Citat:
Ursprungligen postat av
MrsMagoo
Nu vill inte jag vara otrevlig mot dig, men jag vet ju sen innan att du har en del konspiratoriskt sinne.
Nej,
rikskrim kopplades in i fallet och mordkommissionen så det är vad vi har då det kniper och bättre än så finns inte. Men det va inte det som saken gällde utan det va
frågan om polisen i Boden den lokala konstapeln kunde mörka då gällande MB utan deras vetskap.

Alltså rent logiskt så håller det inte eftersom, så många andra är inblandade i själva förundersökningen. Och den risken verkar lite väl saftig för en som enbart visat sig vara otrogen här-
Det är tur att man kan ta till forumet om nu advokaten lusläser här.
Däremot är det inte kul för den som är utpekad på inga grunder alls.
1. Nu gör du mig riktigt mörkrädd kära Magoo, nåja kanske inte.
2. Det där är en ickefråga för mig, givetvis är det inte alls ovanligt i Sverige att folk kan erhålla fördelar från polismyndigheten baserat på personliga kontakter däremot syns det inte särskilt tydligt att så skulle vara fallet, dvs. att ena halvan av nytta tillfallit MB på något vis i dennes kontakter med polismyndigheten. Vad gäller den negativa delen av nytta så kan man ju säga att det fallit negativt ut för MB avseende dennes person, men potentiellt en nytta ifall KJ inte skulle vara gm, vilket förstås inte innebär att MB är gm.
3. Lite oklart vad du syftar på men ifall du menar "planteringsteorin" så har väl SKL tidigare flaggat i en massa fall för att polisen tenderar att hitta bevis som inte finns och i praktiken så skulle "planteringsteorin" kunnat utföras av 1-2 personer inom tex. polisen, vilka tröttnat på sisyfossök i vildmarken och helt enkelt vill ha någon fälld. Det intressanta i sammanhanget är nog att polismyndigheten inte kan motbevisa "planteringsteorin" ifall den myndigheten anklagas samt att den producerat en extremt komprometterande beskrivning för hur de gick tillväga för att hitta blodet i bilen, dvs. de riskerar att hamna i en situation där de blir överösta med intrikata frågor om varför de inte gör si eller gör så och inte följer boken osv. osv. osv.
4. Nej, det är ju sant, men det går ju alltid att be modsen radera i trängande fall. Det finns ju relevanta regelparagrafer att tillgå när man kan skilja på vad som är klipp från fup och vad som är regelbrott.