2013-05-11, 22:53
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Se det så här att person/mordoffer som beskrivs som klandervärd kommer att uppmärksammas eftersom det inte existerar såna uppgifter i mordutredningen som har med hennes killbekanta eller sexliv att göra.
Det är alltså inte okej och det har inte med mordet i sig att göra. Man spanar inte på någon som har med hennes sexliv att göra, och man har inte denna mordutredningen med fokus hur klandervärd Marina va.
Så med det är min poäng gjord, och vad det gäller bilder som man manipulerar och lägger upp ska alla tas in och kontrolleras för att det är allvarligt att man innehar mördade personers bilder,.
Jag tycker du ska läsa FUP, som omväxling. Där framgår klart att Marina sysslade med BDSM. Och det var inte jag som påstod det först i tråden. Och jag har aldrig klandrat henne för det.

Varför påstod du att det var den friade mannen på bilden när du visste att det inte var det?
Senast redigerad av Quarrel 2013-05-11 kl. 22:55.
Citera
2013-05-11, 22:54
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icecoldice
Varför redigerade du inte håret på bilden ifrån pergolan i så fall ?
Du tar och lugnar ned dig nu, tycker jag och hälsa den hårige mannen att göra det samma.
Därför att axlarnas övre del har en avslöjande tatuering.
Citera
2013-05-11, 22:55
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag tycker du ska läsa FUP, som omväxling. Där framgår klart att Marina sysslade med BDSM. Och det var inte jag som påstod det först i tråden. Och jag har aldrig klandrat henne för det.

Ja, och på en amatörnivå för det tränade ögat. Så vad har hennes mord med BDSM att göra rent konrekt med de sakuppgifterna som finns i fallet ? Inte dina uppgifter eller misstänktes utan polisens RÅs, krim, åklagares uppgifter. Alltså de uppgifter som kommer från de som är befogade att utreda mordet?
Citera
2013-05-11, 22:55
Medlem
JensLapiduss avatar
Citat:
Du skrev själv

så det är alltså inte alkohol på bilden. Någon olja kanske?

Jag skulle tippa på någon olja, om det är den svarta mindre flaskan till höger om lampan ni pratar om? Den ser ut att vara i plast. Betvivlar att den innehåller något mad alkohol i!
Citera
2013-05-11, 22:57
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ja, och på en amatörnivå för det tränade ögat. Så vad har hennes mord med BDSM att göra rent konrekt med de sakuppgifterna som finns i fallet ? Inte dina uppgifter eller misstänktes utan polisens RÅs, krim, åklagares uppgifter. Alltså de uppgifter som kommer från de som är befogade att utreda mordet?
Läs FUP. Den är skriven av de som är befogade att utreda målet.

Varför påstod du att det var den friade mannen på bilden när du visste att det inte var det?
Citera
2013-05-11, 22:58
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JensLapidus
Jag skulle tippa på någon olja, om det är den svarta mindre flaskan till höger om lampan ni pratar om? Den ser ut att vara i plast. Betvivlar att den innehåller något mad alkohol i!

Och vad har olja med mordet att göra eller ser du någon olja ? Jag ser inte den oljan direkt,.
Jag ser inte alkohol och jag ser inte Marina. Jag ser en manipulerad bild det är ju konstaterat.
Bildens syfte i FUP är att kontrollera madrassen med misstänktes grismadrasser som låg på i stället för Marinas som hon låg inlindad i dumpad i ett emballage i skogen.
Citat:
Läs FUP. Den är skriven av de som är befogade att utreda målet.

Jag läser mer än FUP så var i mordutredningen ligger fokus på BDSM?
Har du inget svar eller? Bra då är det orelevant för själva sakfrågan.
Sakfrågan är alltså Fredrik och att han är misstänkt för att ha mördat Marina och RÅ söker resning i fallet. Inget nämns om Marinas BDSM och att det har något med mordet att göra.

Har sakfrågan undgått dig helt? Bilden har inte syfte att visa annat än madrassen det är det man vill bevisa med bilden inte om det är olja eller annat.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-05-11 kl. 23:01.
Citera
2013-05-11, 23:07
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Och vad har olja med mordet att göra eller ser du någon olja ? Jag ser inte den oljan direkt,.
Jag ser inte alkohol och jag ser inte Marina. Jag ser en manipulerad bild det är ju konstaterat.
Bildens syfte i FUP är att kontrollera madrassen med misstänktes grismadrasser som låg på i stället för Marinas som hon låg inlindad i dumpad i ett emballage i skogen.
Jaha, den är tagen efter försvinnandet, när Marina låg i "paketet". Dåså, det förklarar varför bilden är märkt PF.
Citat:
Jag läser mer än FUP så var i mordutredningen ligger fokus på BDSM?
Har du inget svar eller? Bra då är det orelevant för själva sakfrågan.
Sakfrågan är alltså Fredrik och att han är misstänkt för att ha mördat Marina och RÅ söker resning i fallet. Inget nämns om Marinas BDSM och att det har något med mordet att göra.

Har sakfrågan undgått dig helt? Bilden har inte syfte att visa annat än madrassen det är det man vill bevisa med bilden inte om det är olja eller annat.
Jag vet inte vad du läser mer än FUP, men i FUP står det klart och tydligt att Marina sysslade med BDSM.

Mitt syfte med bilden, första gången jag publicerade den, var att visa lakanet. Andra gången var det för att visa sängbordets placering.

Du svarade inte på frågan varför du påstod att det var den friade mannen på bilden när du visste att det inte var det. Du bluffade alltså.
Citera
2013-05-11, 23:08
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FN-SOLDATEN
Mytomaner o Trollpackor försöker alltid förstärka sina inlägg med hänvisning till andra
Den s.k. släktingens åsikter är ointresanta i denna tråden.....
FS springer runt i huset efter Marina mördats och borttransporterats som en blind "HÖNA" och samlar in tjuvgods
Inga spår av någon annan i huset eller i telefoner data m.m.
Dom som kunnat mörda Marina är uteslutna av polisen.....Många är hörda
Du tänker helt rätt. Så är det, naturligtvis. Pastakrydda svarade mycket svävande på mitt inägg. Denne svarade:
"Han sa att han har aldrig träffat FS och kunde/ville inte uttala sig i frågan. Inte heller hade han och M diskuterat FS någon gång, så han har ingen bild av FS från M."
Citera
2013-05-11, 23:13
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:

Om man gör något moment som råkar resultera i död ?
Citera
2013-05-11, 23:13
Medlem
KiaWs avatar
...och där tog tålamodet slut.

Tråd låst
/Mod
Citera
2013-10-31, 08:32
Medlem
KiaWs avatar
Med anledning av nedan öppnas tråden:

Citat:
På fredag morgon ger Högsta domstolen besked om man ger klartecken för ännu en rättegång om mordet på Marina Johansson.
http://www.gp.se/nyheter/bohuslan/1.2159253-besked-pa-fredag-om-marina-fallet

Tråd öppen.
/Mod
Citera
2013-10-31, 09:54
Moderator
Eerieyes avatar
Mordåtal finns ingen chans till, som jag ser det. Möjligen brott mot griftefriden - för det är kring transport av kropp, städning etc som åklagarna har cirklat runt i resningsansökan. Själva dödsfallet hävdas det ju inte mycket om.

Men jag är ingen jurist och resningsansökan gäller inte ens griftefridsbrott. Lika bra att vänta och läsa HDs utlåtande i morgon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in