Citat:
Rätt person står åtalad, det är jag personligen helt övertygad om efter att ha tillgodogjort migTycker du att sms och facebook vittnar om detta? - Det var en något ansträngd relation som MB lyckades parera genom upprepade raderingar, han skjutsade henne ibland, de tränade, och VB verkar ha varit lite av en periodare betr. sms-frekvensen. - Dessutom kände AN redan från juli 2012 till relationen och att MB strulat med VB. MB hade sagt att VB var lite speciell och kontaktsökande och att även de andra karatetränarna i klubben hade märkt detta. Hade inte VB försvunnit och MB kallats in till förhör hade MB aldrig erkänt något förhållande för AN, och då hade allt fortgått som tidigare - tills VB flyttat till Luleå eller träffat någon annan. - Motiv att mörda VB kan jag inte se att MB hade; VB gjorde ju precis som han önskade och bad mer eller mindre om ursäkt för vartannat sms - och hon utgjorde heller inget hot i den bemärkelsen att hon hotade att berätta något för MB:s hustru. - Ett brutalt styckmord på VB skulle följa på detta - med en torped som smög omkring mt:s bil och smusslade in likdelar och blod, för att sedan balansera sig upp på fönsterluckan i ödehuset och prydligt lägga ett par tvättade ben på golvet; baxa sten på fp2 och nödtorftigt skyla resterande kroppsdelar!? - Eller hade du tänkt dig att MB skulle utföra alla moment?
befintliga fakta och bevisningen i målet. Och han kommer att bli fälld i tingsrätten. Alla gånger.
Hur det sedan avlöper i nästa rättsinstans vill jag emellertid inte sia om ännu.
Jag inbillar mig att hade det varit MB som istället stått inför skranket nu och varit åtalad
för detta fruktansvärt hemska mord så hade några aviga ljushuvuden här inte nöjt sig då heller
utan då hade man väl funnit anledning att rikta blickarna mot KJ eller nån annan...
Dessa konspiratoriska detajfreaks som närmast lustfyllt ältar någon jävla tejprulle i det
oändliga så man knappt tror det är sant...
Mordet på flickan är utfört av en mycket sjuk människa och denne bör hållas inlåst
väldigt, väldigt länge.