2013-10-31, 13:23
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
För att lägga kraft på alternativ GM krävs att det finns någon att lägga kraften på:

Polisens utredning av de kända alternativa GM framstår nu som ganska gedigen.

Men vad kan man förvänta sig av advokaten, han sitter i ett hopplöst läge.

Delar du min uppfattning att paret MB/AN hade motiv att röja undan Vatchareeya Bangsuan ? Du behöver inte dra en Bibel, ja eller nej på frågan räcker.
Citera
2013-10-31, 13:23
Moderator
KomissarieBecks avatar
Personligen så anser jag det 100% garanterat att KJ är skyldig till morden.
Blod i bagageluckan,tejprullar etc etc etc.

Det mest anmärkningsvärda anser jag om det visar sig stämma är att han inte
ringt ett enda samtal till BO efter mordkvällen . Hade en av mina polare försvunnit så hade jag
ringt var 5 minut.

K.J är skyldig helt klart men det känns som att åklagarna redan från första presskonferensen
gör ett väldigt darrigt intryck. Förstår att det naturligtvis kan vara nervöst men det räcker nog inte hela vägen tyvärr.
Citera
2013-10-31, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck

ringt ett enda samtal till BO efter mordkvällen . Hade en av mina polare försvunnit så hade jag
ringt var 5 minut.

tror att med asperger har man ett mkt mer rationellt beteende:står det i tidningen att det inte går att nå henne via telefon så försöker man inte. konsekvensanalysen som säger att han borde agera på ett speciellt sätt för att komma i god dager existerar inte på samma nivå som för andra, kan jag tänka mig.
Citera
2013-10-31, 13:28
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
What? Menar du att KJ ljuger och att VB lämnat hans lägenhet redan före kl 19.30

Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Okej, kan utveckla detta?

Nej, jag sa aldrig att KJ ljuger.

Jag sa att MB var den som VB bevisligen hade sist kontakt med.

Menar ni att polisen inte hade ens skälig grund för misstanke mellan 8/5 och 20/5? Hade dem inte kunnat hämat in MBs dator, skor, bil under denna period?
Citera
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Delar du min uppfattning att paret MB/AN hade motiv att röja undan Vatchareeya Bangsuan ? Du behöver inte dra en Bibel, ja eller nej på frågan räcker.

Nja
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peckinpah
Reportern sa "Incidier" istället för "Indicier"
Har de ingen mer kunnig reporter som kan bevaka detta?

Rapporteringen overlag har varit katastrof.
Har bla. last i aftonblaskan EFTER fup slapptes,att VB dodades med 14 knivhugg i brostet.
Efter att ha skickat 3 mail till reportern och patalat vilken pajjas han ar som skriver om ett sa pass uppmarksammat mord utan att ens lasa fup, sa andrade han iaf sin artikel.

For att satta det i propotion kan namnas att samma dag eller dagen fore skrevs en artikel i samma blaska om Corey Aimes(stavar sakert fel) och dar stod det att han dog av en overdos,vilket ar helt taget fran det bla.

Om man inte sjalv vet att det ar fel uppgifter sa framstar det ju som trovardigt och Oskar Forsberg pa aftonbladet har lyckats vrida pa verkligheten for att han ar for lat och obrydd for att kolla upp sina pastaenden.

Tycker att det ar forkastligt och nastintill brottsligt att lamna sa pass felaktiga uppgifter som sveriges storsta kvallstidning gor formodligen varje dag.
Citera
2013-10-31, 13:31
Medlem
Intressant, och som vi trodde. Polisen har INTE kontrollerat MB:s ALIBI att han suttit och mailat under lördagen; De har INTE kontrollerat eventuella mail. Så det finns alltså inte i ngn slask att hitta.

MAN har enligt åklagaren ENBART tittat på MBs rörelsemönster mellan den 4-5 maj.

Man har alltså inte kontrollerat om det MB säger är sant.
Han har i mina ögon inget Alibi, tills motsatsen är bevisad.

Motiv och inget Alibi. Då b ö r man frånse tekniska bevis som k a n vara planterade.
Oavsett, så är det ju ur rättsäkerhetssynpunkt bra att utreda detta sidospår.
Skeptiker kan väl berätta för alla Varför man INTE ska kontrollera detta?
Jag förstår inte, varför man INTE ska kontrollera om MBs uppgifter stämmer.

Någon ljuger ju uppenbart. Och det är inte utom allt rimligt tvivel att KJ är skyldig.
Citera
2013-10-31, 13:32
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Personligen så anser jag det 100% garanterat att KJ är skyldig till morden.
Blod i bagageluckan,tejprullar etc etc etc.

ringt ett enda samtal till BO efter mordkvällen .
Hade en av mina polare försvunnit så hade jag
ringt var 5 minut.

K.J är skyldig helt klart men det känns som att åklagarna redan från första presskonferensen
gör ett väldigt darrigt intryck. Förstår att det naturligtvis kan vara nervöst men det räcker nog inte hela vägen tyvärr.

Vi är några här som tror att MB är den skyldige.
Han har inte heller hört utav sig något vidare... inte ens letat har han gjort.

Polisen verkar dessutom inte kollat MB speciellt mycket.
Citera
2013-10-31, 13:34
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Intressant, och som vi trodde. Polisen har INTE kontrollerat MB:s ALIBI att han suttit och mailat under lördagen; De har INTE kontrollerat eventuella mail. Så det finns alltså inte i ngn slask att hitta.

MAN har enligt åklagaren ENBART tittat på MBs rörelsemönster mellan den 4-5 maj.

Man har alltså inte kontrollerat om det MB säger är sant.
Han har i mina ögon inget Alibi, tills motsatsen är bevisad.

Motiv och inget Alibi. Då b ö r man frånse tekniska bevis som k a n vara planterade.
Oavsett, så är det ju ur rättsäkerhetssynpunkt bra att utreda detta sidospår.
Skeptiker kan väl berätta för alla Varför man INTE ska kontrollera detta?
Jag förstår inte, varför man INTE ska kontrollera om MBs uppgifter stämmer.

Någon ljuger ju uppenbart. Och det är inte utom allt rimligt tvivel att KJ är skyldig.

Källa på det fetmarkerade?
Citera
2013-10-31, 13:37
Medlem
Eftersom man är bodensare så har det varit givet att man läser FUP och försöker vara utredare och spekulera själv.
Jag finner några saker väldigt irriterande att media valt att ta bort.

- 112 tryckningen, hon hade ju kontakt med MB efter den tryckningen, samt att han smsáde fler sms än vanligt till henne.

- Enormt irriterande att dom står i TV och säger att dom hade daglig kontakt och sen försökte han inte nå henne efter försvinnandet. Enligt FUP hade dom INTE daglig kontakt!

- Däremot verkade det som hon var otroligt förälskad i MB och skrev väldigt många meddelanden till han dagligen.

- En intressant sak till är att om man går eller tar bilen från KJ mot MB så under den så kallade "hemmamasten" så tappar telefonen 3G täckningen i ungefär 5 minuter om man går.

- Enda SMSén som inte går att återskapa är dom som skrevs efter hon tryckte 112.

Vad jag TROR är att KJ är oskyldig. När vittnet ser henne är hon på väg mot MB.

Något att grubbla över är:

- Varför ljuger MB samt AN om vad som hände den kvällen?, eller varför har dom inte samma berättelse, fan det är ju en kväll för dom att minnas tacka fa* att man kommer ihåg om man går och lägger sig tillsammans eller inte.

- En källa påstår sig ha sett MB tvätta bilen samt rengöra den "anmärkningsvärt" mycket efter försvinnandet.

Känns som att åklagarna har "låst" sig vid KJ pga blodet i bilen, men om ni trycker upp FUP använder sök-funktionen "CTRL + F" söker "blödde blod" så finns det bevis på att hon har blött ner tröjan på en karate-träning vilket KAN vara blodet som hittades i bilen, eller att det helt enkelt att någon satt dit det.

Otroligt att åklagarna tror att KJ ska hunnit ha ihjäl henne, stycka , tvätta och sen frakta bort henne på den tid som dom anser att han gjort det på, mycket märkligt att ingen reagerat på detta.
Dom ser ju och ni som tittar i FUP vars KJ varit iom telefonmasterna.

Från början innan FUP kom ut var jag säker efter media och åklagarnas uttalande att man gripit rätt man.
Men nu när man läser FUP kommer jag fram till att KJ mest troligt är oskyldig.

Mycket dåligt att man "godtar" felsägningar, att man kommer ihåg fel , ljuger att man haft kontakt med henne mm som MB och AN gjort.
Citera
2013-10-31, 13:38
Medlem
H.Ljugholts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Vi är några här som tror att MB är den skyldige.
Han har inte heller hört utav sig något vidare... inte ens letat har han gjort.

Polisen verkar dessutom inte kollat MB speciellt mycket.

Men han hörde aldrig av sig till henne. Han har i förhör berättat att han ville avsluta relationen. Men att det var VB som hörde av sig. Att han radera smsen är väl inte konstigt om det är någon han har en affär med? Han hade ju tillochmed namngett hennes kontakt i mobilen efter en man för att dölja det för sin fru, vilket är ganska självklart om man har en affär.
Citera
2013-10-31, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Nsd talar om handskarna, var det inte bara en handske?

Han kan haft denna handske på sig när han tvättade kroppen i ex värnet där hundarna reagerade på liklukt. Därför har även handsken sköljts med vatten.

Det är två handskar Fup sid 346 (bild på handskarna)
och Fup 309.

Det är konstigt att de bara visar var den ena handsken låg i bagaget
var låg den andra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in