2013-10-31, 11:51
Medlem
TGTNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sodaman
Tycker ni är bra mycket bättre än Hammarby just nu också, men det har ju sina naturliga förklaringar.

Verkligen. Lite positivare tongångar i Malmö än på Söder just nu, om man säger så...
2013-10-31, 11:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TGTN
Verkligen. Lite positivare tongångar i Malmö än på Söder just nu, om man säger så...
Njae, har snarare med klacksektionsfrågan att göra. Men just nu är Malmö bättre än Hammarby, helt klart.
2013-10-31, 12:02
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casualer
Njae, har snarare med klacksektionsfrågan att göra. Men just nu är Malmö bättre än Hammarby, helt klart.
Får man dra in "klacksektionsfrågor" som parametrar har vi en helt annan diskussion då IFK Göteborg troligtvis alltid har haft, och har den sämsta förutsättningen för en klack vad gäller tifo, sång osv bland "de fem". Att det numera sitter ett plank på klacksektionen som gör den ännu mer långsmal är ett skämt. Möjligtvis hade Djurgården det sämre på stadion.

Bäst arena och klackförutsättningar har Malmö FF och nu menar jag inte att det skulle förringa deras insatser osv.
2013-10-31, 12:17
Medlem
SvenErlandssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Får man dra in "klacksektionsfrågor" som parametrar har vi en helt annan diskussion då IFK Göteborg troligtvis alltid har haft, och har den sämsta förutsättningen för en klack vad gäller tifo, sång osv bland "de fem". Att det numera sitter ett plank på klacksektionen som gör den ännu mer långsmal är ett skämt. Möjligtvis hade Djurgården det sämre på stadion.

Bäst arena och klackförutsättningar har Malmö FF och nu menar jag inte att det skulle förringa deras insatser osv.

Bäst förutsättningar har ändå djurgården. På den nya arenan har man nu liknande fördelar bajen hade på söderstadion när det gäller akustik. Bajen kommer väl komma ikapp om man får ordning på sin klacksektion) och sämst (iaf bland topplagen) har garanterat AIK. En alldeles för stor arena med urusla akustiska förutsättningar.
2013-10-31, 12:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Ytterligare en snubbe som jag knäckt i en debatt och nu återkommer under annat användarnamn för att ta revanch? Börjar bli några stycken.

Jag tycker inte MFF:s supportrar är överskattade.

Nej, har läst här en längre tid och mönstret är mer ön bekant. Samma tillvägagångssät hela tiden. Men nog om det.

Jag tycker vi kan dra igång en diskussion om vilk fans som är de mest UNDERSKATTADE?

Jag vill nominera Norrköpings. De där följena de kan dra ihop trots ett rätt slappt göng är imponerande.
Att denär sponsrade av kommunen och den där pampen är skitsamma.

Roliga supportrar som bjuder på sig själva och har ett par friska sånger, trots allt.
Senast redigerad av RtzyWx 2013-10-31 kl. 12:20.
2013-10-31, 12:20
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RtzyWx
Jag vill nominera Norrköpings. De där följena de kan dra ihop trots ett rätt slappt göng är imponerande.
Att denär sponsrade av kommunen och den där pampen är skitsamma.

Att supportrarna får åka gratis på bortamatch är väl inte skitsamma? Får man gratis resor så kan varenda lag mobilisera stora följen. Alltså är deras följen verkligen inte imponerande.
2013-10-31, 12:22
Medlem
Clixzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenErlandsson
Bäst förutsättningar har ändå djurgården. På den nya arenan har man nu liknande fördelar bajen hade på söderstadion när det gäller akustik. Bajen kommer väl komma ikapp om man får ordning på sin klacksektion) och sämst (iaf bland topplagen) har garanterat AIK. En alldeles för stor arena med urusla akustiska förutsättningar.

Nej vi har inte bäst förutsättningar. Arenan är för stor och akustiken är inte den bästa. Både Malmös, Elfsborgs och söderstadion är bättre. Malmö är de som har bäst förutsättningar nu.

Däremot är den bättre än Stadion.
2013-10-31, 12:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Att supportrarna får åka gratis på bortamatch är väl inte skitsamma? Får man gratis resor så kan varenda lag mobilisera stora följen. Alltså är deras följen verkligen inte imponerande.
Det har du rätt i.

Men NKPG är ändå underskattade. Ständigt motarbetade av styrelsen och befolkningen på orten. Det är tungt att vara Peking Fanz.
2013-10-31, 12:51
Bannlyst
Malmö har inte bara Sveriges bästa klacksektion, utan de porrigaste banderollplatserna också. Varför utnyttjar inte Supras/RexScania det? Har hört att eran säkerhetsansvarig inte godkänner det p.g.a. reklamen. Synd.
2013-10-31, 13:10
Medlem
Tyvärr har vi lite långt upp till taket för att ståplats ska vara perfekt. Hade vi stått 10-15 meter högre upp hade det blivit en jävla skillnad. Det är bara att lyssna när Roys drar igång, då hörs 200-300 man som 1000 på ståplats. Och angående banderollplatserna så syntes de knappt mot BP. För mkt reklamskyltar i vägen.
2013-10-31, 13:32
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Grattis en gammal trotjänare gör comeback verkar det som.. Nu som grönvit
2013-10-31, 13:33
Medlem
svulles avatar
Jag är av tron att Friends Arena kommer bli bättre. När arenaområdet sinom tid blir klart, när gräset blir gräs och när småfixar renderar i bättre akustik så är jag övertygad om att arenaupplevelsen blir mycket bättre. Faktum är ju att initialt var man otroligt avundsjuk på Tele2 Arena, men efter att ha varit där ett par gånger nu så är man mer tveksam till den "fantastiska akustiken". Givetvis är det bättre än Friends Arena, men inte världsklass.

På något sätt tror jag ändå att Friends Arenas kapacitet är något bra. Visserligen känns det tomt ibland, men att kunna mobilisera uppemot 40k vid ett derby/permiärmatch, och säkerligen fylla hela arenan vid händelse av direkt avgörande guldmatcher/derbymatcher då både AIK och Dif är i topp är bra i synnerhet ekonomiskt. När övre etage till slut kommer kunna skärmas av, så kommer arenan känns mer intim.

Det finns tvivelaktig kompetens i olika led i AIK, men jag tvekar inte en sekund på att Edselius är rätt man för att få Friends Arena till det vi vill. Jag har fört diskussion med honom både privat och professionellt, och han vill verkligen att AIK och Friends Arena ska bli riktigt bra. Jag vet att man är på Arenabolaget och kräver förändringar, och vad jag förstår kommer det ske saker nu efter avslutad säsong. Faktum är att arenan är väldigt gynnsam för oss rent ekonomiskt. Jag tycker det är helt rätt att kika på andra alternativ på sikt, men det ska också vara försvarbart ekonomiskt. Att bygga en 30k-arena i Sumpan modell "enklare" för en halv miljard är rimligen inte ekonomiskt försvarbart.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in