Citat:
Ursprungligen postat av
flowmoo
Tänkte bara uplysa att han gör bort sig totalt på sidan 1575-1576 "
H: Vi…jag åkte upp dit själv för att kolla…du vet, när vi höll på att söka.
F2: Mmm.
H: Så åkte jag och lämnade av mina kompisar för att de skulle då sova på torsdagen då vi höll på att söka…ja, veckan efter……sen var det veckan eftersom där………så då åkte jag och lämnade av henne i torsdag och så…ehh……..åkte jag och lämnade av…ehh…så här…kompisarna i…
F: Vilken henne var du och lämnade av?
H: Nej, men jag sa…pjott ahh….jag…
Låter som att han menar : Att han och hans kompisar varit och letat efter VB och sen har han lämnat kompisarna och sen farit och lämnat henne där ? eller missupfattar jag :/
Fy satan, arg man blir på det där. Där fångade du en bra dialog! När ska den djäveln sluta ljuga? "Pjott" tror jag inte han säger, det är nog tourettes eller tics av något slag. Så stört! Nej, han kommer att åka dit så det visslar om det. Den här typen är störd, sjuk, ond. Alltihop!
Stackars Vatchareeya. Så fruktansvärt djävla vidrigt! Hon levde i ett rullande Twin Peaks med gamla gubbar, den ena mer lögnaktig och falsk än den andra, och så unga grabbar som utnyttjade henne. Vilket spel som försiggår i Boden. Trevlig håla där man mobbar, kallar varandra för kackerlackor och så går det runt wannabe-lumpare, man kan inte skilja ut vem som är vem. Skogarna är djupa och det är lätt att komma undan med både det ena och det andra. Att locka turister till Boden är inte det lättaste efter det här.
Tänker också på hans föräldrar, de har gjort allt för den där grisen till son som det verkar. Pappan var god man, men slutade på sonens begäran. Mamman verkar ha blivit psykolog på kuppen, eller om hon hade den utbildningen innan KJs långa historik? De skänker sonen en massa saker, han har ju inte haft någon vidare ekonomi. Så har han fått en bil, som plåster på såren för att hunden dog. Vem gav honom hunden? Och den fina sängen, vad tusan skulle han med den till? Skänkt av farfar (?).
Så gör han detta, mot dem, som gjort allt för honom. Hur känner de? Jag hoppas att de ändå har sunda, arga känslor, men det tar nog ett tag innan de dyker upp. Kanske behöver de ta del av sonens uppenbara nonchalans och bondtölpiga, underekiperade sätt att försöka ljuga sig fri. Det kommer inte att lyckas. Det enda rätta är att ge upp den här människan, han har absolut inget gott i sig, ingenting.
Ja, jag blev så djävla arg när jag läste hur han tror att det ska gå bra att lura alla, men det kommer inte att gå. Jag tror att det här brottet är bland de värsta jag läst om. Så hiskeligt ondsint. Vatchareeya påminner mig om min väninna, när vi var unga. Hon var visserligen ingen stalker och godheten själv, men jag tror även att VB var det, en snäll tjej. Att hon fastnat i så mycket skitrelationer är ofattbart, så många lekte med henne att hon, den unga, ofärdiga kvinnan, tappade taget om sig själv, hon slutade känna instinktivt när något eller någon inte var bra för henne. Den där instinkten är skillnaden mellan att överleva och falla offer, det är den som får människor att fly, i tid, även om det inte alltid heller hjälper. Personer som bestämt sig för att göra någon annan illa har tyvärr ofta ett försprång. Jag tror att VB blev mycket fegt överfallen, med de där huggen i ryggen. Sedan var det kört för henne. Hon fick för ont och blev för chockad för att kunna försvara sig. Ingen karate hjälper mot fega bakhåll.
Jag tror att hon långt tidigare samma kväll blev angripen och då försökte ringa 112. Resten av kvällen försökte hon kanske förhandla och förhala en gm som inte var talbar?
Det är hemskt att tänka på, hur ensam hon måste ha varit, och med MB som inte svarade när hon som mest behövt det. Jag förstår att han raderat hennes sista mess, han var skillnaden mellan att bli räddad och att dö? Jag menar, det går ju inte att messa 112, men hon kunde messa MB om hjälp. Han bör kliva fram och berätta vad hon skrev i sina sista mess!