2013-10-30, 18:16
Medlem
steffen13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IamBatman
Hej!

Pga att jag fick en 4 på befälslämplighet, och för att inget amfibieregemente tog emot några ansökningar denna GMU-omgång(jan 2014) varken ville jag, eller kunde jag söka till GMU-amfibie. Dock vill jag gärna köra grundkurs-amfibie/provanställning hos amfibiebataljonen, och då är min fråga, har jag sumpat min chans för detta om jag nu väljer Markstrid p7(revingehed).

Tacksam för svar!

Vill du bara göra GK-AMF eller vill du jobba som amfibiesoldat? Du kan göra GMUn på p7 för att sedan efter GMUn söka en tjänst på amf.

Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Tjenare!
Jag har lite funderingar kring GMU angående en polare.

Han har snackat om att han vill göra detta under en vääldigt lång period. Han ville in i militären och såg verkligen fram emot sin mönstring.

Sedan så visar det sig att han inte kom med? Enligt honom berodde det på att han dricker för mycket alkohol? Kan det verkligen stämma?

Han hade sagt att han dricker typ 14öl/månad och de hade sagt att det är för mycket typ.

Jag tror inte att han använder det som ursäkt för att han inte _VILL_ göra GMU eftersom jag vet att han vill.

Han är förövrigt vältränad och så.

Kan det verkligen stämma det han säger?

Har förövrigt en polare som kom med i GMU som krökar betydligt mer, är väldigt otränad och sämst på allt. (Han gav upp efter 1 vecka och åkte hem).

Jag tror att han failade på något annat. Jag minns inte så väl, men har för mig att jag nämnde att jag drack 10 öl/mån. Jag hade inga som helst problem med att bli antagen.

Citat:
Ursprungligen postat av wille11111
Vad yrkesvägledarna säger och tycker är högst orelevant. Hur det förhåller sig är på ett helt annat sätt. AJB är icke landets enda jägare

irrelevant*

AJB är det enda regementet i Sverige som får dela ut den gyllene jägarbågen. Jag tror att vår vän som anser att inga andra är jägare har för liten erfarenhet av att jobba tillsammans med KJ, FJS och LBB.
Jag tycker att alla som vill får kalla sig för jägare. Utbildningstecknen skiljer ju i vilket fall som helst.
2013-10-30, 18:58
Bannlyst
GMU trots straffad?

Är det möjligt att göra trots straff? har ett grovt brott, inget fängelse men satt häktad en tid.

Kollas medicinsk journal? hade panikångest under en period vilket anses som "psykisk" sjukdom.
2013-10-30, 19:09
Medlem
sharkbaits avatar
Rekryteringsmyndigheter kommer att anse dig olämplig

Anser du själv att du skulle passa in i försvaret?
2013-10-30, 19:43
Medlem
Hollizinis avatar
Antagligen anses du som olämplig men är brottet inte inom en 5års period från och med dess att du söker så kan det gå.
Bäst gör du genom att ringa till Rekryteringsmyndigheten och fråga.
2013-10-30, 19:49
Medlem
RuleBritannias avatar
Framgår det av din medicinska historia att du, som de kallar det, lidit av psykiskt sjukdom så är möjligheterna (mycket) små att du kommer bli antagen till GMU.
2013-10-30, 20:06
Medlem
Roads avatar
Jag va o mönstrade idag men är inte nöjd med de fysiska, är de möjligt att komma tillbaka och bara göra de då vid nästa mönstringstillfälle, eller måste man genomgå hela kalaset igen?
2013-10-30, 20:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Road
Jag va o mönstrade idag men är inte nöjd med de fysiska, är de möjligt att komma tillbaka och bara göra de då vid nästa mönstringstillfälle, eller måste man genomgå hela kalaset igen?
psykolog, lämp samt intprovets (osäker på sista) resultat står i 1 år, fysiska proven "går att göra om" efter 3 mån.
2013-10-30, 20:11
Medlem
Någon som vet hur många som sökt k3 nu när halva mönstringstiden gått?
2013-10-30, 20:13
Medlem
Roads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av etux
psykolog, lämp samt intprovets (osäker på sista) resultat står i 1 år, fysiska proven "går att göra om" efter 3 mån.
najs de gillar vi, men innebär de då att man bara kan tåga raka vägen upp till fystesterna o göra dem? eller är de hela grejen om igen?
Senast redigerad av Road 2013-10-30 kl. 20:29.
2013-10-30, 20:24
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackBerry
Är det möjligt att göra trots straff? har ett grovt brott, inget fängelse men satt häktad en tid.

Kollas medicinsk journal? hade panikångest under en period vilket anses som "psykisk" sjukdom.
Det behöver inte vara ett problem, berätta det så får säkerhetsavdelningen göra en bedömning.
2013-10-30, 20:25
Medlem
Mr.Sparriss avatar
Finns tråd
https://www.flashback.org/t1258937
2013-10-30, 20:27
Medlem
stridsfordon90s avatar
de e så att om du finns i belastningsregistret så får du inte göra gmu. men när ditt "brott" har preskriberats så kan du söka utan problem. men sen vet ja itne hur grovt dom söker efter brått. e de små grejjer så vet ja itne om dom går på de, men om du ba satt häktat men inte dömdes för brottet så ska de inte va nåra problem. sen e de så att såvida du inte har typ hamnat på psykvård för din ångest så ve tdom inte om de

men som nån sa innan. tänk efter sjävl ifall du passar inom försvarsmakten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in