2013-10-30, 23:55
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Om MB värkligen har vänner innom polisen, då MÅSTE det komma fram i rättegången att somliga poliser i detta fall är jävig/(juridik) olämpliga att delta i denna utreding på grund av partiskhet.

Du förstår uppenbarligen inte svenska jävsregler, liksom du tidigare flera gånger visat att du inte förstår grundläggande svensk juridik. Men du kan väl vända dig till tingsrätten och anmäla saken för domaren.
Citera
2013-10-30, 23:56
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Ett svagt argument. Det är ju inte jobbigare att ringa ett nummer på riktigt än att slå ett nummer på låtsas och sen stå och försöka hålla färgen för den närvarande kompisen. Observera också att det är belagt från analysen av hans telefon att kontakten INTE var raderad, det var endast själva konversationen med alla tillhörande SMS i bägge riktningar. Det fanns alltså inga praktiska hinder för honom att slå numret.

Dessutom älskade han henne ju enligt egen uppgift från både SMS och förhör. Varför prövar man inte varje litet halmstrå i hopp om att få ett livstecken från den man älskar?
Det var inget argument utan bara ett förslag på hur han kunde tänkt och agerat. En del människor fungerar som så att de inte vill följa andras vilja, men ändå inte riktigt kan stå på sig. De kan då välja att låtsas göra en sak.

Du verkar finna det ytterst misstänksamt att han inte ringt, men vad tycker du att det tyder på och hur hänger det ihop? Jag hade inte heller ringt i hans läge antingen jag varit skyldig eller oskyldig.
Citera
2013-10-30, 23:59
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
OCK... denna person har en familie medlem som bor
Hermelinsgatan 4B, i Boden, hvilket är 140 meter från VB hemaddress.

Men herregud, vilket indicium!

Ring spaningsledningen, NU!
Citera
2013-10-31, 00:00
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ja, jag har läst det vittnesförhöret i FUB...och jag har ett bud på vem det kunne vara:

Det finns en person, som dom flesta av oss känner till, som har tagit foton av "det gula huste" tillbacks i Maj 2013 och lagt ut det på sin absolut VIDRIGA "blog".

Denna person bor till ock med på EXAKT samma address/uppgång som KJ's goda vänn Andrxxs Hexxzberg, alstså Fabriksgatan 7 i Boden !!!

OCH denna person passar exakt på vittness beskrivingen i FUB.

Denna person är faktisk precis denn sorts människa som jag, från början, trodde att VB's mördare ville vara, och jag har länge misstänkt att han möjligtvis kunne ha med mordet att gjöra.

Jag vet hans namn, tacke vara en annan FB researcher som delat med sig, men han finns INTE i FUB.

Hans initialer är IJR, (anväden mest JR på internätet) 24 år.

Jag tycker att denna person borde kollas av polisen...

Jag har tipsat mer en en gång till polisen om detta.
Citera
2013-10-31, 00:01
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Det var inget argument utan bara ett förslag på hur han kunde tänkt och agerat. En del människor fungerar som så att de inte vill följa andras vilja, men ändå inte riktigt kan stå på sig. De kan då välja att låtsas göra en sak.

Du verkar finna det ytterst misstänksamt att han inte ringt, men vad tycker du att det tyder på och hur hänger det ihop? Jag hade inte heller ringt i hans läge antingen jag varit skyldig eller oskyldig.

Okej - du får höra att en tjej du älskar och nånstans hoppas på att bli tillsammans med igen har försvunnit efter att ha varit hos dig. Du lyfter inte ens telefonen för att se vad som händer om man försöker ringa henne? Jag behöver förstå lite mer hur du tänker tror jag för att kunna fortsätta diskussionen.
Citera
2013-10-31, 00:01
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Men herregud, vilket indicium!

Ring spaningsledningen, NU!

Lungna ner dig kära du
Citera
2013-10-31, 00:04
Medlem
kattellas avatar
En fråga angående SKLs arbete. I FUPen står det: ...Ytterligare undersökning avseeende Y-kromosomalt DNA (manligt DNA) kommer att utföras på materialet...

Innebär detta att det fortfarande pågår analyser eller finns svaren deklarerade på något annat ställe!
Citera
2013-10-31, 00:05
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattella
En fråga angående SKLs arbete. I FUPen står det: ...Ytterligare undersökning avseeende Y-kromosomalt DNA (manligt DNA) kommer att utföras på materialet...

Innebär detta att det fortfarande pågår analyser eller finns svaren deklarerade på något annat ställe!

Var läser du det nånstans?
Citera
2013-10-31, 00:09
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattella

Det hade inte gjort något om du givit en sidhänvisning, eller stavat rätt i citatet. Testet är gjort på spår S024. Sök på det så får du svaret på din fråga.
Citera
2013-10-31, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Jag håller helt med dig om detta. Mycket, mycket märkligt. Många här i tråden, och även åklagarna, framhåller det onaturliga i att KJ upphörde att ta kontakt med VB efter helgen 4-5 maj. Det kan ju bara betyda en sak - han "visste" att hon var död. Så går i alla fall resonemanget.
Men att MB plötsligt upphör att sms:a VB efter samma helg betraktas tydligen inte som det minsta konstigt. Har någon över huvud taget ifrågasatt detta? Har polisen frågat varför? Och vad är i så fall MB:s förklaring? Om detta svävar vi alla i okunnighet. Visste/anade MB att VB var död? Skyddar han någon?
Jag hoppas verkligen att Forssberg tar upp detta i samband med förhöret av MB. Hans beteende är på tok för iögonenfallande för att ignoreras. Personligen anser jag att det stinker...

Nja när man läst alla dessa SMS mellan VB och MB så ser man en klar tendens att det är VB som SMSar och MB som svarar, typ på vart tionde SMS. Helt naturligt anser jag att MB inte skriver mer efter det där om att nu är det VB som dissar.
Citera
2013-10-31, 00:11
Medlem
kattellas avatar
Citat:
Var läser du det nånstans?

Bl.a. sidan 324 i FUPen.
Citera
2013-10-31, 00:18
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Jag har tipsat mer en en gång till polisen om detta.

BRA!! tack ska du ha, därför att den där snubben är, efter min mening, en RIGTIGT farlig människa.

Faktisk så har jag tänkt att, det att mördaren har valt att placera/stage VB's ben i det gula huset, benen i kors, se FUP 75, pekar, efter min mening, faktisk bort ifrån BÅDE KJ och MB.
Istället pekar det på en mördare som inte mördade VB med ett möjligt motiv som KJ eller isär MB kunne ha, utan at det var ett helt annat sorts mördare, nämligen en lustmördare.

Och detta kunde absolut passa inn på IJR (JR)

Hur detta skulle kunna passa inn med diverse tekniska bevis i detta fall..vet jag inta alls .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in