Citat:
Ursprungligen postat av
DemosthenesNu
Den reflex som styr att flashbackanvändaren hasplar ur sig det exceptionellt uttjatade mantrat "man-får-ju-inte-ens-säga-negerbollar-längre" verkar bli alltmer lättretad.
Försök förstå det viktiga i den här historien: Man skrev att alla ingredienser var stulna.
Det är alltså hets mot folkgrupp eftersom att man insinuerar att alla zigenare stjäl.
Att ni sedan har en drös med anekdoter från er farbrors kiosk där zigenare har stulit det ena och det andra är irrelevant; romer över lag stjäl inte och alltså är det en fråga om fördomar. Eller länka gärna till en källa som visar att alla romer stjäl.
Fyfan vad jag hatar paragrafryttare... "Det står i lagen att det är förbjudet, alltså är det fel. Förresten, jag kan inte använda min hjärna för staten har inte gett mig ett godkännande."
Vad fan spelar det för roll vad han skrev? Han ska få skriva vad han vill såklart. Och jag tror verkligen de flesta förstår att det är fel enligt lag att skriva så, men lagen har fel.
Dessutom är det riktigt nice att han (ägaren) står på sig och verkar ta det hela med en klackspark. Invandrare har ofta en skön attityd till saker och ting, de är inte så mjäkiga och slätstrukna som många svenskar (OJOJ, nu kom fördomarna igen, snälle herr DemosthenesNu, anmäl mitt generaliserande genast!!!)