2013-10-30, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haralltidundrat
Den s.k. journalisten Nadja Gerbil är en kvinna med slöja. Hon figurerade i nåt program på TV men blev nobbad och påstod att det var för slöjan. Men de måste vara ganska blåsta på P4 Malmöhus när de skickar henne med slöja för en sån intervju. Hon inbjuder ju till att folk driver med henne. En riktig PK fanatiker.

Nej, hon har inte slöja/huvudduk/hijab/whatever, men hon hade det för närmare 10(?) år sedan.
Såg henne på TV tidigare i år, eller möjligtvis förra året, barhuvad.
Citera
2013-10-30, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hedningen001
Med tanke på att grillsyltan ligger långt ute i ett industriområde så är det ett typiskt arbetarhak. Där lär hon inte hitta så många politiskt korrekta personer bland hantverkare och mekaniker.
Tror jag har lunchat där för typ 10 år sedan, precis som du säger är det grova arbetare i skitiga blåställ som bara kommer att garva gott åt detta med ägaren där och klappa honom på ryggen, det området är en främmande värld för journalister, en riktig värld.
Citera
2013-10-30, 17:15
Medlem
IceEyess avatar
Hur kan det klassas som hets mot folk grupp eftersom alla inom nationens gränser är svenskar enligt etablissemanget?
Citera
2013-10-30, 17:24
Medlem
dwgs avatar
Folk har för lite fritid då man måste anmäla allt man ser du för tiden.
Gillar ägaren till grillen, nyheterna (P3) jag säger negerboll för det heter negerboll.
Och så hör man småflinar i bakgrunden, kan va reporten

Nä alla Malmöbor åk och ät lite zegenarsoppa.
Citera
2013-10-30, 17:39
Medlem
theodor.busses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theodor.busse
Om vi, för ett ögonblick, bortser från hur zigenare uppför sig (det vet vi alla)... Men hur kan man vara så omedveten om det rådande samhällsklimatet i Fredriks "Nya Sverige", och "skoja till det" på ett så fruktansvärt obegåvat sätt? Restaurangägaren kunde lika gärna ha skickat några hundratusen rätt i gapet på DO, tillsammans med en lapp där han skriver "jag är rasist och skäms, pleaze take all me money!".

Uppfatta inte mitt inlägg som kritik mot restaurangen! Jag var lite sarkastisk. För en timme sedan ringde jag dem (de har ingen mail på sin hemsida - bara facebook som jag bojkottar). Fick prata med en mycket trevlig anställd, som var helt häpen över allt tumult som har uppstått. Jag förklarade att jag stöder dem fullt ut, men att det är för långt (68 mil) för mig att åka ner och "stödäta". Hon var skittrevlig, och berättade att de har fått samtal från när och fjärran (jag är "fjärran") med sympatier. Naturligtvis har de ingen "rasistisk agenda", det kan ju vem som helst (rättning mittåt -NÄSTAN vem som helst) förstå.

Om det går till åtal (hoppas nästan det) så har vi snart namn och personnummer på psyko-tanten som anmälde en soppa. Sekretess på målsägande brukar det nästan bara vara i våldtäktsmål. Så, välkommen till verkligheten, "Tant Zigenarsoppa"!!!
Citera
2013-10-30, 17:40
Medlem
Charles26s avatar
Angående soppan tycker jag det var ganska roligt och hade jag varit in själv hade jag säkert garvat lite med personalen om rättens namn medan jag väntade på mitt käk. Dock är det tidens vindar i Sverige som blåser och det blir ett jävla liv när det ska göras humor genom etniska "fördomar". Det är ju allmänt känt. Det var ju för exempel någon samisk gubbe som "rasade" i pressen när Per Morberg sa: Nu är det slutvisslat sa lappen och skar av sig läppen! Alltså det upprepas ju dagligen det här, det sitter alltid nån jävel och känner sig kränkt och gråter ut i pressen.

Slutligen en fråga. Hur länge till tror ni att det är ok att kalle acne för finnar i Sverige?
Citera
2013-10-30, 17:44
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haralltidundrat
Den s.k. journalisten Nadja Gerbil är en kvinna med slöja. Hon figurerade i nåt program på TV men blev nobbad och påstod att det var för slöjan. Men de måste vara ganska blåsta på P4 Malmöhus när de skickar henne med slöja för en sån intervju. Hon inbjuder ju till att folk driver med henne. En riktig PK fanatiker.

P4 Malmöhus har taggat ner efter tramsintervjun av PK-journalisten och har inte nämnt zigenarsoppan i sina senare sändningar. de har kanske fattat vilken soppa det blev.
Citera
2013-10-30, 17:52
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 85f1.8
Det där med stulna ingredienser uppfyller de facto kriterierna för HMF - vad man än tycker om den lagen så existerar den och vill man undgå att bli dömd kan man ju med fördel avstå från att begå HMF. Man måste tyvärr räkna med att det alltid kommer finnas beskäftiga busybodies som i en onani av självgodhet springer och skvallrar för polisen OCH media så länge det inte innenär någon risk för de själva utan bara en chans att framstå som rättfärdig godhetsapostel.

Visst kan man spontant dra på smilbanden men det är trots en oacceptabel skrivning. Det är inget solklart fall men visst kan det tolkas som HMF även om det inte kanske var uppsåtet.

Citat:
Ursprungligen postat av 85f1.8
Själva ordet zigenare- ingår i många maträttsnamn i centrala Europa och jag undrar mest om anmälan haft någon legitimitet om beskrivningen med stulna ingredienser inte hade funnits.

Det är ju det som är avgörande. Annars finns det inga konstigheter med att kalla soppan för zigenarsoppa.
Citera
2013-10-30, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic

Det är ju det som är avgörande. Annars finns det inga konstigheter med att kalla soppan för zigenarsoppa.

Hur menar du nu? Stjäl zigenare mer än andra?
Citera
2013-10-30, 18:02
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brollio
Hur menar du nu? Stjäl zigenare mer än andra?

Det är ju så man får tolka det hela. Det är i sammanhanget irrelevant om det finns någon sanning bakom det eller inte. Däremot är det en återkommande fördom som lyfts fram och därför finns det anledning att anse det att är fråga om HMF.
Citera
2013-10-30, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charles26
Angående soppan tycker jag det var ganska roligt och hade jag varit in själv hade jag säkert garvat lite med personalen om rättens namn medan jag väntade på mitt käk. Dock är det tidens vindar i Sverige som blåser och det blir ett jävla liv när det ska göras humor genom etniska "fördomar". Det är ju allmänt känt. Det var ju för exempel någon samisk gubbe som "rasade" i pressen när Per Morberg sa: Nu är det slutvisslat sa lappen och skar av sig läppen! Alltså det upprepas ju dagligen det här, det sitter alltid nån jävel och känner sig kränkt och gråter ut i pressen.

Slutligen en fråga. Hur länge till tror ni att det är ok att kalle acne för finnar i Sverige?

Det var okej på 80-talet http://www.youtube.com/watch?v=cpYsdVKXfxA
och kommer säkert vara det ett tag till.

Angående soppan så antar jag att det är tillägget "stulna ingredienser" tillsammans med "zigenarsoppa", som utreds för HMF?
Var för sig hade väl inte uttrycken kunnat bli ett polisärende?

Personligen tror jag att det här kommer att läggas ned.

Edit; Såg att min fråga tagits upp.
Senast redigerad av nantes 2013-10-30 kl. 18:20.
Citera
2013-10-30, 18:26
Bannlyst
fy faan man får inte skämta om ett skit längre... sen ang. ziggisar så har dom faktiskt en jävla respekt
mot svenska män i maktposition, har hört det själv av en talesman för en stor släkt, sen köpt en massa
bilar av dom, när dom försökt blåsa mig har jag kört hårda kort mot dom, dom har alltid gett med sig..men det är klart jag är en svensk vit man med makt. är nog värre för kvinnor, åldringar och andra blattar, dom hatar allt som är "svagt".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in