Citat:
Ursprungligen postat av
hemlunda2000
Hade MB som en del påstår begått detta brott tror jag inte att han hade lämnat henne synlig på det sätt som gjorts. Och jag tror inte på planterade bevis heller.
Tycker att KJ försäger sig i sina förhör ovh sedan försöker rätta till det på ett stammande sätt. Hade man tagit ngn av daga då inte made man börjat dra in ben i ett ödehus!
GW är säker på att rätt person är KJ och han menar att det här är en person som vill visa upp vad han gjort.
Jag tror MB hade varit smartare att gömma kroppen än vad KJ var och inte riskera att åka dit på planterade bevis. Det finns en hel ödemark uppåt landet och rimligt hade väl varit att gräva ned henne där utan stycknibgsprocess och allt. Snacka om att göra det besvärligt för sig!
Ja och om det skulle vara plantering, räcker det väl att gå in i lägenheten och gömma
mordvapnet under tex badkaret, eller?? Och VBs
händer i frysen, så hade KJ varit körd direkt, han vet ju att KJ sagt han vill ha människa till middag

skämt åsido...
Nej, att droppa blod i bagaget, på en handske och på en kasse, ta reda på var KJs rörelsemönster - vilka områden han känner till, vilket psyke han har och härma ett tänkbart scenarie vid hantering av kropp, försöka döda som om han inte har dödat förut,
(KJ har ej jaktlicens och det har MB så då antar man att MB skulle klara ta död på henne ganska fort)
anser jag krävs mycket planering inför. Inte just planeringen av själva planteringe i sig, men tillvägagångsätt på själva mordet och
HUR SÄTTER JAG DIT KJ?Vem kommer påen sån sak som detta med tejpen? Skulle någon gå in och kolla vilken tejp som finns i KJs badrum se hur han gör med dem (delar den)-köpa likadan och anv vid hantering?
Komma på tanken att ta med sig en tex. smutsig kalsong med tex urin, sekret, spermafläck. brun rand bak - som man kan blöta lite och gnida in KJs dna på VBs ben? (Hur kul är det att rota efter en sån i röran?) Är inte detta väääldigt långsökt?
Dessutom har inte MB den
tid som krävts för mord, hantering, styckning, gömning, flytt av kroppsdelar osv, han har inte heller ett tillräckligt starkt motiv anser jag.
KJ behöver inget motiv . Eller motivet är ju - han förverkligar sin sjuka dröm
Nä MB hade dödat snabbt och dumpat snabbt,
POFF, borta, utan spår överhuvudtaget...
Han är ju säkert smart, men inte psykotisk smart, han fixar jobb, familj, karateklubben, det krävs en hel del för att fixa det som 50årig man.
Menar även att en människa som är så upptagen bryr sig inte om lite sms från en söt liten tjej, lite kul i livet behövs ju och vill han inte läsa dem, kan man faktiskt radera utan att läsa.
Man fortsätter inte att köra eller svara sms om det är så fruktansvärt jobbigt och pressande att man drivs till att utföra ett styckmord av det bisarra slaget med ganska omfattande planering inför mord, hantering, plantering etc.
Hävdar att båda har våldsamt sinne, visst är det så, Men:
MBs våldsamma sinne syns och det kan man ta på - rent logiskt är det han som är skyldig kan man tycka och tänka
KJs våldsamma sinne syns inte och det kan man inte ta på, inte relatera till och det är helt ologiskt att förstå
Mordet är ett ologiskt mord, med bisarra inslag av tortyr, klumpighet, slarv, beräknande, bedrägligt, sjukt psyke och viljan att vilja visa upp sitt verk... En psykopatisk hjärna ligger bakom, Dvs KJ
MB är bara
väldigt, väldigt agressiv och väldigt, väldigt kåt
Förundersökningen innehåller endast det som åklagaren anser har värde och kan användas i målet
MOT KJ Hade den varit mot
MOT MB hade den sett helt
annorlunda ut, enkel logik, eller???