2013-10-30, 14:37
Medlem
ManJuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Radio P4 malmöhus skickade sin pk"journalist" Nadja Gerbil (eller vad hon heter) för att intervjua folk på grillen om vad dom tyckte om detta fasansfulla brott. Det stod klart redan innan att man förväntade sig kommentarer som "fruktansvärt, rasistiskt och påminner om 30-talets Tyskland". Nu blev det istället i direktsändning kommentarer som:
"Fruktansvärt löjligt. Jag har sagt Zigenare och negerbulle i hela mitt liv. Det är det det heter och saker och ting ska kallas vid dess rätta namn". Sedan så påtalade hela tiden Nadja den intevjuades namn med både för och efternamn. Det hela slutade med platt fall för Nadja. Var riktigt roligt att lyssna på.

Sedan i sann pk-anda så gick dom tillbaka till studion och nån fåne där drog liknelser direkt till judarna i 30-talets Tyskland.

Hahaha, jag gjorde en google-bildsökning på "Nadja Gerbil" och vad får jag upp?
Jo, en massa råttor. Nu när vi ändå är inne på "30-talets Tyskland".

Har du möjligtvis länk till intervjun?
Citera
2013-10-30, 14:41
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Radio P4 malmöhus skickade sin pk"journalist" Nadja Gerbil (eller vad hon heter) för att intervjua folk på grillen om vad dom tyckte om detta fasansfulla brott. Det stod klart redan innan att man förväntade sig kommentarer som "fruktansvärt, rasistiskt och påminner om 30-talets Tyskland". Nu blev det istället i direktsändning kommentarer som:
"Fruktansvärt löjligt. Jag har sagt Zigenare och negerbulle i hela mitt liv. Det är det det heter och saker och ting ska kallas vid dess rätta namn". Sedan så påtalade hela tiden Nadja den intevjuades namn med både för och efternamn. Det hela slutade med platt fall för Nadja. Var riktigt roligt att lyssna på.

Sedan i sann pk-anda så gick dom tillbaka till studion och nån fåne där drog liknelser direkt till judarna i 30-talets Tyskland.

Radio P4 Malmöhus är en riktig PK-megafon. Hörde också inslaget och med tanke på hur de intervjuade svarade så lär det inte sändas fler gånger. Ridå för P4 Malmöhus.

Det finns inget på deras hemsida om fiaskointervjun heller. http://sverigesradio.se/sida/lokal.aspx?programid=3651 bara nåt tjafs om en bömb i Simrishamn. Troligen en papperskasse med korv eller nåt.

Edit: Hittade inslaget nu. http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=96&artikel=5689496 Härlig intervju, fiasko för PK Malmöhus.
Senast redigerad av Dr.Krankentot 2013-10-30 kl. 14:48.
Citera
2013-10-30, 14:47
Medlem
Heruls avatar
http://sverigesradio.se/api/radio/radio.aspx?type=db&id=4745038&codingformat=.m4a&me tafile=asx
Citera
2013-10-30, 14:53
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManJuice
Hahaha, jag gjorde en google-bildsökning på "Nadja Gerbil" och vad får jag upp?
Jo, en massa råttor. Nu när vi ändå är inne på "30-talets Tyskland".

Har du möjligtvis länk till intervjun?

Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Radio P4 Malmöhus är en riktig PK-megafon. Hörde också inslaget och med tanke på hur de intervjuade svarade så lär det inte sändas fler gånger. Ridå för P4 Malmöhus.

Det finns inget på deras hemsida om fiaskointervjun heller. http://sverigesradio.se/sida/lokal.aspx?programid=3651 bara nåt tjafs om en bömb i Simrishamn. Troligen en papperskasse med korv eller nåt.

Edit: Hittade inslaget nu. http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=96&artikel=5689496 Härlig intervju, fiasko för PK Malmöhus.
Ja, det var verkligen ett rejält magplask. Skrattade gott åt detta.

Edit: Hon heter tydligen Nadja Jebril.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Nadia_Jebril
Senast redigerad av Retsina 2013-10-30 kl. 14:56.
Citera
2013-10-30, 14:58
Medlem
Östermalms korvmoj har serverat zigeunerwurst i 40 år. En av de mest populära korvarna. En lång, smal och kryddstark variant. Så vitt jag vet har ingen ens höjt ett ögonbryn över namnet. Kanske om den hetat zigenarkorv?
Citera
2013-10-30, 15:03
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Härligt namn. Hemliga ingredienser också såklart. Lika hemliga som Mållgan får man hoppas. Kan upplysa om att så vitt jag vet har inte den polska restaurangen Krakow i GBG blivit anmäld än. Zigenareplätt står på menyn.

http://www.krakow.nu/varmratter.php
Citera
2013-10-30, 15:04
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Vilken restaurang gäller det? Men framförallt, vilken är den humorbefriade anmälaren?

http://www.sydsvenskan.se/malmo/polisanmald-zigenarsoppa/

http://www.expressen.se/kvp/zigenarsoppa-pa-grillrestaurang-anmals/

Zigenarsoppa med stulet innehåll.

Hur i helvete ska man kunna få reda på vem anmälaren är? Om han inte går ut offentligt?
Citera
2013-10-30, 15:05
Medlem
Citat:

Med tanke på att grillsyltan ligger långt ute i ett industriområde så är det ett typiskt arbetarhak. Där lär hon inte hitta så många politiskt korrekta personer bland hantverkare och mekaniker.
Citera
2013-10-30, 15:07
Medlem
Citat:

Den s.k. journalisten Nadja Gerbil är en kvinna med slöja. Hon figurerade i nåt program på TV men blev nobbad och påstod att det var för slöjan. Men de måste vara ganska blåsta på P4 Malmöhus när de skickar henne med slöja för en sån intervju. Hon inbjuder ju till att folk driver med henne. En riktig PK fanatiker.
Citera
2013-10-30, 15:20
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hedningen001
Med tanke på att grillsyltan ligger långt ute i ett industriområde så är det ett typiskt arbetarhak. Där lär hon inte hitta så många politiskt korrekta personer bland hantverkare och mekaniker.
Nä precis. Även om hon verkligen försökte. Skönt att i direktsändning får höra den korrekta uppfattningen bland det svenska folket.
Citat:
Ursprungligen postat av haralltidundrat
Den s.k. journalisten Nadja Gerbil är en kvinna med slöja. Hon figurerade i nåt program på TV men blev nobbad och påstod att det var för slöjan. Men de måste vara ganska blåsta på P4 Malmöhus när de skickar henne med slöja för en sån intervju. Hon inbjuder ju till att folk driver med henne. En riktig PK fanatiker.
Ok, Kände inte till denna fjant tidigare. Men efter din info och lite googlande så är det en tvättäkta martyr och politiskt korrekt fanatiker.
Citera
2013-10-30, 15:23
Medlem
Flus avatar
Detta är i sanning ett vidrigt brott och ett rimligt skadestånd till Malmös romer borde ligga på ungefär 250 000 kr per person.
Jag förväntar mig att Ullenhag omedelbart kallar till presskonferens och levererar några härliga pk-floskler.
Citera
2013-10-30, 15:39
Medlem
Förstår inte riktigt, folkgruppen "Zigenare" finns ju inte längre utan har av någon blivit omskyltad till Romer. Att hetsa mot något som är bestämt att det inte längre finns kan väl ändå inte bli kallat för hets.

Vore ju lite kul om någon konfronterade pk-pressen ifall de tar upp detta, något i stil med "ni på pk-pressen anser att zigenarsoppa är hets mot romer -men då anser ni ju samtidigt att romer är zigenare och kanske själva gör ett övertramp, eller?"

Nu är ju en soppa ändå inte hets mot folkgrupp, kan inte se att en soppa kan värdera någon/något varken hit eller dit. Det finns ju allt möjligt, mexicanasoppa t ex, och det är väl inte så schysst mot mexikanarna, särskilt som mina minnen sedan skoltiden inte är så fördelaktiga där direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in