2013-10-30, 18:01
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mayhem
Vilka myter?
Nu var det ju inte jätteseriöst skrivet men jag syftar bara på allt tjat om hjälpen bajen i alla år fått från taket på Söderstadion när man nu kan jämföra med Dif under hyfsat liknande förutsättningar. Där jag i alla fall tycker Dif har haft ett sjukt tryck, bättre än Hammarby.
Ja, jag har sett matcher med er båda på plats. Men som sagt var det skrivet med glimten i ögat.
2013-10-30, 18:03
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casualer
Kan inte någon moderator banna Olympian? Misstänker att han är ett provokativt troll.
Nej, personer som inte tycker som dig ska inte bannas. Det är själva vitsen med flashback.
2013-10-30, 18:08
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
"Hade en gång en båt"

Obs! Det är bara en fråga, ingen kritik eller debattstart. Jag har trots allt alltid försvarat Malmöklackens originalitet.

Detta är en diskussion som tagits tidigare, men vi var först. Sen kan man i och för sig ifrågasätta originaliteten i den, versioner av sloop john B förekommer trots allt på många arenor utanför svedalas gräns.
2013-10-30, 18:10
Medlem
Citat:
Nu var det ju inte jätteseriöst skrivet men jag syftar bara på allt tjat om hjälpen bajen i alla år fått från taket på Söderstadion när man nu kan jämföra med Dif under hyfsat liknande förutsättningar. Där jag i alla fall tycker Dif har haft ett sjukt tryck, bättre än Hammarby.
Ja, jag har sett matcher med er båda på plats. Men som sagt var det skrivet med glimten i ögat.
Vilken Hammarby-match såg du på plats?
2013-10-30, 18:10
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Detta är en diskussion som tagits tidigare, men vi var först. Sen kan man i och för sig ifrågasätta originaliteten i den, versioner av sloop john B förekommer trots allt på många arenor utanför svedalas gräns.
Just det ja...Det är Beach Boys.
2013-10-30, 18:11
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Vilken Hammarby-match såg du på plats?
Premiären mot ÖIS. Till ert försvar så var kanske inte allt så synkat då.
2013-10-30, 18:18
Medlem
Olympians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna
Är inte du Helsingborgare? Vad jag vet vann ni guld det året.
Det gjorde vi men det avgjordes inte i Borås. Vi förlorade dessutom med 3-2. Här ett klipp där man hör HIF efter att Elsborg gjort 3-2:

http://www.youtube.com/watch?v=jbJh_FhSmmg

Och här en sekvens från årets bortamatch mot IFE:
http://www.fotbollskanalen.se/video/?videoid=2453577
Senast redigerad av Olympian 2013-10-30 kl. 18:25.
2013-10-30, 18:22
Medlem
Citat:

Men det spelar ingen roll, alla vet att bajen är bäst och uppfann allt från läktarsång och TIFO.
Och visste du att "Forza" inte är ett italienskt ord, utan det var italienska studenter som åkte till Söderstadion 1954 för att uppleva den världsomtalade stämningen som utspelade sig där.
Italienarna såg ordet "Forza" på en banderoll (Den första i Svensk historia!) Och tog med sig ordet och började använda det i fotbollssammanhang.
2013-10-30, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olympian
Och vad snackar du om? Du kanske är ännu en mupp som tror att mff var 7000 man när de åkte ur 1999 och att vårt publiksnitt är 606 åskådare?
Källor på dessa siffror har visats flera gånger. Vad har du att komma med förutom hörsägen från byn som talar för att du har rätt?
2013-10-30, 18:26
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Just det ja...Det är Beach Boys.
Tidigare än så. Melodin är ursprungligen västindisk och finns i The American Songbag. Den tidiga versionen är bättre imo.

http://www.youtube.com/watch?v=kK_iBBHBdKQ
2013-10-30, 18:27
Bannlyst
Citat:
Nej, personer som inte tycker som dig ska inte bannas. Det är själva vitsen med flashback.
Jo, men det är ju många som stör sig på han. Han har ju till och med blivit outad. Han är inte ens populär i sina egna led. Han lever i en bubbla. Räcker så.
2013-10-30, 18:28
Medlem
Olympians avatar
Alla som varit med under de här tiderna vet. Medellivslängden i Sverige är hög. De här siffrorna ligger så pass extremt långt ifrån sanningen så att det är rent löjligt hur någon över huvud taget kan tänka sig att komma undan med det.
Mupparna påstår sig ha varit sju fucking tusen i sin sista match mot Trelleborg 99, när alla vet att stora delar av arenan var tom och då spelade de ändå på en arena med 7 600 som maximal kapacitet. Samtidigt påstår de att vi ska ha snittat 606 åskådare under ett år, där jag förvisso enbart kunnat hitta en publiksiffra men den ligger på 8 490.

Det finns en klubb i Helsingborg som möjligtvis skulle ha kunnat snitta 606 per match, men det är en hockeyklubb - Helsingborgs HC. HHC är inte på något vis kopplat till HIF, även om de flesta som har någon roll inom HHC givetvis också håller på HIF. Sådan är trakten bara. Mer eller mindre alla här omkring har alltid hållit på HIF.
Senast redigerad av Olympian 2013-10-30 kl. 18:55.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in