2013-10-30, 23:21
Medlem
Casabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nv-natverket
Att någonstans jämföra sexualförbrytelser mot minderåriga och misshandel säger en del om gemene malmösupporter, även om det givetvis var fel att köpa Dulle efter den domen.

Precis som jag tidigare hävdat alltså; ni är oerhört stolta över honom och värnar om Miiko som om det inte finns en morgondag. Med avsmak man läser sådana inlägg.

Så du ser gärna att Miiko fortsätter förknippas med Malmö? Ja, vad är tjafset om då? Då är det ju precis som jag hävdar - att ni med stolthet poserar med Miiko, och därigenom även med stolthet bär namnet som pedofilklubb nummer ett. Bra, då har vi det utrett.
Kunde inte bry mig mindre om trångsynta människor kopplar vad en människa gör på sin fritid med personens arbetsplats. Jag har aldrig nåtts tanken av att AIK skulle vara en klubb som hyllar misshandel, kriminella organisationer och rattfylla. Jag antar att du hyllade Uppdrag granskning då de gjorde samma koppling till AIK som du gör till MFF? Kan Malmö vara med och få honom att inse sitt misstag och inte gå i återfall, samtidigt som det är positivt sportigt så är det alla gånger bättre än att kasta ut och skjuta ifrån sig ansvaret från en som man haft anställd.

De flesta vuxna tyckare utanför flashback verkar ju ändå tycka att Malmö har handlat rätt, landslaget verkar ju inte heller direkt ha något emot det. Förstår att det kan vara svårt när du precis gått ut gymnasiet, men jag hoppas att du kommer till en sundare insikt om samhället innan du får barn.
Senast redigerad av Casaba 2013-10-30 kl. 23:24.
2013-10-30, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel1987
Ska jag le eller gråta? Är säkert 20 år äldre än dig. Men uppskattar humorn

Hmm, ditt sviktande minne kanske kan förklaras av din höga ålder?
Det var många år sedan någon ordentlig konfrontation mellan MFF och HIF ägde rum, något annat är bara dikt och förbannad lögn. Att då skriva att den ena parten springer är bara löjligt.
2013-10-30, 23:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Casaba
Kunde inte bry mig mindre om trångsynta människor kopplar vad en människa gör på sin fritid med personens arbetsplats.

Du är helt otrolig när du slänger dig med ord som "trångsynt" när man tar avstånd från pedofili. Det är verkligen helt sanslöst. Är du på riktigt?

Du kopplar inte att en spelare som representerar Malmö FF pillar på småflickors analöppningar med hans arbetsplats och roll i fotbollslaget Malmö FF?

Citat:
Jag antar att du hyllade Uppdrag granskning då de gjorde samma koppling till AIK som du gör till MFF?
Skillnaden ligger i att Uppdrag Granskning innehåll ett massa dravel utan någon som helst källkritik. I detta fall är det ju en dyster verklighet vi får se, något som du t.o.m. försvarar. Ser du inte skillnaden?

Citat:
Kan Malmö vara med och få honom att inse sitt misstag och inte gå i återfall, samtidigt som det är positivt sportigt så är det alla gånger bättre än att kasta ut och skjuta ifrån sig ansvaret från en som man haft anställd.
Malmö FF- en klubb för pedofiler. Precis vad vi konstaterat alltså.

Citat:
De flesta vuxna tyckare utanför flashback verkar ju ändå tycka att Malmö har handlat rätt
Kan vara det bästa argument jag läst i mitt liv. Några handplockade åsiktsmaskiner hävdar att det är bra gjort att låta en pedofil representera sitt fotbollslag - därför är det rätt gjort?

Citat:
men jag hoppas att du kommer till en sundare insikt om samhället innan du får barn.
Snacka om att skjuta sig själv i foten när du vördar pedofili.
2013-10-30, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nv-natverket
Snacka om att skjuta sig själv i foten när du vördar pedofili.

Om det någon som är besatt av småflickor så är det du. Du har ingående beskrivit deras analöppningar i inlägg efter inlägg efter inlägg. Du råkar inte vara pedofil själv? Du vet, it takes one to know one.
2013-10-30, 23:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Herman.Kling
Om det någon som är besatt av småflickor så är det du.

Nja, den enda som är besatt av småflickor är ju faktiskt Miiko. Vilket hans dom klart och tydligt visar, tycker inte du?

Pedofili är en paradgren hos Malmösupportrar, ingen annanstans, men intala gärna dig annorlunda ifall det får dig att sova på kvällarna. Resten av Sverige vet hur det ligger till i verkligheten.
Senast redigerad av nv-natverket 2013-10-30 kl. 23:54.
2013-10-30, 23:39
Bannlyst
Hur många heifare väntas komma till Nationalarenan? Över 20 000 sålda nu. Kan det bli fler än på Malmös guldmatch? Jag tvekar, men möjligheten finns.
2013-10-31, 00:34
Medlem
Cruachans avatar
Ändå sjukt att pedofili är lagligt i länder som Holland, Spanien, Italien, Frankrike, Kina och Japan. I Sverige är nästanpedofili lagligt, medan det i Norge inte är det. Tror i alla fall jag läst att allt under 16 är peddo. Fast barn är man ju till 18, och peddolagen går ju där i många länder, så kanske är det rätt.

Eh, PEDDO!!
2013-10-31, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av St_Hubbins
Vi har haft högre publiksnitt än er de senaste 13 åren, börjar det inte bli liiiite gammalt att säga att det bara är hype? Att vi dessutom har högre publiksnitt än er historiskt är ren fakta. Ni var bättre än oss på 90-talet, det är allt...

Fotbollen uppfanns tydligen då enligt Heifarna...
Snacket om hype trodde jag även de mest inbitna Heifarna sluta dra för sisådär 7-8 år sen. Bara till att inse att 90-talet var en historisk usel parentes i Malmös historia. Ska Olympian och hans jämlikar från Psykosavdelningarna i NV-Skåne ständigt snacka 90-tal så ser jag ingen anledning till att sätta 80-tal som referenspunkt. Tiderna då ni drog 607 i snitt och spelade mot storheter som Jonsered, NK Croatia och Tvååker.

Sen är det tyvärr omöjligt att dra några slutsatser och jämförelser om ert numerära publikstöd senaste åren då ni bara redovisar sålda biljetter.
2013-10-31, 05:52
Medlem
Olympians avatar
Citat:
Vad gæller matchregistret så finns dær några luckor, men annars funkar det. -87 genomførdes en bojkott av många HIF-supportrar eftersom folk helt enkelt var førbannade øver misskøtseln i klubben. Dærav snittet på 940 pers. Kollar du andra år ser du rætt snabbt att detta var en engångsføreteelse och att våra publiksiffror i lægre divisioner var riktigt jævla bra (særskilt i jæmførelse med vad allsvenskan drog då). -86 hade vi 1910 i snitt, och den sæsongen åkte vi ur andradivisionen och ner i det som nu ær DivI! Samma år var snittet i allsvenskan 5074 (vissa matcher drog under 1000 pers, tex så hade Djurgården - som hade høgre snitt æn Kræftskivan det året - 468 pers hemma mot Elfsborg). -88 slutade vi fyra i dåvarande DivII Sødra (fortfarande tredjedivisionen) och hade 1512 i snitt. -89 vann vi serien och snittade 2150. Samma år snittade allsvenskan 4211 och den avgørande matchen om guldet mellan Kræftskivan och Norrkøping lockade... 5598. Så våra siffror i de lægre divisionerna ær jævligt bra, særskilt med tanke på att det inte bara var en kort svacka, utan en långvarig kris som hade pågått sedan 1968. Tror inte det finns någon annan klubb som hade haft motsvarande uppbackning i den situationen. Møjligtvis Bajen.

Vad gæller mupparna hade de ofta lægre siffror i allsvenskan æn vad vi hade i ettan. Tror de drog ca 1000 pers mot AIK tidigt 90-tal, och nær de åkte ur -99 hade de 2300 på sista matchen mot Væstra Frølunda. Det var først med Zlatan-hypen de fick publik. Innan dess måste du helt tillbaka till 70-talet før att hitta genomgående vettiga siffror før bonnlæpparna i søder. Går att hitta massor av kamper från 80- och 90-tal med dem dær publiksiffrorna var direkt tragiska. Æven under senare år har medgångstendenserna varit tydliga. Var det inte Osynliga handen som før ett par år sen granskade vilka klubbar som hade trognast publik? Resultat? Kræftskivan, DIF och Elfsborg var mesta medgångarna. Vi och Bajen var trognast. Om Kræftskivan tror att de ska plocka poæng nær det gæller trogna supportrar gør de bort sig något grymt. De ær ett stort jævla skæmt. Under 90-talet hade de fan førsvunnit helt om det inte var før oss. 1996 stod derbyt på Stadion før - håll i er nu! - 36% av ALL publik bønderna drog det året!! Utan oss hade de snittat 3600 pers!
Där har ni en snabb genomgång utav våra publiksiffror i lägre divisioner.
2013-10-31, 06:18
Medlem
Slickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Ändå sjukt att pedofili är lagligt i länder som Holland, Spanien, Italien, Frankrike, Kina och Japan. I Sverige är nästanpedofili lagligt, medan det i Norge inte är det. Tror i alla fall jag läst att allt under 16 är peddo. Fast barn är man ju till 18, och peddolagen går ju där i många länder, så kanske är det rätt.

Eh, PEDDO!!
Det är lagligt att vara pedofil i Sverige också, Norge likaså.
Att förgripa sig på barn är olagligt.
2013-10-31, 06:39
Medlem
ArneIIIs avatar
När man ser Malmös och HIF:s berg- och dalbane-siffror beroende på i vilken division man spelar inser man hur mycket skånefotbollen lever på diverse hyper. Stockholmslagen och IFK Göteborg är i alla fall konsekventa med sina publiksiffror. Även i de lägre serierna.

Förutom några få år i början av 70-talet har vi högst publiksnitt i Sveriges andra division med siffror bajen bara kan drömma om, och då har de ändå ett riktigt imponerande publiksnitt i superettan. Detta var också innan våra europaframgångar och prenumeration på von Rosens pokal. Något som Skånefotbollen aldrig kommer nära.
2013-10-31, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
När man ser Malmös och HIF:s berg- och dalbane-siffror beroende på i vilken division man spelar inser man hur mycket skånefotbollen lever på diverse hyper. Stockholmslagen och IFK Göteborg är i alla fall konsekventa med sina publiksiffror. Även i de lägre serierna.

Förutom några få år i början av 70-talet har vi högst publiksnitt i Sveriges andra division med siffror bajen bara kan drömma om, och då har de ändå ett riktigt imponerande publiksnitt i superettan. Detta var också innan våra europaframgångar och prenumeration på von Rosens pokal. Något som Skånefotbollen aldrig kommer nära.
korståget fortsätter ser jag. Sött

På vilket sett visar MFF på "berg- och dalbane-siffror" sett till vilken division man spelat? Det var ju under året i superettan MFF-supportrarna verkligen kraftsamlade. Man förenades i motgången och lade grunden till något stort. Utveckla gärna, för det känns onekligen som att du yrar igen...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in