• 1
  • 2
2013-10-31, 16:54
Moderator
Arne.Ankas avatar
Har vissa dagar problem att somna och vill ha insomningstabletter för det men känns lite meningslöst att ens försöka ta upp det med vc.
Har testat atarax, theralen, propavan, circadin, melatonin, oxascand och stilnoct, ingen märkbar effekt med nån av dom så finns det nåt mer som är värt att testa?
/Arne.Anka
Citera
2013-10-31, 17:16
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Det finns ju Imovane med, men fungerar varken stilnoct eller sobril så är det tveksamt om det fungerar.
Vilka doser har du provat?

Sen finns det massa andra bensodiazepiner, men dessa fungerar mindre bra som insomningstablett än Stilnoct och imovane.
Citera
2013-10-31, 19:50
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etizopapaya
Vilka doser har du provat?
Circadin och melatonin är de enda jag testat att överdösera, 4mg respektive 6mg.
Atarax, theralen och propavan togs enligt ordination, kommer inte ihåg vilken dos.
Stilnoct(zolpidem ratiopharm) tog jag 10mg av, va lite småtrött och gäspig men tog ändå över 1 timme innan jag somnade, oxascand kommer jag inte ihåg dosen men tror det va 25mg.
Senast redigerad av Arne.Anka 2013-10-31 kl. 19:52.
Citera
2013-10-31, 19:56
Avstängd
Frawjons avatar
Flunitrazepam är överlägset, men de flesta skitar till läkare skriver inte ut det.
Citera
2013-11-01, 00:18
Medlem
HarmonicAces avatar
Imovane/ zopiclone kan du pröva. Riktiga sömntabletter som Flunitrazepam/ Rohypnol eller Nitrazepam/ Mogadon kommer du nog inte få utskrivet, vilket är som det ska om du yrkesarbetar. Men det är min åsikt.
Citera
2013-11-02, 06:08
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarmonicAce
Imovane/ zopiclone kan du pröva. Riktiga sömntabletter som Flunitrazepam/ Rohypnol eller Nitrazepam/ Mogadon kommer du nog inte få utskrivet, vilket är som det ska om du yrkesarbetar. Men det är min åsikt.
Nitrazepam är inte aktuellt pga risken för minnesrubbningar men såg inget som stack ut med imovane så det ska jag titta närmare på.

Citat:
Ursprungligen postat av Frawjon
Flunitrazepam är överlägset, men de flesta skitar till läkare skriver inte ut det.
Är det så konstigt?
Citera
2013-11-02, 06:15
Medlem
Lergigan fungerar suveränt för mig, och det är nästan receptfritt.
Citera
2013-11-02, 11:11
Medlem
GrumpyOldMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alef-noll
Lergigan fungerar suveränt för mig, och det är nästan receptfritt.

Nej, det finns inget "nästan" receptfritt. Lergigan är receptbelagt.
Citera
2013-11-02, 11:17
Medlem
Imovane tycker jag funkar perfekt.Har tagit en 7,5 tabl.varje kväll
Viktigt att man inte går över det för då ökar toleransen markant
Citera
2013-11-02, 11:19
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Imovane 7,5 mg funkar på mig, men det blir snabbt tolerans och man ska inte ta dem varje natt för då har de snart ingen effekt. Det verkar också vara så, att har man tolerans mot andra mediciner, funkar de sämre.

alef-nollmenar väl att läkarna har motstånd mot att skriva ut de flesta sömntabletter, speciellt de som funkar. Lergigan kan de hellre tänka sig att skriva ut pga att man inte mår gott av dem utan bara blir trött, och att de är kemiskt liknande receptfria mediciner mot allergi.
Senast redigerad av SmurfSmurf 2013-11-02 kl. 11:22.
Citera
2013-11-02, 13:43
Medlem
Aktieklipparns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarmonicAce
Flunitrazepam fungerar väl bäst på mig, medans Nitrazepam inte har någon effekt alls.

Imovane har ja svårt att somna av, men när man väl somnar så förlänger medicinen
sömnen något på mig trots att det är en insomningsmedicin.

Stilnoct e de bästa valet för mig (kort halveringstid) vilket gör att man kan ge kroppen ett
försök att somna själv, men annars ta 10-20mg strax efter midnatt, å ändå klara gå upp 06

Om man är i behov av mera sömn så är Stilnoct + Imovane en bra kombination om man
inte får Flunitrazepam utskrivet, men sömnmediciner bör inte tas mer ä MAX 2ggr/vecka.

Numera har ja slutat med vissa andra mediciner å sover därför bättre.
Citera
2013-11-02, 16:13
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
och man ska inte ta dem varje natt för då har de snart ingen effekt.
Är nog inget större problem för mig då det gäller 0-5 tillfällen per månad, resten är hanterbart.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in