2013-10-31, 01:24
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nu svarar jag mig själv. Som någon redan tidigare sagt här så sänds det på
tv4play.se från kl 0900

Kan du vara snäll att posta en link til var själva programmet är annoncerat på tv4paly?

Altså inta bara et link till tv4play, utan til själva programmet, och också vad detta kl 9:00 programmet heter ?

I förhand tack
Citera
2013-10-31, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag menar om du har sett blodet på bild.

Handsken är porös, blodet har sugits upp och spritt sig i handsken. Det kan vara utspätt i vatten.

Plastkassen är inte porös. Blodet kan, utspätt av vatten, hamnat på kassen.

Blodet på mattan har du inte ens sett på bild.

Det är ju detta hela min argumentation bygger på. Jag har sett blodspåren på bild. ALLA kan se blodspåren på bild, de finns i FUP. Handsken har definitivt varit utsatt för väta, ja. INGET talar för att kassen varit utsatt för väta - se på bilden! Blodet på mattan återges av blåmarkeringarna (såvida konspirationerna inte är gigantiska) i FUP, och spridningen/definiering talar starkt emot att de utsatts för väta.
Citera
2013-10-31, 01:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Det behöver väl inte vara konstigare än att han låtsas ringa för att slippa tjat om att han bör ringa.

Hade det varit så att han dagligdags brukat ringa henne och plötsligt slutat efter kvällen hon försvann hade det varit misstänksamt, men så verkar inte varit fallet. Att försöka ringa en kompis efter att man vet att hon är anmäld försvunnen känns helt meningslöst. Det förstår man att andra har prövat. Att anhöriga kanske ringer om och om igen och hoppas på ett under är en annan sak.

Du tycker inte det är naturligt att en vän (nära vän?) testar att ringa, när denna person är anmäld som försvunnen? De flesta hoppas nog att just de är den som får tag på personen och kan prata med? Det är värt att försöka, och inte värt att låtsas att man försöker.

Visst att man resonerar att det är ovärt att ringa och försöka få tagpå , men varför låtsas att man ringer? Jag förstår inte detta beteendet, utifrån en oskyldig person eller skyldig.
Om han är skyldig så borde det ändå ser bra ut att han försöker ringa? Om han är oskyldig så är det väl konstigt att han låtsas ringa?
Citera
2013-10-31, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Kan du vara snäll att posta en link til var själva programmet är annoncerat på tv4paly?

Altså inta bara et link till tv4play, utan til själva programmet, och också vad detta kl 9:00 programmet heter ?

I förhand tack

Så gärna

http://www.tv4play.se/program/nyheterna
Citera
2013-10-31, 01:36
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Jag tycker ochså att det är värt att lägga märke at i MB's tele/mobil kommunikation med VB,
i perioden 11 Februari 2013 till 8 Maj, 2013, så går det inte en enda dag utan at dom kommunikerar, intill 5 Maj, då skickar MB kl 16:12 ett sista SMS till VB.

Efter denna SMS så tar MB INGEN som helt kontakt till VB!!! (FUP 918 & 929)

6 Maj - 0
7 Maj - 0
8 Maj- 0
OCH kom ihåg at den 8 Maj, enligt MB själv, är detta dagen när MB får reda på att VB har varit försvunnen sedan Lørdag den 4 Maj.
9 Maj- 0
10 Maj - 0
11 Maj- 0
osv, osv osv.....

Så vad tycker folk at detta kan betyda???

Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Jag håller helt med dig om detta. Mycket, mycket märkligt. Många här i tråden, och även åklagarna, framhåller det onaturliga i att KJ upphörde att ta kontakt med VB efter helgen 4-5 maj. Det kan ju bara betyda en sak - han "visste" att hon var död. Så går i alla fall resonemanget.
Men att MB plötsligt upphör att sms:a VB efter samma helg betraktas tydligen inte som det minsta konstigt. Har någon över huvud taget ifrågasatt detta? Har polisen frågat varför? Och vad är i så fall MB:s förklaring? Om detta svävar vi alla i okunnighet. Visste/anade MB att VB var död? Skyddar han någon?
Jag hoppas verkligen att Forssberg tar upp detta i samband med förhöret av MB. Hans beteende är på tok för iögonenfallande för att ignoreras. Personligen anser jag att det stinker...

Jag håller inte för uteslutet att både KJ och MB är inblandade i detta. Smstrafiken upphör naturligen (några enstaka sms "för syns skull" skickas dock) i vetskap om att VB är död, alternativt hålls inspärrad i ett utrymme som någon av förövarna disponerar, och att VB alltså kan ha hållits vid liv i några dagar innan eventet som slutade med hennes död verkställdes. I det ljuset borde det väl vara högintressant att utröna MB:s förehavanden veckan efter 4 maj då VB "försvann" ?

Edit: Jag tror inte MB skyddar någon annan än sig själv, snarare då att KJ skyddar MB. Förhoppningsvis faller KJ till föga under pressen i rättegången, blir överbevisad/erkänner delaktighet och brandar MB - under förutsättning att det ligger till som jag misstänker.
Citera
2013-10-31, 01:38
Medlem
RaffaPancamos avatar
Citat:

I förhand tack :)

Live-filerna går att hitta på startsidan en bit ner. Alla livelinor som läggs upp hamnar där.
Fyran kommer dock bara sända från utsidan en sväng.
Aftonbladet kommer ha liverapportering i text från salen.

Länstidningarna lär göra detsamma.
Citera
2013-10-31, 01:40
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:

I förhand tack

Hittade själv:

http://www.tv4play.se/program/nyheterna?video_id=2474606

Live: Mördade han den 20-åriga kvinnan i Boden?
Idag inleds rättegången mot 22-åringen som misstänks ha styckmördat en 20-årig kvinna i Boden. Mannen nekar, men åklagaren hoppas kunna finna ett motiv.

Sänds live: idag 09:00
Citera
2013-10-31, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RaffaPancamo
Live-filerna går att hitta på startsidan en bit ner. Alla livelinor som läggs upp hamnar där.

Ingen sändning från rättegången mao, är du helt säker?
Tack!
Citera
2013-10-31, 01:43
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Okej - du får höra att en tjej du älskar och nånstans hoppas på att bli tillsammans med igen har försvunnit efter att ha varit hos dig. Du lyfter inte ens telefonen för att se vad som händer om man försöker ringa henne? Jag behöver förstå lite mer hur du tänker tror jag för att kunna fortsätta diskussionen.

Men du är ju också...
Personen var ju anmäld försvunnen. Då har väl ingen svarat när man ringt. Varför skall man ringa till en död telefon?
Citera
2013-10-31, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RaffaPancamo

OK. Har kikat på rikstidningarna utan att ha sett det. Men jag kanske var ute i för god tid (även om det var idag).

Tack.
Citera
2013-10-31, 01:48
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Jag håller inte för uteslutet att både KJ och MB är inblandade i detta. Smstrafiken upphör naturligen (några enstaka sms "för syns skull" skickas dock) i vetskap om att VB är död, alternativt hålls inspärrad i ett utrymme som någon av förövarna disponerar, och att VB alltså kan ha hållits vid liv i några dagar innan eventet som slutade med hennes död verkställdes. I det ljuset borde det väl vara högintressant att utröna MB:s förehavanden veckan efter 4 maj då VB "försvann" ?

Edit: Jag tror inte MB skyddar någon annan än sig själv, snarare då att KJ skyddar MB. Förhoppningsvis faller KJ till föga under pressen i rättegången, blir överbevisad/erkänner delaktighet och brandar MB - under förutsättning att det ligger till som jag misstänker.

Varför skickar MB ett SMS och en FB-kommentar "för syns skull" när inte KJ gör det? Verkar inte det lite märkligt utifrån din egen teori? Och hur får du det till att de gjort upp denna komplott? Det finns ju inga spår i någons mobilhistorik om att de skulle haft kontakter av något slag och inte ett enda vittne i Boden har vad jag vet kopplat ihop dem på något sätt. De har inte rört sig i samma kretsar för fem öre vad jag vet. Så hur har de lärt känna varann och hur har de haft kontakt enligt dig?
Citera
2013-10-31, 01:51
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Men du är ju också...
Personen var ju anmäld försvunnen. Då har väl ingen svarat när man ringt. Varför skall man ringa till en död telefon?

1. Ja i en sån situation (tjej man älskar försvunnen) så tänker man ju 100% rationellt och har inte det minsta lilla irrationella hopp?

2. För det har ju aldrig hänt att någon faktiskt dykt upp/gett sig till känna efter att ha varit försvunnen några dagar?

3. Borde han inte i sin eftersöksiver åtminstone varit nyfiken att ta reda på vilken typ av respons det skulle bli när man försökte ringa telefonen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in