2013-11-01, 20:21
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gileas
och detta betyder att alla MB:s sms visar fel tid i listan där Namibia upptäckte det, men har justerats av polis?
Det beror på varifrån uppgifterna har kommit, nätet eller mobilen. Nätet gick rätt.
Citera
2013-11-01, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Hade MB som en del påstår begått detta brott tror jag inte att han hade lämnat henne synlig på det sätt som gjorts. Och jag tror inte på planterade bevis heller.
Tycker att KJ försäger sig i sina förhör ovh sedan försöker rätta till det på ett stammande sätt. Hade man tagit ngn av daga då inte made man börjat dra in ben i ett ödehus!
GW är säker på att rätt person är KJ och han menar att det här är en person som vill visa upp vad han gjort.

Jag tror MB hade varit smartare att gömma kroppen än vad KJ var och inte riskera att åka dit på planterade bevis. Det finns en hel ödemark uppåt landet och rimligt hade väl varit att gräva ned henne där utan stycknibgsprocess och allt. Snacka om att göra det besvärligt för sig!

Ja och om det skulle vara plantering, räcker det väl att gå in i lägenheten och gömma mordvapnet under tex badkaret, eller?? Och VBs händer i frysen, så hade KJ varit körd direkt, han vet ju att KJ sagt han vill ha människa till middag skämt åsido...

Nej, att droppa blod i bagaget, på en handske och på en kasse, ta reda på var KJs rörelsemönster - vilka områden han känner till, vilket psyke han har och härma ett tänkbart scenarie vid hantering av kropp, försöka döda som om han inte har dödat förut,
(KJ har ej jaktlicens och det har MB så då antar man att MB skulle klara ta död på henne ganska fort)
anser jag krävs mycket planering inför. Inte just planeringen av själva planteringe i sig, men tillvägagångsätt på själva mordet och HUR SÄTTER JAG DIT KJ?Vem kommer påen sån sak som detta med tejpen? Skulle någon gå in och kolla vilken tejp som finns i KJs badrum se hur han gör med dem (delar den)-köpa likadan och anv vid hantering?
Komma på tanken att ta med sig en tex. smutsig kalsong med tex urin, sekret, spermafläck. brun rand bak - som man kan blöta lite och gnida in KJs dna på VBs ben? (Hur kul är det att rota efter en sån i röran?) Är inte detta väääldigt långsökt?

Dessutom har inte MB den tid som krävts för mord, hantering, styckning, gömning, flytt av kroppsdelar osv, han har inte heller ett tillräckligt starkt motiv anser jag.
KJ behöver inget motiv . Eller motivet är ju - han förverkligar sin sjuka dröm

Nä MB hade dödat snabbt och dumpat snabbt, POFF, borta, utan spår överhuvudtaget...
Han är ju säkert smart, men inte psykotisk smart, han fixar jobb, familj, karateklubben, det krävs en hel del för att fixa det som 50årig man.

Menar även att en människa som är så upptagen bryr sig inte om lite sms från en söt liten tjej, lite kul i livet behövs ju och vill han inte läsa dem, kan man faktiskt radera utan att läsa.

Man fortsätter inte att köra eller svara sms om det är så fruktansvärt jobbigt och pressande att man drivs till att utföra ett styckmord av det bisarra slaget med ganska omfattande planering inför mord, hantering, plantering etc.

Hävdar att båda har våldsamt sinne, visst är det så, Men:

MBs våldsamma sinne syns och det kan man ta på - rent logiskt är det han som är skyldig kan man tycka och tänka

KJs våldsamma sinne syns inte och det kan man inte ta på, inte relatera till och det är helt ologiskt att förstå

Mordet är ett ologiskt mord, med bisarra inslag av tortyr, klumpighet, slarv, beräknande, bedrägligt, sjukt psyke och viljan att vilja visa upp sitt verk... En psykopatisk hjärna ligger bakom, Dvs KJ

MB är bara väldigt, väldigt agressiv och väldigt, väldigt kåt

Förundersökningen innehåller endast det som åklagaren anser har värde och kan användas i målet MOT KJ Hade den varit mot MOT MB hade den sett helt annorlunda ut, enkel logik, eller???
Senast redigerad av moa-tove 2013-11-01 kl. 20:41.
Citera
2013-11-01, 20:37
Medlem
Moa-Tove kunde inte sagt det bättre. Tyckte du punkterade hål på hela MB och planterings teorin. Helt klart har du många poäng

En helt relevant analys

MBs våldsamma sinne syns och det kan man ta på - rent logiskt är det han som är skyldig kan man tycka och tänka

KJs våldsamma sinne syns inte och det kan man inte ta på, inte relatera till och det är helt ologiskt att förstå
Citera
2013-11-01, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det beror på varifrån uppgifterna har kommit, nätet eller mobilen. Nätet gick rätt.

mobilnätet ja, och mastuppkopplingen. så när polisen kartlagt SMS-trafiken den 4:e maj från Bergs telefon så anges vissa tider, är dessa då baserade på vad mobilen visar för tid eller mastuppkopplingar?
Citera
2013-11-01, 20:46
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gileas
mobilnätet ja, och mastuppkopplingen. så när polisen kartlagt SMS-trafiken den 4:e maj från Bergs telefon så anges vissa tider, är dessa då baserade på vad mobilen visar för tid eller mastuppkopplingar?
Det kan jag inte svara på på rak arm. Men det går att slå upp i slutet av del 3 i FUP.

Tillägg: Jag har gått igenom SMS:en för att se om något finns återgivet både från mobilen och nätet, men inte hittat. Se om du hittar, då kan vi jämföra tiderna.
Citera
2013-11-01, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Ja och om det skulle vara plantering, räcker det väl att gå in i lägenheten och gömma mordvapnet under tex badkaret, eller?? Och VBs händer i frysen, så hade KJ varit körd direkt, han vet ju att KJ sagt han vill ha människa till middag skämt åsido...

Nej, att droppa blod i bagaget, på en handske och på en kasse, ta reda på var KJs rörelsemönster - vilka områden han känner till, vilket psyke han har och härma ett tänkbart scenarie vid hantering av kropp, försöka döda som om han inte har dödat förut,
(KJ har ej jaktlicens och det har MB så då antar man att MB skulle klara ta död på henne ganska fort)
anser jag krävs mycket planering inför. Inte just planeringen av själva planteringe i sig, men tillvägagångsätt på själva mordet och HUR SÄTTER JAG DIT KJ?Vem kommer påen sån sak som detta med tejpen? Skulle någon gå in och kolla vilken tejp som finns i KJs badrum se hur han gör med dem (delar den)-köpa likadan och anv vid hantering?
Komma på tanken att ta med sig en tex. smutsig kalsong med tex urin, sekret, spermafläck. brun rand bak - som man kan blöta lite och gnida in KJs dna på VBs ben? (Hur kul är det att rota efter en sån i röran?) Är inte detta väääldigt långsökt?

Dessutom har inte MB den tid som krävts för mord, hantering, styckning, gömning, flytt av kroppsdelar osv, han har inte heller ett tillräckligt starkt motiv anser jag.
KJ behöver inget motiv . Eller motivet är ju - han förverkligar sin sjuka dröm

Nä MB hade dödat snabbt och dumpat snabbt, POFF, borta, utan spår överhuvudtaget...
Han är ju säkert smart, men inte psykotisk smart, han fixar jobb, familj, karateklubben, det krävs en hel del för att fixa det som 50årig man.

Menar även att en människa som är så upptagen bryr sig inte om lite sms från en söt liten tjej, lite kul i livet behövs ju och vill han inte läsa dem, kan man faktiskt radera utan att läsa.

Man fortsätter inte att köra eller svara sms om det är så fruktansvärt jobbigt och pressande att man drivs till att utföra ett styckmord av det bisarra slaget med ganska omfattande planering inför mord, hantering, plantering etc.

Hävdar att båda har våldsamt sinne, visst är det så, Men:

Mordet är ett ologiskt mord, med bisarra inslag av tortyr, klumpighet, slarv, beräknande, bedrägligt, sjukt psyke och viljan att vilja visa upp sitt verk... En psykopatisk hjärna ligger bakom, Dvs KJ

MB är bara väldigt, väldigt agressiv och väldigt, väldigt kåt

Förundersökningen innehåller endast det som åklagaren anser har värde och kan användas i målet MOT KJ Hade den varit mot MOT MB hade den sett helt annorlunda ut, enkel logik, eller???

Exakt! Håller med om det där med plantera bevis. Så klockrent.
Citera
2013-11-01, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoyForFools
KJ the commander. Nu hade han lyckats med sitt uppdrag att döda. Kanske VB blev hans krigsfånge. Eftersom han var nyfiken på hur en människa ser ut inuti blev det även en styckning.
Fast det hade ju varit roligare om han fått visa upp sitt verk. Där hon låg från början var det ju för svårt för polisen att hitta henne så spelet kan fortsätta. Det var ju även hans hemliga ställe som han inte ville någon skulle få reda på. Så han flyttar med stor möda den otympliga kladdiga torson närmare civilisationen. Där täcker han den nödtorftigt så att den skall bli funnen lättare.
Tiden går och ingen hittar rätt. Inget händer ju! Då kommer han på den geniala iden att lägga benen i det där ödehuset. Tanken om att lägga benen där kom när han talade om att han sökt igenom det och funnit det tomt. Nu gällde det att få dit benen så han tvättar benen efter att ha den kladdiga torson i minnet. Tar med dem till ödehuset. Placerar de där och känner sig nöjd. När sedan benen blev funna och senare torson blev inget som han tänkt. Han blev misstänkt och häktad. En commander yppar inget. Det har han sett i många krigsfilmer... Tur att det inte utövas tortyr av den svenska polisen. Inte så svårt att hålla tyst då om man är en commander.
Endast en teori. Hur själva mordet gått till vet jag inte heller såklart.

Ja han vill visa upp sitt verk för världen och känna sig som en stor smart övermäktig COMMANDER
Citera
2013-11-01, 20:51
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Nej, det är inte klarlagt, det är bara en hypotes från mig.

Tror det är nätets tidsstämpel som sparas och det spelar ingen roll vilken tid du ställt i din telefon. Detta berörs i FUP s935 i samband med ett finskt nummer skickat sms till MBs telefon.

EDIT: Står ingenting om det i datalagringsdirektivet heller, men det vore ju oerhört vansinningt att spara telefonens tidsstämpel - om så vore fallet skulle hela direktivt kunna arkiveras på soptippen.
Senast redigerad av zero73 2013-11-01 kl. 20:55.
Citera
2013-11-01, 20:51
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Ja han vill visa upp sitt verk för världen och känna sig som en stor smart övermäktig COMMANDER
Det är det många som vill. De är inte alla mördare.
Citera
2013-11-01, 20:57
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Tror det är nätets tidsstämpel som sparas och det spelar ingen roll vilken tid du ställt i din telefon. Detta berörs i FUP s935 i samband med ett finskt nummer skickat sms till MBs telefon.
Det beror sannolikt på tidsskillnaden, står det, men det kan bero på att mobilen gick fel.
Citera
2013-11-01, 21:00
Medlem
Citat:
Det är det många som vill. De är inte alla mördare.

Nä och det håller jag med dig om fullständigt.. Det finns en hel del kända dock...
Citera
2013-11-01, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zero73

just det, vilket betyder att sms:et till MB:s mobil verkligen skickades 20:41? jag har ätit och sovit för lite och måste dessutom lägga huvudet 90 grader på sne för att läsa tabellerna så jag överlåter tänkandet till er experter tills vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in