2013-10-30, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talider
Efter att ha läst 864 sidor av FUP så kan man ju åtminstone konstatera att KJ har långt ifrån alla hästarna hemma.

Skulle han mot förmodan inte bli dömd så kommer han troligtvis att hamna i vattnet runt Göteborg.

nää! vi vet ju det sen tidigare, att han inte har alla hästar hemma!. men det är han ju absolut inte ensam om! jag skulle vilja påstå att väldigt många kan stoppas under den diagnosen!. men på det sätt han uttrycker sin oskuld så har det -i alla fall-fått mej att börja tveka vad gäller hans skuld till själva mördandet! att han sen har hanterat hennes döda kropp....okej!!!

Är det någon fler än jag som reagerat på margarinförpackningen på golvet i KJ.s badrum??.....
Citera
2013-10-30, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Förklara varför.

1. Kontamineringen vänster framkant: här har något släpats över kanten alternativt vilat på kanten innan det placerats i någon tät behållare, t ex ett plasttråg (Kanske PULKA?! Favvo i repris...), presenning el dyl. Blodspåren är väl avgränsade, definierade, ej "utsuddade" av väta och lokaliserade till vänster, långt från handsken och kassen (reservation för kassen, men om den legat där jag tror utifrån bilderna, så är det i högra kanten av bagageutrymmet) 2. Besudlingen på handsken (den tyngsta, enligt min mening, baserat på att DNA från både KJ och BO föreligger, karaktären av besudlingen med påverkan av väta samt placeringen av handsken) är av en helt annan typ (impregnering, förmedlad genom väta). 3. Besudlingen på kassen är av en tredje typ ("blood smear" helt opåverkad av väta). Det här går inte att förklara med karateskador. Inte heller med ett blödande lik som kontaminerat allt i sin närhet. DÄREMOT stämmer det väl med en GM som vidtagit åtgärder för att förhindra läckage, men missat vid tre tillfällen. Alla olika till karaktären och på olika ställen i en i övrigt fullproppad bagagelucka.
Citera
2013-10-30, 23:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av danneblyfot
nää! vi vet ju det sen tidigare, att han inte har alla hästar hemma!. men det är han ju absolut inte ensam om! jag skulle vilja påstå att väldigt många kan stoppas under den diagnosen!. men på det sätt han uttrycker sin oskuld så har det -i alla fall-fått mej att börja tveka vad gäller hans skuld till själva mördandet! att han sen har hanterat hennes döda kropp....okej!!!

Är det någon fler än jag som reagerat på margarinförpackningen på golvet i KJ.s badrum??.....

Läs Fup så får du reda på att margarinet har KJ använt på dildo och penetrerat sig själv i röven med och av det fått läckage med bajs . Enligt honom själv.
Citera
2013-10-30, 23:11
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SanLiTun
1. Kontamineringen vänster framkant: här har något släpats över kanten alternativt vilat på kanten innan det placerats i någon tät behållare, t ex ett plasttråg (Kanske PULKA?! Favvo i repris...), presenning el dyl. Blodspåren är väl avgränsade, definierade, ej "utsuddade" av väta och lokaliserade till vänster, långt från handsken och kassen (reservation för kassen, men om den legat där jag tror utifrån bilderna, så är det i högra kanten av bagageutrymmet) 2. Besudlingen på handsken (den tyngsta, enligt min mening, baserat på att DNA från både KJ och BO föreligger, karaktären av besudlingen med påverkan av väta samt placeringen av handsken) är av en helt annan typ (impregnering, förmedlad genom väta). 3. Besudlingen på kassen är av en tredje typ ("blood smear" helt opåverkad av väta). Det här går inte att förklara med karateskador. Inte heller med ett blödande lik som kontaminerat allt i sin närhet. DÄREMOT stämmer det väl med en GM som vidtagit åtgärder för att förhindra läckage, men missat vid tre tillfällen. Alla olika till karaktären och på olika ställen i en i övrigt fullproppad bagagelucka.
1. Namibia1 förklarade i sin hypotes att en förorenad väska kan ha ställts på listen. Hur vet du att blodet inte är utsuddat? Det blå som du ser på fotomontaget är ditlagt av polisen på fotot, och visar inte hur blodet ser ut.
2. Förstår inte.
3. Du vet inte hur kassen låg, eller hur den kan ha blivit kontaminerad.
Senast redigerad av Quarrel 2013-10-30 kl. 23:13.
Citera
2013-10-30, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClaudiaCardinale
Jo det var självklart bra att de var där och letade men det hade inte behövts vara flera personer som sprungit omkring därinne som några jävla detektiver .

Lite förvånad blir jag ju att höra att ett flertal rusat in och att någon dessutom petat på benen med en kniv (besudling?). Det låter för mig inte som en proffessionell MSP-åtgärd.

Hoppas polisen har undersökt dom som deltog i aktiviteten
Senast redigerad av Remark 2013-10-30 kl. 23:27.
Citera
2013-10-30, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
[u][b]

"Det kan också konstateras att på NADA-kretsen finns det stora sektioner som är tomma och soom inte
innehåller data. Mycket talar för att telefonen kört Erase och återställt dessa delar.

Vid Erase flyttas data till ny plats eller har raderats och kreatsens logik återställer hela området vilket
innebär att all data raderas permanent och fullständigt. Erase är ingen funktion som användaren kan
starta eller påvärka på något sätt.
Användaren kan friställa ett stort utrymme genom att radera till exempel SMS och när detta skett
kan kreatsens logik aktivera Erase funktionen.
Det är ibas upfatning att detta har skett.

Det kan också slutligen konstateras att samtalhistoriken på telefonen har raderats. 1708 poster har
raderats som avser perioden 2012-05-05 - 2013-04-30 detta visar att en större radering utförts."

IBAS skriver verkligen som krattor...

Men MB vet uppenbarligen vad han gör när han lirar runt med sina vänsterprassel: 1. Äldre mobil med begränsat minne som skriver över tidigare SMS. 2. Sudda känsliga SMS omedelbart. 3. Kör erase/skriv över funktioner via datorn. Även om hans mål med detta varit att hemlighålla sina (för det finns säkert fler) sexaffärer, ser det väldigt illa ut nu när det blivit del av en mordutredning.
Citera
2013-10-30, 23:20
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Jag tycker ochså att det är värt att lägga märke at i MB's tele/mobil kommunikation med VB,
i perioden 11 Februari 2013 till 8 Maj, 2013, så går det inte en enda dag utan at dom kommunikerar, intill 5 Maj, då skickar MB kl 16:12 ett sista SMS till VB.

Efter denna SMS så tar MB INGEN som helt kontakt till VB!!! (FUP 918 & 929)

6 Maj - 0
7 Maj - 0
8 Maj- 0
OCH kom ihåg at den 8 Maj, enligt MB själv, är detta dagen när MB får reda på att VB har varit försvunnen sedan Lørdag den 4 Maj.
9 Maj- 0
10 Maj - 0
11 Maj- 0
osv, osv osv.....

Så vad tycker folk at detta kan betyda???

Jag håller helt med dig om detta. Mycket, mycket märkligt. Många här i tråden, och även åklagarna, framhåller det onaturliga i att KJ upphörde att ta kontakt med VB efter helgen 4-5 maj. Det kan ju bara betyda en sak - han "visste" att hon var död. Så går i alla fall resonemanget.
Men att MB plötsligt upphör att sms:a VB efter samma helg betraktas tydligen inte som det minsta konstigt. Har någon över huvud taget ifrågasatt detta? Har polisen frågat varför? Och vad är i så fall MB:s förklaring? Om detta svävar vi alla i okunnighet. Visste/anade MB att VB var död? Skyddar han någon?
Jag hoppas verkligen att Forssberg tar upp detta i samband med förhöret av MB. Hans beteende är på tok för iögonenfallande för att ignoreras. Personligen anser jag att det stinker...
Citera
2013-10-30, 23:21
Medlem
Rallz.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danneblyfot
Diskuterats flertalet gånger. Margarin kan användas för att ta bort kåda från kläder bland annat. Sen kan man blanda kåda och smör på något vis och få någon slags smörja att kleta på sår och torr hud. Han rev väl upp sig som fan i skogen.
Eventuellt glidmedel, tyvärr.
Citera
2013-10-30, 23:23
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Det behöver väl inte vara konstigare än att han låtsas ringa för att slippa tjat om att han bör ringa.

Ett svagt argument. Det är ju inte jobbigare att ringa ett nummer på riktigt än att slå ett nummer på låtsas och sen stå och försöka hålla färgen för den närvarande kompisen. Observera också att det är belagt från analysen av hans telefon att kontakten INTE var raderad, det var endast själva konversationen med alla tillhörande SMS i bägge riktningar. Det fanns alltså inga praktiska hinder för honom att slå numret.

Dessutom älskade han henne ju enligt egen uppgift från både SMS och förhör. Varför prövar man inte varje litet halmstrå i hopp om att få ett livstecken från den man älskar?
Citera
2013-10-30, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
1. Namibia1 förklarade i sin hypotes att en förorenad väska kan ha ställts på listen. Hur vet du att blodet inte är utsuddat? Det blå som du ser på fotomontaget är ditlagt av polisen på fotot, och visar inte hur blodet ser ut.
2. Förstår inte.
3. Du vet inte hur kassen låg, eller hur den kan ha blivit kontaminerad.

1. Ok. Det blå på fotomontaget visar inte hur blodet egentligen såg ut? Vilka implikationer har den konspirationsteorin? Om man tar den på allvar?

2. Handsken är tyngst därför att den är så jäkla (onödigt) svår att fejka. Det är så många moment som måste bli perfekta (KJs DNA inuti, VBs blod invätt i textilien, placeringen underst under all bråte, men ändå inte i kontakt med blodfläckarna vänster fram.

3. OK. Här har du rätt (men det sa jag också). Jag saknar dokumentation över hur allt var placerat i bagageutrymmet, och framförallt COOP-kassen. Utifrån den (dåliga) bild som finns i FUP, drar jag slutsatsen att kassen skymtar till höger i bagageutrymmet. Däremot finns en bild av själva blodspåret, som är av karaktären "avsmetning" och helt olika handsken (impregnering via väta) och mattan (läckage, blodfläck)
Senast redigerad av SanLiTun 2013-10-30 kl. 23:26.
Citera
2013-10-30, 23:25
Medlem
Citat:
1. Hjärnspöken, vanföreställningar och tokspel är just sånt som inte är kompatibelt med rationella, kalkyrerande GM som mördar för att vinna fördelar.

2. LGW menade exakt vad jag talar om. "Motiv" kan vi prata om innan, när vi söker brett, och efteråt, när en mördare är dömd. Men fällande dom kräver tekniska bevis. Motiv räcker inte.

3. Studera blodspåren i bilen i detalj. Hur de har avsatts. Var de har avsatts. De tre spåren är alla av olika karaktär och lokaliserade på tre ställen i bakluckan utan att kunna förklaras av kontaminering på det sätt du föreslår. Samtidigt är de inte tillräckligt otvetydiga för att kunna kopplas till en planteringsteori. Ingen "planterare", polis eller privat, skulle ta sådana risker för ett så uselt jobb. Jag menar att en skicklig åklagare bör klara att ro detta i hamn enbart på blodspåren i bilen. Schönbeck är skicklig, och har dessutom ytterligare stödbevisning. Målet för ÅK är antagligen att få till en RPU och så småningom ett erkännande som kan nysta upp de utestående detaljerna.

4. Dråpteorin/tokspel skulle möjligen kunna stämma. Nekandet i förhör och ansträngningarna att dölja spår gör det ändå svårt att föra det resonemanget i hamn i rätten. En förutsättning är då ett tidigt erkännande av dråp i förhandlingarna. Tvivlar på att vi får se det.

1. ?

2. ?

3. Jag menade inte kontaminering, utan helt enkelt att en alternativ teori är att antingen en alternativ gm eller en polis slängt in en påse med likdelar och gossat runt lite med vanten. I övrigt verkar du inte känna fajbjoj blå alls, de gör allt för att få tag på bevis. Din penna, låna ut sitt tjänstevapen osv. osv.

3.a Fast det uppstår ju ett stort problem för Åklagaren i just hålen i undersökningen. Är det tex. relevant att misstänka att VB dog senare än 22:00? hur gick det då till tex. Och om då KJ låtsas att han är efterbliven, dvs. 10 år och inte förstår men tillslut erkänner att han hittade VB och flyttade på benen till huset av någon pervers, okänd anledning så har han ju essentiellt förklarat alla spår och fynd utan att ha erkänt mord/dråp.

4. Förutsättningen för det är ju att dråpet skett i lägenheten. Något som åklagaren verkar ignorera och rättsmedicinen avskrivet.
Citera
2013-10-30, 23:28
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
1. Ok. Det blå på fotomontaget visar inte hur blodet egentligen såg ut? Vilka implikationer har den konspirationsteorin? Om man tar den på allvar?

2. Handsken är tyngst därför att den är så jäkla (onödigt) svår att fejka. Det är så många moment som måste bli perfekta (KJs DNA i, VBs blod invätt i textilien, placeringen underst under all bråte, men ändå inte i kontakt med blodfläckarna vänster fram.

3. OK. Här har du rätt (men det sa jag också). Jag saknar dokumentation över hur allt var placerat i bagageutrymmet, och framförallt COOP-kassen. Utifrån den (dåliga) bild som finns i FUP, drar jag slutsatsen att kassen skymtar till höger i bagageutrymmet. Däremot finns en bild av själva blodspåret, som är av karaktären "avsmetning" och helt olika handsken (impregnering via väta) och mattan (läckage, blodfläck)
1. Det blå visar hur blodet låg, men visar inte om det var utsmetat eller tjockt, eller om det var utspätt med vatten.

2. Vi vet inte hur handsken låg när det kom vatten på den. Det fanns annat i bagaget, och det har blivit urpackat och handsken kan ha legat kvar och flyttats när bilen har körts.

3. Vi vet fortfarande inte hur blodet har kommit på kassen, utspätt i vatten, direkt på eller på annat sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in