2013-10-31, 15:36
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusDumbledore
Helt klart att Per Forsberg kommenterar lngd i Viasat under OS. Mycket bra val, gillar honom. Jag antar att Elofsson kommer vara expertkommentator.

r det inte s att Emelie hrstig skall vara exportkommentator och Per Elofsson studioexpert? Har fr mig att jag lste det ngonstans men jag kan minnas fel.
Citera
2013-10-31, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
r det inte s att Emelie hrstig skall vara exportkommentator och Per Elofsson studioexpert? Har fr mig att jag lste det ngonstans men jag kan minnas fel.
Lter ju lite som att hrstig r tnkt som expertkommentator i det hr snart mnadsgamla pressmeddelandet. http://www.viasatsport.se/os/press/o...asats-os-team/ Kanske det du tnkte p.
Citera
2013-10-31, 16:21
Medlem
AlbusDumbledores avatar
Okej, hade missat det. Knns dock bttre, vill hellre ha Elofsson i studion.
Citera
2013-10-31, 17:20
Medlem
Tv totalt olika vinklingar av media frn dagens presskonferens.

Hr verkar allt vara frid och frjd med frberedelser som gtt nstan helt enligt planerna:
http://www.sweski.com/landslaget-mou...n.5333386.html

Mycket mer pessimistiskt frn SR.
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5691128

Var ligger sanningen? Situationen fr Emil och Richie knns ju allt annat n bra enligt SR artikeln. Dr finns det nog lite orosmoln. Tycker verkligen synd om Richie. Johans frkyling tror jag inte r s farlig och inte Emmas magproblem heller. Anna Haag har dremot som vanligt noll koll p i vilken form hon r. Hur mycket har vadproblemen strt egentligen?
Citera
2013-10-31, 17:52
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carbonlite
Tv totalt olika vinklingar av media frn dagens presskonferens.

Hr verkar allt vara frid och frjd med frberedelser som gtt nstan helt enligt planerna:
http://www.sweski.com/landslaget-mou...n.5333386.html

Mycket mer pessimistiskt frn SR.
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5691128

Var ligger sanningen? Situationen fr Emil och Richie knns ju allt annat n bra enligt SR artikeln. Dr finns det nog lite orosmoln. Tycker verkligen synd om Richie. Johans frkyling tror jag inte r s farlig och inte Emmas magproblem heller. Anna Haag har dremot som vanligt noll koll p i vilken form hon r. Hur mycket har vadproblemen strt egentligen?

Man kan lgga till SVT:s Ola Brnholm som skriver om presstrffen p SVT:s Vinterstudioblogg och kr lite videosnack med Anna Haag: http://blogg.svt.se/vinterstudion/20...ner-och-media/. Verkar som det r Stina Nilsson, Magdalena Pajala och Charlotte Kalla vi skall se upp fr denna ssong. Frra ret lyfte ju Haag fram Emma Wikn och det vet vi ju hur det gick
Senast redigerad av Alkibiades 2013-10-31 kl. 18:00.
Citera
2013-10-31, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusDumbledore
Helt klart att Per Forsberg kommenterar lngd i Viasat under OS. Mycket bra val, gillar honom. Jag antar att Elofsson kommer vara expertkommentator.

Japp. Det bsta val Viasat kunde gra utifrn deras uppsttning av kommentatorer. Forsberg r den bste skidprataren vi har i landet just nu efter Jacob Hrd. Forsberg kommer frhoppningsvis ocks att gra friidrotten frn sommar-OS i Rio ocks. Riktigt bra dr ocks.

Minns att Viasat snde lngdkning frn nordamerika fr ett par vintrar sedan och Forsberg kommenterade och han hade perfekt japanskt uttal p Yuichi Onda. (ndaaaah!)

I vrigt nr det gller Viasats kommentarsstab tror jag att de frdelar det shr p de strsta sporterna:
Alpint: Janne Blomqvist. Vem som blir expert r oklart. Kanske Niklas Henning?
Ishockey: Niklas Holmgren (Sveriges matcher), Tobias Carlsson kommentatorer. Sdergren, Tornberg experter.
Curling: Vincent Stenberg och Anette Norberg
Skidskytte: Ej klart. Kanske Forsberg hinner med det ocks ven om det r fga troligt. Eller s blir det Robert Tennisberg som Viasat nyligen vrvat. Vore kul med en vrvning av Bgen/Grenemark annars :-) Eller varfr inte Bengt Sktt frn Radiosporten.
Citera
2013-10-31, 19:07
Medlem
Forsberg var vntad. Mycket bra val. Passionerad och kunnig. Str mig nr folk kommenterar som knappt hller sporten topp-5. Men Forsberg r ju skidor i grund och botten.
Citera
2013-10-31, 19:07
Medlem
AlbusDumbledores avatar
Mnga intervjuer uppe p SVT och andra nyhetssidor. En intressant intervju med Carl Nordin som r Sveriges enda backhoppare just nu, han kom p 3:e plats i en testtvling mot Norges landslag. Imponerande att han har s stor motivation trots att han r ensam och att lagkamraterna slutat. Skulle vara otroligt kul med en backhoppare i toppen. Heja Nordin!

http://www.svt.se/nyhetsklipp/sport/...cle1570780.svt
Citera
2013-10-31, 19:10
Medlem
Tror du r rtt ute. Gissade sjlv fr ngra mnader sedan, och har haft bde lite rtt och fel. Tror faktiskt inte det r helt otroligt att Forsberg tar skidksyttet ocks. Frgan r vem som blir expert? Helena Ekholm gstspelade ju p Eurosport ifjol, s hon r mjlig. Men hoppas de vrvar Tord Wiksten och lter honom skta allt sjlv.

Skrev lite i annan trd tidigare om vad jag trodde
Citera
2013-10-31, 19:52
Medlem
Jag gillar skarpt valet av Per Forsberg och tycker att det p stt och vis var sjlvklart att han skulle ta lngdskidorna. Han r vl den efter Jacob Hrd och Christer Ulfbge som har mest erfarenhet av skidkommentering (inrknat speaker, radio och tv). Det kan nog bli bra till slut. Jag r lite osker p vem av hrstig eller Elofsson som komplimenterar han bst. Kan man se sndningarna i sin helhet p Viasat sport s skulle jag sga Elofsson, mste man se reklamen sger jag hrstig.
Citera
2013-10-31, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerP
Tror du r rtt ute. Gissade sjlv fr ngra mnader sedan, och har haft bde lite rtt och fel. Tror faktiskt inte det r helt otroligt att Forsberg tar skidksyttet ocks. Frgan r vem som blir expert? Helena Ekholm gstspelade ju p Eurosport ifjol, s hon r mjlig. Men hoppas de vrvar Tord Wiksten och lter honom skta allt sjlv.

Skrev lite i annan trd tidigare om vad jag trodde

Hellman lr det inte bli frn alpint. Han r tillbaka hos SVT och bildar partner till Johan Ejeborg denna vinter.

Vad jag har frsttt r det redan klart att Anja kr frn studion i Stockholm under OS.
Zacke r redan klar som "historiker" och udda-reportage-redaktr. Lite som Jens Lind var under senaste sommar-OS. Far runt och gr sidan-av betraktelser p hans eget speciella stt. Annars stmmer det att han kan alpint. Han r ju fr vrigt en av skidkarna i "Hkarngens slalomklubb" i Sllskapsresan 2 - snowroller.
Citera
2013-10-31, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjulven
Jag gillar skarpt valet av Per Forsberg och tycker att det p stt och vis var sjlvklart att han skulle ta lngdskidorna. Han r vl den efter Jacob Hrd och Christer Ulfbge som har mest erfarenhet av skidkommentering (inrknat speaker, radio och tv). Det kan nog bli bra till slut. Jag r lite osker p vem av hrstig eller Elofsson som komplimenterar han bst. Kan man se sndningarna i sin helhet p Viasat sport s skulle jag sga Elofsson, mste man se reklamen sger jag hrstig.

KEK (Kjell-Erik Kristiansen) och Roberto Vacchi har ju ocks rutin frn lngdkommentering men i min bok r nd Forsberg snppet vassare. Fr mig r han tva bakom Jacob Hrd men klart fr en sn som Jonas Karlsson och det gller ocks friidrotten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in