2013-10-31, 22:59
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Tycker du att sms och facebook vittnar om detta? - Det var en något ansträngd relation som MB lyckades parera genom upprepade raderingar, han skjutsade henne ibland, de tränade, och VB verkar ha varit lite av en periodare betr. sms-frekvensen. - Dessutom kände AN redan från juli 2012 till relationen och att MB strulat med VB. MB hade sagt att VB var lite speciell och kontaktsökande och att även de andra karatetränarna i klubben hade märkt detta. Hade inte VB försvunnit och MB kallats in till förhör hade MB aldrig erkänt något förhållande för AN, och då hade allt fortgått som tidigare - tills VB flyttat till Luleå eller träffat någon annan. - Motiv att mörda VB kan jag inte se att MB hade; VB gjorde ju precis som han önskade och bad mer eller mindre om ursäkt för vartannat sms - och hon utgjorde heller inget hot i den bemärkelsen att hon hotade att berätta något för MB:s hustru. - Ett brutalt styckmord på VB skulle följa på detta - med en torped som smög omkring mt:s bil och smusslade in likdelar och blod, för att sedan balansera sig upp på fönsterluckan i ödehuset och prydligt lägga ett par tvättade ben på golvet; baxa sten på fp2 och nödtorftigt skyla resterande kroppsdelar!? - Eller hade du tänkt dig att MB skulle utföra alla moment?
Rätt person står åtalad, det är jag personligen helt övertygad om efter att ha tillgodogjort mig
befintliga fakta och bevisningen i målet. Och han kommer att bli fälld i tingsrätten. Alla gånger.
Hur det sedan avlöper i nästa rättsinstans vill jag emellertid inte sia om ännu.

Jag inbillar mig att hade det varit MB som istället stått inför skranket nu och varit åtalad
för detta fruktansvärt hemska mord så hade några aviga ljushuvuden här inte nöjt sig då heller
utan då hade man väl funnit anledning att rikta blickarna mot KJ eller nån annan...
Dessa konspiratoriska detajfreaks som närmast lustfyllt ältar någon jävla tejprulle i det
oändliga så man knappt tror det är sant...

Mordet på flickan är utfört av en mycket sjuk människa och denne bör hållas inlåst
väldigt, väldigt länge.
Citera
2013-10-31, 23:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Dream on säger jag då om du tror att advokaten kommer peka ut MB eller att det ska insinueras om att peka ut MB. Det kan du direkt glömma. Jag anser att du inte tillför något som ger dina påstående värde det är trams, och med det så är det inget mer att diskutera. Vid en direkt förfrågan om dina underlag så uppvisas det stora brister, och det håller inte för att ge ett seriöst intryck och inte heller är det intressant.

Du fortsätter vägra svara på när någon arresterades sist i Sverige, så din okunskap är noterad.

Jag vet i fallet M så pekade advokaten Hansson ut ett par personer som inte var utredda, så varför skulle inte advokaten F kunna göra det här ? Kapable och våldsamma Mikael saknar ju för guds skull alibi.
Citera
2013-10-31, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laponica
Tyckte också det där var intressant då jag läste FUP. Är väl två ställen som hundar markerar tydligt. Förutom värnet, fp 1 och 2. Skulle vara intressant att se dom här punkterna på en detaljerad karta och kunna fundera över var bilen stått parkerad. Hur kroppen färdats från fyndplatserna mm.

Har ingen gps annars skulle man ju kanske fara dit och lyfta på någon sten t o m.

X 7315820 Y 1771822. Denna punkt ligger ca 15 meter från den lilla
grusväg som går i västlig riktning från det som kallas ödehuset. Platsen ligger på höger sida
vägen.

N 7317277 E 0808471 SWEREF 99 Innan vi kommer fram till den norra
sökområdesgränsen (rågången) markerar hunden i vind åt vänster och tar sig fram till några
stenar där han påtagligt ökar sitt intresse. Hunden söker intensivt över stenarna och kommer
sedan till markering. Markeringen är att anse som mkt tydlig och insisterande.

Värnet som omtalas är beläget ca 60-75 meter norr om vallgravskanten gammelängsberget, hur/var det finns körväg in vet jag ej men det ses på karta att viss möjlighet finns att köra närmare än de ca 150m från huvudväg upp värnet som är utanför vallgraven.

Att KJ kände till detta område är utom allt tvivel, han har i förhör varit där men säger att det var längesedan.. i princip då han var grabb.. nonsens, han vet varenda sten i området och jag har påpekat från start då han greps, MP/SP är i spåren efter hans vetskap om områden som han har stor kännedom om, han har inte gått över ån efter vatten. MP finns i bakspår efter området FP1/FP2 mot f-hemmet och bodsvedjan, dumpning av övrigt kan finnas i området aldersjön/svartsjön som är närhet till väderkvarnshöjden där bl.a spelet fallen angel utspelade sig och den dumpningen av verktyg mm har förmodligen skett efter 11 maj.

Han har i förhör snuddat vid många ting och det inte för oskull, där finns sanningen men han bara antyder hur han skulle gjort mm för han har ett behov att vara commander, visa vem som leder och bestämmer. Tycker för övrigt att FH har varit väl så bra, dock inte så tydliga och vältaliga i vissa spörsmål, avslutat för tidigt för att kanske ser att det idag inte bär längre..bespara mt, de ser honom..inte vi som bara läser förhören utifrån FUP.

Allt han har gjort är kopplat till hans commander och hans airsoft och sjuka militära intresse och liv för att vara just commander och chief. Här har givetvis hans diagnos betydelse, han är i en bubbla och någon måste få hål på bubblan annars får vi aldrig veta sanningen vad hände VB och hennes sista timmar och efterbörden.

Utlösande faktor.. irritation över sms med annan person, förbannad över att han fick nej av VB initialt om sex.. jag tror att han helt enkelt trott att han kunde styra VB denna kväll i någon riktning och hon sa Nej, hon skulle plugga fast det är aningen tveksamt.. hon ville nog bara vara annanstans än hemma just denna kväll, KJ skulle bli en ventil för henne.

VB var ingen enkel tjej utan förmodligen väldigt komplex och därför hade hon ej så många nära vänner men KJ var en.. kompis för henne men det blev fel denna kväll och något triggade KJ.

Min hypotes så god som någon annan och jag tror den bär lång väg i detta ondskullsfulla mord på en ung tjej i vuxenlivets början.
Citera
2013-10-31, 23:03
Medlem
Här är om våldet på kroppen

http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=7055040

Kroppsdelarna ska enligt åklagarna ha avlägsnats med ett knivliknande föremål, yxa eller såg.
– Skadorna på torson visar på att de utsatts av ett starkt våld, säger åklagare Ulrika Schönbeck.
Den döda kroppen efter Vatchareeya Bangsuan har tecken till våld mot huvudet, blödning i huvudsvålen, sårskador i hud, hjärta och lunga, underhudsblödningar och inre blödningar.
22-åringen vände bort blicken
– Fynden i form av de skarpkantade skadorna och underhudsblödningarna talar för att de uppkommit kort tid före döden, säger Ulrika Schönbeck.
Den åtalade 22-åringen vägrade samtidigt att titta på bilderna av kroppen som visades på tv-skärmen i rättssalen.

Låter som en misshandel som spårat ut och där GM högg henne i raseri.
Citera
2013-10-31, 23:04
Medlem
Myztifys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det finns en P7a och den säger att han misstänks ha en allvarlig psykisk störning både under gärningen och under utredningen. Så om domstolen anser att han är skyldig kommer dom begära en stor sinnesundersökning för att utreda om han ska dömas till fängelse eller vård.

Säger inte P7:an att han då har genomfört brottet, känns väl onödigt att ha en rättegång då... Skall inte texten vara:
"Det finns en P7a och den säger att han misstänks ha en allvarlig psykisk störning för tiden vid gärningen och under utredningen".
Eller märker jag ord nu..?

En annan sak jag hängt upp mig på är att det sägs att KJ är den siste som sett VB i livet, betyder väl då att antingen så är han GM eller så är det en blind som är GM. För övrigt finns det ju ett vittne som påstår sig sett VB 21:30, är då inte detta vittne den som sett henne sist i livet (för utom GM då).
Citera
2013-10-31, 23:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Eller också skulle man kunna säga

Vilken del av det jag skrev kom inte från FUP ?
Citera
2013-10-31, 23:07
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Varför tror du Berg respektive KJ plockades in för förhör 8/5 ?

Enligt tråden så har han två misshandelsfall bakom sig.
Förutom när häraldsbetäckaren Mikael spöar upp Camillas son:

Jag är inte intresserad av några trådsanningar när jag ska ta ställning till om din analys av åklagarens beslut har något fog för sig. Så nu frågar jag dig igen: Varifrån kommer uppgiften att Berg skulle ha domar för våldsbrott mot sig?
Citera
2013-10-31, 23:08
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Värnet som omtalas är beläget ca 60-75 meter norr om vallgravskanten gammelängsberget, hur/var det finns körväg in vet jag ej men det ses på karta att viss möjlighet finns att köra närmare än de ca 150m från huvudväg upp värnet som är utanför vallgraven.

Att KJ kände till detta område är utom allt tvivel, han har i förhör varit där men säger att det var längesedan.. i princip då han var grabb.. nonsens, han vet varenda sten i området och jag har påpekat från start då han greps, MP/SP är i spåren efter hans vetskap om områden som han har stor kännedom om, han har inte gått över ån efter vatten. MP finns i bakspår efter området FP1/FP2 mot f-hemmet och bodsvedjan, dumpning av övrigt kan finnas i området aldersjön/svartsjön som är närhet till väderkvarnshöjden där bl.a spelet fallen angel utspelade sig och den dumpningen av verktyg mm har förmodligen skett efter 11 maj.

Han har i förhör snuddat vid många ting och det inte för oskull, där finns sanningen men han bara antyder hur han skulle gjort mm för han har ett behov att vara commander, visa vem som leder och bestämmer. Tycker för övrigt att FH har varit väl så bra, dock inte så tydliga och vältaliga i vissa spörsmål, avslutat för tidigt för att kanske ser att det idag inte bär längre..bespara mt, de ser honom..inte vi som bara läser förhören utifrån FUP.

Allt han har gjort är kopplat till hans commander och hans airsoft och sjuka militära intresse och liv för att vara just commander och chief. Här har givetvis hans diagnos betydelse, han är i en bubbla och någon måste få hål på bubblan annars får vi aldrig veta sanningen vad hände VB och hennes sista timmar och efterbörden.

Utlösande faktor.. irritation över sms med annan person, förbannad över att han fick nej av VB initialt om sex.. jag tror att han helt enkelt trott att han kunde styra VB denna kväll i någon riktning och hon sa Nej, hon skulle plugga fast det är aningen tveksamt.. hon ville nog bara vara annanstans än hemma just denna kväll, KJ skulle bli en ventil för henne.

VB var ingen enkel tjej utan förmodligen väldigt komplex och därför hade hon ej så många nära vänner men KJ var en.. kompis för henne men det blev fel denna kväll och något triggade KJ.

Min hypotes så god som någon annan och jag tror den bär lång väg i detta ondskullsfulla mord på en ung tjej i vuxenlivets början.

Var är dessa stenar som hundarna markerade på? Du har ju både spatial förmåga, är läskunnig och nykter.
Citera
2013-10-31, 23:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Här är om våldet på kroppen

http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=7055040

Kroppsdelarna ska enligt åklagarna ha avlägsnats med ett knivliknande föremål, yxa eller såg.
– Skadorna på torson visar på att de utsatts av ett starkt våld, säger åklagare Ulrika Schönbeck.
Den döda kroppen efter Vatchareeya Bangsuan har tecken till våld mot huvudet, blödning i huvudsvålen, sårskador i hud, hjärta och lunga, underhudsblödningar och inre blödningar.
22-åringen vände bort blicken
– Fynden i form av de skarpkantade skadorna och underhudsblödningarna talar för att de uppkommit kort tid före döden, säger Ulrika Schönbeck.
Den åtalade 22-åringen vägrade samtidigt att titta på bilderna av kroppen som visades på tv-skärmen i rättssalen.

Låter som en misshandel som spårat ut och där GM högg henne i raseri.

En sådan här misshandel ?
Citat:
Camilla berättar att hon var med Mikael och han och sonen låtsasbråkade, men plötsligt så svartnade det för Mikael och han slog sonen på riktigt. Camilla försökte att få Mikael att ge sig men han såg svart, och slutade inte. Till slut så lugnade Mikel sig och avbröt, Camilla sa till Mikael att han skulle be Mattias om ursäkt. Mikael svarade bara kallt att Mattias förtjänade det och vägrade att be om ursäkt.
Citera
2013-10-31, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
En sådan här misshandel ?
Visst kan det vara så men även KJ har visat sig kapabel kring detta speciellt då det visat sig att han hade en allvarlig psykisk störning då brottet begicks.

Det som talar för både KJ och MB som GM ( inte tillsammans dock) är våldsbenägenhet men det som talar mest för KJ som GM då det handlar om misshandel är att de flesta mord sker då kvinnan ska lämna mannen. Detta är den mest kritiska punkten. KJ var kär i VB, VB kär i MB och MB lekte med VB och var otrogen mot AN. Ska man titta på sannolikhet samt även statistik så ör KJ vara GM.
Detta utifrån svartsjuka och att VB messade MB och det kan ha gått upp att hon tänkte lämna honom. Misshandel kan ha skett i lägenheten därefter flyr VB ut och ses på vägen av vittne, och därefter följer KJ efter.

Sannolikheten att MB dödar KJ för att hon vill lämna honom är inte hög och det fanns inga indicier att hon skulle velat lämna MB. Att han skulle ha misshandlat henne för att hon var efterhängsen tror jag inte på.
Senast redigerad av hemlunda2000 2013-10-31 kl. 23:19.
Citera
2013-10-31, 23:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Visst kan det vara så men även KJ har visat sig kapabel kring detta speciellt då det visat sig att han hade en allvarlig psykisk störning då brottet begicks.

Där är vi överens.
Citera
2013-10-31, 23:18
Medlem
mrmoonlightss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Rätt person står åtalad, det är jag personligen helt övertygad om efter att ha tillgodogjort mig
befintliga fakta och bevisningen i målet. Och han kommer att bli fälld i tingsrätten. Alla gånger.
Hur det sedan avlöper i nästa rättsinstans vill jag emellertid inte sia om ännu.

Jag inbillar mig att hade det varit MB som istället stått inför skranket nu och varit åtalad
för detta fruktansvärt hemska mord så hade några aviga ljushuvuden här inte nöjt sig då heller
utan då hade man väl funnit anledning att rikta blickarna mot KJ eller nån annan...
Dessa konspiratoriska detajfreaks som närmast lustfyllt ältar någon jävla tejprulle i det
oändliga så man knappt tror det är sant...

Mordet på flickan är utfört av en mycket sjuk människa och denne bör hållas inlåst
väldigt, väldigt länge.

Tio miljoner visningar är faktiskt en respektingivande siffra. Men det är en sjukdom att älta ett mordfall i oändligheten. Samma fenomen uppstod runt exempelvis Anna Lind och tyskan Shurrer.

Människor skriver tusentals inlägg i åratal om rent nonsens, saklig analys och rena rama galenskaperna. Det är ett intressant beteende som någon sociolog borde avhandla någon gång. Att kunna bli tvångsmässigt besatt av något som egentligen inte berör dom det minsta.

Dessutom läser dom de flesta detaljfreaks inläggen. Så delar man siffran tio miljoner på kanske 5000 så får man en något mer relevant bild över antalet skribenter i tråden. Runt 2000 stycken alltså.

För att inte tala om rättegången. Ett nästan kommersiellt spektakel med kändisadvokater och riksåklagare som proffskommentatorer i dagspressen. Påminner om en idrottsgala om inte ämnet hade varit så allvarligt.

Kan bara uttrycka min vördnad för den mördade flickans mamma. Mitt i allt mediespektakel finns en mor som försöker överleva vardagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in