre än våra pionjärer, men ändå förjävla bra.
Jag tycker ändå att debuten är bäst.

Huh? Menar du demon då? För de har ju bara släppt en skiva. Fantastiskt band hur som helst, även om jag inte heller kan påstå att de är bättre än Dismember. Beror på mitt humör vilka jag föredrar förstås.
Repugnant tycker jag dock är det bästa aktiva Death Metal bandet just nu (sen Dismember la ner). Bara för jävla synd att Tobias är upptagen med spökliga projekt och prioriterar det framför nya Repugnant.

BLAHHH!!!

Har varit dålig på att upptäcka musik på sistone men nu har jag laddat upp med tjeckisk pilsner och en hel del nya skivor på datorn. Så kanske att jag återkommer med något drygt påstående att ni alla är bögar som inte redan hört vad jag nu ska lyssna på ikväll.
Citera
2013-11-01, 17:40
Medlem
eckims avatar
Citat:
Och den där jävla skivan (eller hypen kanske man ska säga?).. vad är det som är så bra med den?
Så jävla slätstruken och tråkig att Ond Spiritism vänder sig i grafven förfan..

Dock så har jag inte hype:at plattan. Tycker däremot att det låter lovande, i stil med LIK och Lönndom.

Var man har sin smak.
Citera
2013-11-01, 17:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Jag tänkte faktiskt göra ett inlägg om det igår efter att ha sett den. Helt jävla otrolig, så Lovecraftiansk och stämningsfull så det finns inte. Det där visuella elementet var precis det som behövdes för att komplettera Portals koncept, och så görs det på ett helt fläckfritt sätt. En av de bästa musikvideos jag sett.
Fy satjävel vilken video, ja! Helt sjuk och genialisk! Vem har regisserat? Det bästa jag sett sedan Tools gamla härliga musikvideos..
Np Bastard Priest - Enormous thunder of the end
Citera
2013-11-01, 19:35
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Har hunnit med allt jag kommit över med allas våran fellow Adversarius band.. Och ja det låter absolut riktigt bra det mesta, förutom att en hel del låter skitdåligt så kan det ändå fixas till och låta riktigt bra igen.
Jaså, du har slutat suga min kuk nu? Vad är det som låter så dåligt då? Du som utger dig för att gilla primitiv och rå musik
Citat:
Ursprungligen postat av pettson3816
Fy satjävel vilken video, ja! Helt sjuk och genialisk! Vem har regisserat?
Videon har ju för- och eftertexter, det står där någonstans.

NP: Malign - Sinful Fleshspear
Citera
2013-11-02, 01:05
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Jaså, du har slutat suga min kuk nu? Vad är det som låter så dåligt då? Du som utger dig för att gilla primitiv och rå musik

Videon har ju för- och eftertexter, det står där någonstans.

NP: Malign - Sinful Fleshspear

Äh.. din kuk var helt vit.. och jag gillar svart. Once you go black du vet..
Nej men det låter lite tråkigt i mina öron.. Som Bone Awl såattsäga.. Det är egentligen skitbra helt tiden.. men efter två låtar så gäspar man ju förfan.
Men är man endast ute efter det, så är det ju skitbra förstås..

Dio - Egypt (The chains are on)
Citera
2013-11-02, 01:06
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eckim
Dock så har jag inte hype:at plattan. Tycker däremot att det låter lovande, i stil med LIK och Lönndom.

Var man har sin smak.

Nej men alla förutom du har hypat den där plattan. Den är inte dålig, men knappast något att kissa på sig över heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in