2013-10-30, 12:07
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Normal kanske är en dålig benämning då både 4 och 6 är normalt sett till hur befolkningen faktiskt ser ut, och framförallt kvinnor i medelåldern så är kanske 6an väldigt normal. Men byter vi ut normal mot smal så tycker jag det stämmer bra.

Ja, då är jag med. Det är absolut en sund och frisk kropp. Men jag tror inte den är normal, inte ens om vi gör ett tvärsnitt endast av de kvinnor som har ett normalviktigt BMI. Normal skulle jag mer säga är som den som kallas för Curvy, men med bredare höfter och lite mer underhudsfett (men inte så mycket som chubby, som jag håller om är knubbig)
Citera
2013-10-30, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dangerousdanger
Okej först och främst, jag förstår att smaken är som baken - delad. Alla tycker olika.

Men vill ändå få en generell bild på det här med smala tjejer. Jag upplever att det idag är något mycket positivt att vara underviktigt. Tjejer strävar liksom efter att ligga långt under sin egna normalvikt.

Killar, vad tycker NI egentligen? Är det bara tjejer emellan som tycker att man ska vara så smal som möjligt eller föredrar ni killar också detta? (jag säger inte att tjejer ska leva efter vad killar tycker men jag tror att många tjejer fått för sig att det vill vara supersmala inför killar de träffar)
Jag personligen gillar normalviktiga tjejer framför apsmala tjejer men definitionen varierar ju väldigt, jag har hört tjejer som väger 40 kilo säga att de är smällfeta och tjejer som väger 120+ hävda att de bara har lite mage.
tjejer behöver inte vara smala för att vara snygga men det underlättar såklart om man ser hälsosam ut och inte ligger på det extrema åt något av hållen
Citera
2013-10-30, 13:45
Medlem
JavierDouchebags avatar
Citat:
Ja, bäst är det när de kvinnliga formerna döljs bland allt annat fett.. Äckligt.

En mager tjej ser likadan ut som en mager kille, inga former. En fet tjej ser likadan ut som en fet kille, fett överallt. En ideal tjej är smal med former på de rätta ställena, dvs bröst, lår, höfter och rumpa.
En fet tjej ser inte ut som en fet kille om hon har fina proportioner, men en mager tjej ser alltid ut som en mager pojke
Enligt mig är det riktigt kvinnligt med massiva lår, tuttar och röv. Fast hon ska inte se ut som en stor fettklump.
http://i2.listal.com/image/1994667/600full-terri-jane.jpg
Citera
2013-10-30, 13:59
Medlem
JavierDouchebags avatar
Citat:
Bara för att du tycker det är snyggt så betyder inte det att kategoriseringen är felaktig. Det är väl bara att erkänna att du gillar tjocka tjejer helt enkelt istället för att ifrågasätta vad som är vad?

Om 4an är smal t.ex så blir 0 och 1 icke existerande vilket inte är rimligt. Något måste vara något.

Edit: Att du ens vill hävda att 6an var snyggast visar ju också att du är en dåre.

0 borde vara anorektisk, 1, 2 och 3 borde falla inom kategorin smal och 4 är normal, om man nu går efter hur kvinnor faktiskt ser ut.
Citera
2013-10-30, 14:05
Medlem
Jafan89s avatar
Seriöst.

Har aldrig varit med om att varken jag eller någonannan man sagt att de vill ha ett benrangel/anerexia drabbad/undernärd kvinna.

De flesta vill ha detta:

Vanlig bra tjej, får gärna ha tränat lite så hon inte har en massa bukfett, detta är en generell sak som de flesta lär hålla med om, efter detta så kommer personliga preferenser som blond, blåögd, kort osv osv, men denna facination endel kvinnor har att de ska vara extremt tunna, svaga saker är ingenting män är ansvariga för, vi säger verkligen hela tiden att vi inte vill ha det!
Citera
2013-10-30, 14:42
Medlem
JavierDouchebags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amandaa-
Va!?
Om man tycker att 4:an var knubbig, så är man en fitness indoktrinerad stolle
Citera
2013-10-30, 15:04
Medlem
dangerousdangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JavierDouchebag
En fet tjej ser inte ut som en fet kille om hon har fina proportioner, men en mager tjej ser alltid ut som en mager pojke
Enligt mig är det riktigt kvinnligt med massiva lår, tuttar och röv. Fast hon ska inte se ut som en stor fettklump.
http://i2.listal.com/image/1994667/600full-terri-jane.jpg

Jaja, vi har hajjat att du gillar stora tjejer! Haha.
Citera
2013-10-30, 15:05
Medlem
dangerousdangers avatar
De flesta här skriver att tjejer ska ha lår. Hur menar ni då? Ingen som gillar smala ben?!
Citera
2013-10-30, 15:12
Medlem
Kastrullhunds avatar
"Fit is the new skinny", bättre blir det inte. Tycker det är jäkligt positivt att fler och fler tjejer tränar som oss killar, så himla mycket bättre ideal att kämpa för.

För att mer svara på din fråga tror jag det är mer tjej till tjej som pratar om att vara smala.
Citera
2013-10-30, 20:01
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Gigantisk +1 på JavierDouchebag's och Jafan89's inlägg. Jag har aldrig träffat någon man som tänder på #0 eller #1, någon enstaka som gillar #2, de flesta ligger mellan #3 och #5, gränsen går runt #6 och sedan är det enbart wierd

http://wodynology.files.wordpress.com/2013/01/fat-score.jpg
Citera
2013-10-30, 20:10
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrWalros
Är du efterbliven eller? Ingen vill ha någon pinne till flickvän Tror jag snackar för alla när jag menar att man icke vill ha ngn flickvän som ser ut som en fånge från WW2 lägren.
Det ska finnas lite kött som man kan hålla i (kurvor).
Tar mycket hellre en spinkig tjej framför en tjockis med "former" och "kraftig benstomme". Alla dagar i veckan. Så nej du talar inte för "alla".
Senast redigerad av Mellbergan 2013-10-30 kl. 20:50.
Citera
2013-10-30, 21:08
Medlem
BMI runt 17-20, tycker medias och generellt sätt dagens samhälle om att du är fin som du är, eller det som idag kallas normalt är bara trams, dagens normalt är alldeles för tjockt och fett och det är inte snyggt för fem öre.

Givetvis gillar jag inte anorektiker men väldeffade tjejer med lite magrutor är ok.

Jag själv tror jag är "normal" med 70kg på 170cm men tycker ändå att jag är för tjock, inte i fett kanske men magen är något rund och man ser inga magmuskler.

Vi människor är mer eller mindre "allergiska" (lite överdrivet kanske) mot kolhydrater och socker vilket gör att vi svullnar upp, men pga att det är så vanligt i kosten och samhället så har det ansetts normalt (jävla skämt) och äter man normalt med protein och grönsaker så får man höra att man är anorektiker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in