2013-11-01, 11:57
Medlem
Quorthons avatar
Blev ett gäng double trouble och några surisar. Man får ha disciplin som arbetslös.
Citera
2013-11-01, 12:46
Medlem
meinhoonkauns avatar
Double Trouble, Nostramadus, Mein Cuvée Barrique, La Rulles Brune Stout Gaumais, Nøgne Ø Bridge Road Aurora Australis, Rodenbach Vintage och Wolfgang Doppelbock blev det idag. Dyr månad hittills och sen kommer snart julölen...
Citera
2013-11-01, 14:21
Medlem
rayraviolis avatar
Det är skaldjurstider. Normalt sett brukar det ju bli nåt vitt vin till men jag kan tycka att det blir lite vasst till så nu blir det öl för hela slanten. Synpunkter och tips? Speciellt till krabba och ostron som är mina favoriter.
Citera
2013-11-01, 14:27
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Det är skaldjurstider. Normalt sett brukar det ju bli nåt vitt vin till men jag kan tycka att det blir lite vasst till så nu blir det öl för hela slanten. Synpunkter och tips? Speciellt till krabba och ostron som är mina favoriter.
ostron? stout och porter så klart.
skaldjur över lag, saison eller liknande belgare tycker jag sitter gjutet.
Citera
2013-11-01, 14:56
Medlem
Citat:

Tilquin Oude Gueuze som släpptes idag.
Citera
2013-11-01, 14:59
Medlem
meinhoonkauns avatar
Citat:
Porter eller stout är en utmärkt dryck till ostron, helst någon utan för mycket sötma. Anchor Porter har jag druckit till ostron och den fungerar mycket bra.
Saison Dupont har jag blivit serverad till krabba och det är en klockren kombination, den torra ölen kompletterade det söta och salta i krabban. Tror också att en gueuze hade passat fint, både till ostron och krabba. Tilquin finns ju på Bolaget just nu...
EDIT: ser att jag var tvåa eller trea på bollen här
Citera
2013-11-01, 15:42
Medlem
lugna ner digs avatar
Massa Bötet 2012 idag såklart. Lite annat med.
Citera
2013-11-01, 16:09
Medlem
rayraviolis avatar
Tackar för tipsen!
Citera
2013-11-01, 17:22
Medlem
Definitivt ett av de tråkigare släppen enligt mig. Hoppas man kan få tag på Questche och Fumé nästa vecka.
Citera
2013-11-01, 17:56
Medlem
lugna ner digs avatar
Hur kan jag balansera ut den sjukt bittra kaffesmaken i stones espresso stout? vet fan inte varför jag köpte den, jag gillar inte espresso. vaniljglass t.ex.? fast det har jag inte hemma.
Citera
2013-11-01, 17:58
Medlem
Citat:

Finns ju stout som är specialanpassade för just ostron t.ex. Marston's Oyster Stout. Nu är ju inte ostron min grej men jag kan inbilla mig, baserat bara på smaken, att den skulle passa perfekt.
Citera
2013-11-01, 18:16
Medlem
meinhoonkauns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EugeneSandberg
Finns ju stout som är specialanpassade för just ostron t.ex. Marston's Oyster Stout. Nu är ju inte ostron min grej men jag kan inbilla mig, baserat bara på smaken, att den skulle passa perfekt.
Malmö Brygghus har också en Oyster Stout och Grebbestad Ostron Porter (finns på Systemet) är en annan...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in