2013-10-31, 20:18
Medlem
copes avatar
Stör mig på folk som inte använder blinkers. I korsningar händer det sällan (men det händer) men speciellt i rondeller när folk ska ut ur.
Och på folk som ska ligga å slicka en bakifrån utan att köra om förrän precis innan en korsning dom sedan ska svänga av i
Citera
2013-10-31, 20:33
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cope
Och på folk som ska ligga å slicka en bakifrån utan att köra om förrän precis innan en korsning dom sedan ska svänga av i

Ha ha...

...speciellt det senare är ju riktigt idiotiskt. Det gäller även den som inte har legat bakom länge, men som kommer och kör om för att omedelbart efteråt bromsar in och svänga av.
Citera
2013-10-31, 21:20
Moderator
Tystnads avatar
Något jag stör mig på är detta jävla krypkörandet som uppstått på senare år ,så var det fan inte tidigare när det var 50km inne i samhällena ,men nu med 30-40 km och dessa halvgå gator där det är ner mot 20 km/h... så verkar det som hela kör beetendet ändrats.
Värst är dock att vanliga gator där det tidigare var 50 nu kan man hamna bakom muppar som fan inte kör fortare än 15 km/h ,sjukt irriterande när man har tider och jobb att passa.

Hamnade för ett tag sedan i en lång bilkö där maxfarten var 5 km/h ,det roliga var att efter att vi sniglat oss fram under ett bra tag (omöjligt köra om) blev vägen bredare och då kom det en polisbil bakifrån med blåljusen på ,körde om alla och stoppade dåren som körde först och troligen bötfällde honom för att han körde så jävla sakta
Citera
2013-10-31, 21:58
Medlem
provocative77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Något jag stör mig på är detta jävla krypkörandet som uppstått på senare år ,så var det fan inte tidigare när det var 50km inne i samhällena ,men nu med 30-40 km och dessa halvgå gator där det är ner mot 20 km/h... så verkar det som hela kör beetendet ändrats.
Värst är dock att vanliga gator där det tidigare var 50 nu kan man hamna bakom muppar som fan inte kör fortare än 15 km/h ,sjukt irriterande när man har tider och jobb att passa.

Hamnade för ett tag sedan i en lång bilkö där maxfarten var 5 km/h ,det roliga var att efter att vi sniglat oss fram under ett bra tag (omöjligt köra om) blev vägen bredare och då kom det en polisbil bakifrån med blåljusen på ,körde om alla och stoppade dåren som körde först och troligen bötfällde honom för att han körde så jävla sakta
Varför fortsatte du inte bara att köra när hindret försvann? När du nu stannade o han se att de bötfällde måste du stoppat upp trafiken än mer.
Citera
2013-10-31, 22:05
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:

Vad är problemet. Om det är "halvgågator" finns det ju oskyddade trafikanter i nära anslutning. Självklart är ju 50 då en in i helvete olämplig hastighet med tanke på konsekvensen om fordon träffar människa.

I övrigt förstår jag inte riktigt vad du avser för situationer. Vem kör 5 km/h och var?
Citera
2013-10-31, 22:09
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:

Dom sänkta hastighetsgränserna på 50-sträckor har resulterat i lägre hastigheter vilket är en medveten strategi från myndigheternas sida. Floran av olika hastighetsgränser (inte bara i samhällen/städer) innebär en osäkerhet om vilken hastighetsgräns som faktiskt gäller vilket betyder att många sänker hastigheten till en nivå där man känner sig säker på att köra lagligt.

Man kan alltid diskutera hastighetsgränser relativt trafiksäkerhet. I dagens läge anser myndigheterna att man skall fokusera på hastighetssänkande åtgärder i första hand.
Citera
2013-11-01, 19:16
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Dom sänkta hastighetsgränserna på 50-sträckor har resulterat i lägre hastigheter vilket är en medveten strategi från myndigheternas sida.

Tills du har någon typ av belägg för det så förblir det en konspirationsteori. Och hur mycket av diskussionen i den här tråden handlar om vad som är "mest irriterande i trafiken"? Du, Moltas666, skriver bara i den tråden för att berätta för olika användare varför dom inte borde irritera sig på olika saker.

Och ja, jag har RPat och hållt på, men det händer inget.
Citera
2013-11-01, 20:47
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Tills du har någon typ av belägg för det så förblir det en konspirationsteori.

Ursprungligen postat av Moltas666
Dom sänkta hastighetsgränserna på 50-sträckor har resulterat i lägre hastigheter vilket är en medveten strategi från myndigheternas sida.

Förklara för oss andra varför det skulle vara en konspirationsteori att sänkta hastighetsgränser leder till sänkta hastigheter och att detta skulle vara en medveten strategi från myndigheternas sida.

Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
bara[/i] i den tråden för att berätta för olika användare varför dom inte borde irritera sig på olika saker.

Och ja, jag har RPat och hållt på, men det händer inget.

Om du RPar och "håller på men inget händer" så innebär det sannolikt att moderatorerna anser att mina inlägg skall finnas kvar.

Många av diskussionerna i tråden går ut på att mycket av det som man irriterar sig på också är olagligt eftersom det i så fall skulle ge lite mer tyngd åt argumenten.

Nu visar det sig att massor med medlemmar inte har en aning om vad som är lagligt och inte lagligt utan man chansar hej vilt. I det läget borde det vara rimligt och OnT med en diskussion om att det som påstås vara olagligt inte alls är olagligt...eller tvärtom.
Citera
2013-11-01, 21:01
Medlem
PinnJesuss avatar
Mest störande är inte folk på vägrna utan idioterna i riksdagen som inte ger oss bilskatts betalare valuta för pengarna.

Istället för rondeller, gångtunnlar under eller över väg så fräser man djupa hål i vägen gärna med en stor jävla asfaltspuff bakom som slår sönder bilen vare sig man kör i 10km/h eller 110.
Senast redigerad av PinnJesus 2013-11-01 kl. 21:37.
Citera
2013-11-01, 21:17
Medlem
Scamps avatar
De som ligger i 10-20 km/t under hastighetsgränsen på 50 och 70 väg. Ska det vara så jävla svårt att hålla hastighetsgränsen?
Citera
2013-11-01, 22:41
Medlem
provocative77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
De som ligger i 10-20 km/t under hastighetsgränsen på 50 och 70 väg. Ska det vara så jävla svårt att hålla hastighetsgränsen?
Nu på hösten när det är mörkt i kombination av att folk gärna går mörkt klädda så är det svårt att hålla hastighet.
Något du kanske borde tänka på.
Citera
2013-11-02, 00:33
Medlem
miikoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Vad är problemet. Om det är "halvgågator" finns det ju oskyddade trafikanter i nära anslutning. Självklart är ju 50 då en in i helvete olämplig hastighet med tanke på konsekvensen om fordon träffar människa.

I övrigt förstår jag inte riktigt vad du avser för situationer. Vem kör 5 km/h och var?

Troligvist rusningstrafiken.

Tänker man till lite, så ser man dock att man kan åka några minuter tidigare, så går det oftast bättre.

Om det är gårdsgator (eller vad namnet är nu) som menas med "halvgator" så gäller ju gånghastighet, vilket knappast är 50 km/h, inte 20 km/h heller.

Praxis ska vara 7 km/h efter de jag har hört. 5 km/h gör ingen märkvärdig skillnad.

Några hundradelar av en sekund dit eller hit är ju jätteviktig.
Senast redigerad av miikos 2013-11-02 kl. 00:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in