2013-10-31, 12:17
Bannlyst
Ja, det är ett förväntat avslag som kommer bli gällande imorgon.
Överklagan till HD innehåller av allt att döma inget nytt, ett gott skratt fick sig ledamöterna möjligtvis.

Jag tycker det är sorgligt slöseri med pengar för att Polisen skall kunna tvätta sin byk.
Polisiärt uppklarat. Synd om M och hennes anhöriga.
Citera
2013-10-31, 14:39
Medlem
MrsMagoos avatar
Antingen tar man upp det för resning och Fredrik Svensson fälls för mord eller så får Fredrik förpassa sig till Mats Alms gäng och rättsväsendet får återigen skämmas, och förtroendet för rättsväsendet är viktig.
Men från polisens och åklagarnas sida är fallet polisiärt uppklarat.

Yttrande i Högsta domstolens mål Ö 1752-13; FS angående mord
I resningsansökan har jag redovisat vad som, enligt min
mening är en rimlig tolkning av de fynd som föreligger idag. Detta i sin tur
medför att vissa alternativa händelseförlopp, som att MJ rest utomlands eller
åkt till Linköping och avlidit där, nu inte längre framstår som rimliga.

http://www.aklagare.se/PageFiles/10961/%C3%85M_2013-0544_yttrande.pdf

Menar Hansson att alternativ som att hon rest är aktuella? Inte nu längre kan man väl säga, sen Marinas dumpade kvarlevor hittades nära hennes hem.
Citera
2013-10-31, 14:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Antingen tar man upp det för resning och Fredrik Svensson fälls för mord eller så får Fredrik förpassa sig till Mats Alms gäng och rättsväsendet får återigen skämmas, och förtroendet för rättsväsendet är viktig.

Menar Hansson att alternativ som att hon rest är aktuella? Inte nu längre kan man väl säga, sen Marinas dumpade kvarlevor hittades nära hennes hem.

Hon kan varit på väg utomlands eller annan resa, men kom inte längre än till pendelparkeringen där en gärningsman väntade. KH kan ha observerat henne.

Det blir ingen resning.
Citera
2013-10-31, 14:45
Medlem
Quarrels avatar
Citat:

En viktig skillnad är att MA dömdes för griftefridsbrott. FS har hittills, i domstol, inte ansetts ha något med försvinnandet och dödsfallet att göra. Om resning inte beviljas har bevisen granskats tre gånger och underkänts. Det går inte att göra några jämförelser mellan FS och MA. Om någon fortfarande anser att FS är skyldig struntar denne i att brott ska bevisas, utan dömer utan grund.
Citera
2013-10-31, 14:54
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Hon kan varit på väg utomlands eller annan resa, men kom inte längre än till pendelparkeringen där en gärningsman väntade. KH kan ha observerat henne.

Det blir ingen resning.

Det är då fantasier om resor för det finns inget som tyder på det, och går det inte i morgon, så tas fallet upp när som helst då det framkommer fakta/bevis. Hoppas att han är orolig nu mycket orolig.
Och det innebär att Fredrik Svensson aldrig sitter säkert. Det är ju iofs glädjande eftersom det hade varit bättre att avtjäna ett straff och sen vara fri från att behöva oroa sig resten av sitt liv.

Att han inte skulle ingå i kategorin Mats Alm är ingen som avgör utan det är upp till gemene man att avgöra vad man anser om den saken utan påverkan av flashbacks trådar.
Citera
2013-10-31, 14:58
Bannlyst
Citat:
Det är då fantasier om resor för det finns inget som tyder på det, och går det inte i morgon, så tas fallet upp när som helst då det framkommer fakta.
Och det innebär att Fredrik Svensson aldrig sitter säkert. Det är ju iofs glädjande eftersom det hade varit bättre att avtjäna ett straff och sen vara fri från att behöva oroa sig resten av sitt liv.

Att han inte skulle ingå i kategorin Mats Alm är ingen som avgör utan det är upp till gemene man att avgöra vad man anser om den saken utan påverkan av flashbacks trådar.

Ingen blir gladare än jag om det läggs ner imorgon.
Då finns det en möjlighet att Cold Case gruppen kan öppna upp och ta fast mördaren.

Men med nuvarande konstellation Niklas & Berry så är fallet låst i fel riktning. Det kommer tre domstolar berätta. Det är långt ifrån en fantasi, så det blir nog ingen After Work för dessa herrar imorgon, tyvärr.
Citera
2013-10-31, 15:10
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:

Du har väl hela tiden visat en övertygelse om att resningsansökan kommer leda till resning? Inbillar jag mig eller anar jag ett uns osäkerhet här?

Att jämföra FS med bakluckeMats tycker jag är konstigt...

FS ville inte spekulera tex - Matteörsnibb - spekulerade så man inte visste om man skulle skratta eller gråta.

FS och MJ var inte längre ett par, sedan lång tid tillbaka, Matte och Linda skulle gifta sig.

Mommos pojke Alm tecknade en livförsäkring på sin blivande tänkta kassako.
FS gjorde inte ens det?

Jag kanske har missat någon liknelse, påminn mig gärna isåfall.

Det blir avslag. Jag tror du vet det du med.
Citera
2013-10-31, 15:24
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Du tänker helt rätt. Så är det, naturligtvis. Pastakrydda svarade mycket svävande på mitt inägg. Denne svarade:
"Han sa att han har aldrig träffat FS och kunde/ville inte uttala sig i frågan. Inte heller hade han och M diskuterat FS någon gång, så han har ingen bild av FS från M."

Det har gått ett tag sedan frågan och jag har inte haft möjlighet att bemöta detta. Vad menar du är diffust i mitt svar?
Citera
2013-10-31, 16:37
Medlem
När ska beslutet komma imorgon? Gick förbi HD idag och det stod att dom stänger 12:00 1 november.
Citera
2013-10-31, 16:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av QUISLER
När ska beslutet komma imorgon? Gick förbi HD idag och det stod att dom stänger 12:00 1 november.

Har hört runt 9.
Citera
2013-10-31, 17:58
Medlem
Konservatics avatar
Fs har alltså varit på fyndplatsen efter fyndet ? Acustic hävdade att q o fs har varit där tillsammans, varför har man besökt denna plats egentligen ? Skulle en oskyldig person göra så här ?

Vidare tror jag på resning , hade det blivit avslag så hade det redan skett , här har man verkligen väntat in i det sista, se vad hd har för tider normalt sätt, det här fallet har dragit ut på tiden pga det finns skäl för det...

Hoppas att fs sitter på sin kammare o skakar nu, hans firande slutar nog här
https://anonfiles.com/file/15ab9b940bc727d8c233dd40eb057f12
Citera
2013-10-31, 18:04
Medlem
Konservatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Ja, det är ett förväntat avslag som kommer bli gällande imorgon.
Överklagan till HD innehåller av allt att döma inget nytt, ett gott skratt fick sig ledamöterna möjligtvis.

Jag tycker det är sorgligt slöseri med pengar för att Polisen skall kunna tvätta sin byk.
Polisiärt uppklarat. Synd om M och hennes anhöriga.

Ja du, först trodde q-klubben inte att mj var död, man betvivlade allting t ex blod-mängderna i sängen , att dessa skulle lett till personens död..: man har försökt kasta skuld på t ex Fred och andra människor , men man har blivit överbevisade i allt..

Ni trodde ju inte ens på att rå skulle försöka överklaga..

Gång på gång har ni blivit överbevisade , kommer Resning att beviljas så kommer ni hävda att fs blir frikänd , så kommer ni att fortsätta hela resan ut
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in