2013-10-31, 13:40
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H.Ljugholt
Men han hörde aldrig av sig till henne. Han har i förhör berättat att han ville avsluta relationen. Men att det var VB som hörde av sig. Att han radera smsen är väl inte konstigt om det är någon han har en affär med? Han hade ju tillochmed namngett hennes kontakt i mobilen efter en man för att dölja det för sin fru, vilket är ganska självklart om man har en affär.

Ja det var säkert därför MB skickade fyra SMS till henne samma dag som hon försvann....
Citera
2013-10-31, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Nej, jag sa aldrig att KJ ljuger.

Jag sa att MB var den som VB bevisligen hade sist kontakt med.

Menar ni att polisen inte hade ens skälig grund för misstanke mellan 8/5 och 20/5? Hade dem inte kunnat hämat in MBs dator, skor, bil under denna period?

Lägg KJ paralellt med MB och vad ser du för skillnad gällande åtgärder, ingen mer än att det nu framkommit i PM att KJ var under viss bevakning.

Man gjorde samma åtgärd på båda två, beslagtog deras mobiler.
Man har inte hos KJ gjort varesig husrannsakan i lgh eller bil innan han greps.

Varför skulle man göra husrannsakan hos MB men då inte hos KJ, noterbart är att det är en utredning om människorov mellan den 10'e och 20'e då benen hittas, då blir det mord.
Citera
2013-10-31, 13:41
Medlem
När kan VB ha styckats?
Citera
2013-10-31, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Källa på det fetmarkerade?
Aftonbladet Live TV du får kolla klippen. Tidpunkt; kring 13.25 idag.
99% ordagrant
Citera
2013-10-31, 13:43
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Inte för att misstror dig, men var i Fup kan jag läsa att låset var trasigt. Har inte tillgång till Fup just nu. Jag vet att KJ beskrivit hur man öppnar bagageluckan i förhören, men finns det att läsa på annat ställe också?

Hittade detta på sidan 304:

Citat:
Bagaget
Bilen är av sedanmodell. Bagageluckan öppnades från en knapp på förardörrens insida.
Det gick inte att öppna bagageluckan utifrån med nyckeln som satt i tändningslåset.
Bagaget var full med diverse saker, se materialförteckning Bagaget sid 61 i detta
protokoll. Vid inventeringen av bagaget anträffades bland annat en COOP-plastkasse
med rödbrun besudling som säkrades (spår S07516). Vid test med LEO17 och Hexagon
OBTI18 visade resultatet på att det var humant blod.

På något ställe har KJ tillfrågats om det men hittar inte det nu.
Det citerade tyder på att låset är defekt om nu tändningsnyckeln ska användas till bagageluckan.
Citera
2013-10-31, 13:44
Medlem
shit vilka hala åklagare.
På frågan;
"Det har ju sagts att bilen var olåst när den beslagtogs"

Han har inte haft tillgång till bilen någon gång efter den är beslagtagen, och den var ju fylld med saker.

Ehhh?? vaddå, frågan var ju OM bilen var OLÅST!

Svara på frågan för i helvete.
Citera
2013-10-31, 13:47
Medlem
MrsMagoos avatar
Så sanslös hans advokat är som påstår att det finns spår som man inte gått vidare med.
Men att han inte har begärt det då. Advokaten kommer påstå att SKL kan ha fel angående tejprullen bland annat.

Åklagarna redogör för att karateläraren aldrig delgivits misstanke men däremot har man undersökt hans rörelsemönster.

Han drar igång ett sök efter VB långt innan det officiella söket och han letar under kvistar osv, och han har ett märkligt sök.
Att han inte ringer henne utan går och direkt söker är ju märkligt, och man kan tycka att han borde ringt först.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-10-31 kl. 13:53.
Citera
2013-10-31, 13:47
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Personligen så anser jag det 100% garanterat att KJ är skyldig till morden.
Blod i bagageluckan,tejprullar etc etc etc.

Det mest anmärkningsvärda anser jag om det visar sig stämma är att han inte
ringt ett enda samtal till BO efter mordkvällen . Hade en av mina polare försvunnit så hade jag
ringt var 5 minut.

K.J är skyldig helt klart men det känns som att åklagarna redan från första presskonferensen
gör ett väldigt darrigt intryck. Förstår att det naturligtvis kan vara nervöst men det räcker nog inte hela vägen tyvärr.

Oj, här går det undan:
morden?
rullar?

Är du i rätt tråd?

Var MB med på skallgången? Hade min älskarinna försvunnit hade jag nog varit med och letat.
Senast redigerad av PeterNoster 2013-10-31 kl. 13:52.
Citera
2013-10-31, 13:48
Medlem
Fråga;
Har man hittat en ett enda litet spår av blod på de saker som låg i bagageutrymmet vid beslaget av bilen? Jag menar om saker ligger på blod, så bör det ju hamna ngn tusendels millimimeter av blodet på ngn av delarna. OM blodet fanns där innan.
Citera
2013-10-31, 13:49
Medlem
13.48, där kom det igen, på aftonbladet.se tv. Det var tydligen en repris av inlägget nu. I slutet av inlägget frågas det om MB.
Citera
2013-10-31, 13:49
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Ja det var säkert därför MB skickade fyra SMS till henne samma dag som hon försvann....

En tanke är att han kanske var elak och raljant när hon sms:ade och bad om hjälp. Nu har han skuldkänslor samtidigt som han måste ställa sig in hos frun igen. Då minns han inte vad det stod i sms:en.
Citera
2013-10-31, 13:51
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Vi är några här som tror att MB är den skyldige.
Han har inte heller hört utav sig något vidare... inte ens letat har han gjort.

Polisen verkar dessutom inte kollat MB speciellt mycket.

När det gäller MB så tror jag faktiskt att svaret är så enkelt som att han ville avsluta
umgänget med BO och dessutom har/hade han säkert stora bekymmer med kärringen hemma.
Skulle han börja ringa eller följa med missing people och leta efter BO som han haft
en otrohetsaffär med så tror jag att hemförhållandet skulle spåra ur fullständigt.

Det är min teori till att MB har varit väldigt passiv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in