2013-10-31, 22:48
Bannlyst
oavsett om han åker dit (jag tror han har 40 procent chans att klara sig helt och hållet) så undrar jag hur det kan komma sig att det inte är gjort en paragraf 7 på han, är det pga att han redan är diagnostiserad?
Citera
2013-10-31, 22:48
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Jag frågade när någon arresterades i Sverige senast ?

Advokaten kommer peka ut en del brister i utredningen i domstolen som kommer peka på MB, spännande va ?

På vilket sätt är förhöret med Camilla inte ett underlag ? Åklagaren tar ju själv med det i FUP.

Dream on säger jag då om du tror att advokaten kommer peka ut MB eller att det ska insinueras om att peka ut MB. Det kan du direkt glömma. Jag anser att du inte tillför något som ger dina påstående värde det är trams, och med det så är det inget mer att diskutera. Vid en direkt förfrågan om dina underlag så uppvisas det stora brister, och det håller inte för att ge ett seriöst intryck och inte heller är det intressant.
Citera
2013-10-31, 22:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det är väl åklagarens uppgift att bevisa det, sedan försvararens uppgift att motbevisa. Eller?

självklart kommer dom skuggboxas, men det visste vi ju redan, det roliga är ju när domarna och nämndemännen sätter sig på sin kammare och skall fatta beslut..
Citera
2013-10-31, 22:52
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pikespeak11
oavsett om han åker dit (jag tror han har 40 procent chans att klara sig helt och hållet) så undrar jag hur det kan komma sig att det inte är gjort en paragraf 7 på han, är det pga att han redan är diagnostiserad?

Det finns en P7a och den säger att han misstänks ha en allvarlig psykisk störning både under gärningen och under utredningen. Så om domstolen anser att han är skyldig kommer dom begära en stor sinnesundersökning för att utreda om han ska dömas till fängelse eller vård.
Citera
2013-10-31, 22:53
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Jag frågade när någon arresterades i Sverige senast ?

Advokaten kommer peka ut en del brister i utredningen i domstolen som kommer peka på MB, spännande va ?

På vilket sätt är förhöret med Camilla inte ett underlag ? Åklagaren tar ju själv med det i FUP.

Ja Åklagarna hade gjort MB en tjänst att kolla upp han ordentligt och stängt den dörren men det har dom inte gjort.
Citera
2013-10-31, 22:55
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaThorulf
Du baserar alltså, på egna upplevelser från ett extremt litet urval, att autistiska människor har svårare att hindra sina impulser och därmed har lättare att "flippa" ur. Samtidigt påstår du att brottet är välplanerat och inte impulsdrivet.

Impulsiva människor begår välplanerade brott i ragemode fast efteråt ?

Jag är helt förlorad i din logik

Jag har skrivit många gånger att AS inte bara handlar om en diagnos, utan om människan bakom. Alla är olika. KJ kan ha sökt en konflikt, väntat på något att reagera kraftfullt på så att han kan få den mängd adrenalin som behövs för att utföra dådet. Han kanske hade druckit så pass mycket öl att han var "stinn". Jag tror att han ville göra det här, och för det krävdes något som kunde dra igång hela förloppet. Han letade rätt dragläge, han vill dra igång sin motor... usch...
Citera
2013-10-31, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Du lyckas här prestera ett inlägg där du inte bara lägger ord i mun på AN, utan även försöker få det till att det var hennes reaktion på dödsbeskedet. Det var det INTE. Jag förväntar mig inte att du ska förstå något. AN kommenterade när VB var efterlyst, på ett ilsket och obra sätt.

När kallade hon VB för "Kackerlacka" då? VB var efterlyst och därmed troligen död. Vem visste det då? Att hon var död.
Citera
2013-10-31, 22:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det finns en P7a och den säger att han misstänks ha en allvarlig psykisk störning både under gärningen och under utredningen. Så om domstolen anser att han är skyldig kommer dom begära en stor sinnesundersökning för att utreda om han ska dömas till fängelse eller vård.

ok, ja har bommat det, men det är klart dom har väl gjort den i öjebyn nu..ok
Citera
2013-10-31, 22:56
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Ja Åklagarna hade gjort MB en tjänst att kolla upp han ordentligt och stängt den dörren men det har dom inte gjort.

Man får nog ha lite mer än tyckande för att utreda och göra husrannsakan om mord vet du.
Det kanske är nytt för dig men så ser det ut. Man kan inte genom ett tyckande inskränka människor på det viset du anser. När fynden av VB hade gjorts, så tog man in KJ på den lägre misstankegraden.,
När blodet hittades så häktades han på den högre misstankegraden. Och det är just så att bevisningen i det här fallet har ett klart spår och det handlar inte om MB. Fatta det nu.

Citat:
Ursprungligen postat av pikespeak11
ok, ja har bommat det, men det är klart dom har väl gjort den i öjebyn nu..ok

Jag hade också missat P7an, men den ligger här någonstans i tråden.
Citera
2013-10-31, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Tror inte advokaten kan få det till att blodet på flera ställen kom dit på vare sig sår eller inslängda blodiga träningskläder. Eftersom bilen va fullproppad av diverse saker så är det ännu svårare att få dit blod. Och blod på ramen samt mattan och handskarna och plastpåsen blir lite väl mycket att slänga kläder på. Sannolikheten för att KJ kört VBs lik/delar är betydligt större.

Ryggsäckarna är liksom redan förbrukade som något som har slängts in i bilen det har åklagarna sett till-. Advokaten har fullt upp med att köra snyftare i media just nu.

nu har jag inte sett bilden på blodet i bagageluckan, jag hittar inte den bilden/bilderna i fup (?). men var det så att bagageutrymmet varit fullt med prylar hela tiden så känns det i alla fall på beskrivningarna här på fb som att det som avyttrat blod legat underst i högen av grejer och därmed stuckits ner under befintliga prylar? hur annars skulle det vara mattan som var mest besudlad?
Citera
2013-10-31, 22:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Det där om 112 tror jag inte var känt den 8 maj.

Känt var däremot att KJ berättat att VB vid tidpunkten ifråga befann sig hos honom. Så hur skulle man kunna anhålla en annan person pga nödsamtalet?

Vad har Berg för tidigare våldsdomar på sig?

Varför tror du Berg respektive KJ plockades in för förhör 8/5 ?
Citat:
2013-05-07 anmäldes Bangsuan, VATCHAREEYA försvunnen, 2500-K8041-
13. Som ett led i eftersökandet efter henne inhämtades en samtalslista på hennes
registrerade telefonnummer. Denna sammanställning bygger på uppgifter
ur den listan.

Enligt tråden så har han två misshandelsfall bakom sig.
Förutom när häraldsbetäckaren Mikael spöar upp Camillas son:
Citat:
Camilla berättar att hon var med Mikael och han och sonen låtsasbråkade, men
plötsligt så svartnade det för Mikael och han slog sonen på riktigt. Camilla försökte att få
Mikael att ge sig men han såg svart, och slutade inte.
...
Hon sa till
Mikael att "jag ska berätta om vårat strul för Annika". Camilla säger att Mikael tog tag i
henne, i axlarna/halsen och tryckte upp henne mot väggen, han sa till henne att "gör du det,
men då är det de sista du gör".
Camilla säger att Mikael saknar empati, han är iskall och verkar inte ha några känslor.
Camilla säger att hon vid något tillfälle sagt till Mikael att förr eller senare så kommer Annika
att få veta. Mikael har då svarat något i stil med "ingen ska förstöra för mig, jag har ihjäl
dem"
Citera
2013-10-31, 22:59
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
När kallade hon VB för "Kackerlacka" då? VB var efterlyst och därmed troligen död. Vem visste det då? Att hon var död.

Hon kallade VB för kackerlacka när hon var efterlyst, försvunnen. Ingen visste att hon var död, mer än gm. Han ska inte ha haft medhjälpare, enligt utredningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in