2013-10-30, 14:24
Medlem
LT10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casualer
Vi är en klassisk klubb, dessutom ligger vi 3:a i publikligan. Det där med rivaliteten mellan AIK och Djurgården tror jag ni bara säger för att reta oss. Vet många Djurgårdare som hatar oss över allt annat.
Kommer vi upp i Allsvenskan och gör väsen av oss lär rivaliteten också stiga.
Herregud alltså. ''Det där med rivaliteten mellan AIK och Djurgården tror jag ni bara säger för att reta oss.'' För att reta er? rivaliteten mellan oss och gnaget är så mycket större. Fakta är att Djurgården-AIK är den största och mest rivaliserade matchen i Stockholm, Sverige, Norden. Sen att du påstår att ''många Djurgårdare hatar er över allt annat'' finns inte. Själv har jag aldrig lagt någon större vikt till att hata Bajen. Bajen är liksom inget hot, varför hata då?
2013-10-30, 14:30
Medlem
Omar Santanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mayhem
Minns flera tveksamt dömda straffar ni har fått mot oss, exempelvis 2008 när ni fick straff efter att ha dragit ned vår back och sparkat vår målvakt i magen i vårt straffområde. Eller den diskutabla straffen på stopptid, också den 2008.

Vi har båda våra subjektiva åsikter, och jag har aldrig känt mig överkörd av er efter att ha lämnat Råsunda. Ni har haft imponerande moment, exempelvis när ni nästan dränkte "Just idag är jag stark". Du har säkert lämnat Råsunda med samma subjektiva åsikter. Bajen vs AIK är jämna läktarmatcher, men jag har alltid upplevt oss som mer ihärdiga. När det kommer till tifon så ger jag förstås er en vinst vid i princip varje derby, ni har genom åren lyckats med makalösa tifon.
Ändå påstod du "Det var inte kul att gå på derbyn för AIK och i synnerhet för DIF under den andra halvan av 00-talet."? På tal om överkörning var det ju oerhört kul att du drog upp just det exemplet. Har man inte känt sig överkörd efter det lär man nog aldrig göra det.
Senast redigerad av Omar Santana 2013-10-30 kl. 14:32.
2013-10-30, 14:35
Medlem
Mr.Mayhems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omar Santana
Ändå påstod du "Det var inte kul att gå på derbyn för AIK och i synnerhet för DIF under den andra halvan av 00-talet."? På tal om överkörning var det ju oerhört kul att du drog upp just det exemplet. Har man inte känt sig överkörd efter det lär man nog aldrig göra det.

Jag menade förstås inte det sportsliga, då vi diskuterar supportrar i denna tråd. Diskuterar vi det sportsliga så stämmer det att ni har presterat bättre. Ni hade en väldigt hög volym just då, men det gick att höra vår sång alldeles utmärkt. Om vi bara ska bedöma just den stunden så är det klart att ni lät mer, men jag föredrar att se till det stora hela, och då "vinner" man inte på två minuters grymt drag.
2013-10-30, 14:40
Medlem
Omar Santanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mayhem
Jag menade förstås inte det sportsliga, då vi diskuterar supportrar i denna tråd. Diskuterar vi det sportsliga så stämmer det att ni har presterat bättre. Ni hade en väldigt hög volym just då, men det gick att höra vår sång alldeles utmärkt. Om vi bara ska bedöma just den stunden så är det klart att ni lät mer, men jag föredrar att se till det stora hela, och då "vinner" man inte på två minuters grymt drag.
Det gick inte att höra er sång alldeles utmärkt, det gick att höra Kenta efter att ni tvingats skruva upp volymen på högtalarna. Det var inte heller bara något 2 minuters drag.

Men låt höra, vad var det som gjorde att vi inte tyckte att det var roligt att gå på derbyn mot Hammarby under andra hälften av 00-talet?
2013-10-30, 14:41
Medlem
Mr.Mayhems avatar
Citat:
Det gick inte att höra er sång alldeles utmärkt, det gick att höra Kenta efter att ni tvingats skruva upp volymen på högtalarna. Det var inte heller något 2 minuters drag.

Men låt höra, vad var det som gjorde att vi inte tyckte att det var roligt att gå på derbyn mot Hammarby under andra hälften av 00-talet?

Förlåt för att jag inte minns på sekunden, det är trots allt flera år sedan. Jo, men kanske inte på ökända norra stå.

Att ni ständigt blev besegrade av Sveriges bästa klack, förstås.

Nej, men jag ber om ursäkt. Jag var lite väl framfusig i mitt inlägg, och skall därför revidera mitt påstående. AIK har en jätteduktig klack, och om jag minns rätt om hur jag själv resonerade på den tiden så ansåg jag oss två ligga i den absoluta toppen jämsides. Jag står dock kvar vid att jag kände att vi drog det längre strået nätt och jämt.
Senast redigerad av Mr.Mayhem 2013-10-30 kl. 14:45.
2013-10-30, 14:42
Medlem
Citat:
Petiga? För mig får ni gärna tvåla dit Dif hur många gånger ni vill. Jag syftade naturligtvis på deras räkna dagar-grej.
Jag vet att du är gnagare. Ville bara inflika att dif inte rår på oss.

Citat:
Ursprungligen postat av cst
Så fort man lämnar Söder är det 'ut'. Tillhör det inte Söder så är det inte centralt!
2013-10-30, 14:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LT10
Herregud alltså. ''Det där med rivaliteten mellan AIK och Djurgården tror jag ni bara säger för att reta oss.'' För att reta er? rivaliteten mellan oss och gnaget är så mycket större. Fakta är att Djurgården-AIK är den största och mest rivaliserade matchen i Stockholm, Sverige, Norden. Sen att du påstår att ''många Djurgårdare hatar er över allt annat'' finns inte. Själv har jag aldrig lagt någon större vikt till att hata Bajen. Bajen är liksom inget hot, varför hata då?
Själv har jag svårt att hata er. Tycker mer att det är tragiskt för de som håller på Djurgården. Ni har ju faktiskt aldrig varit ett hot mot oss. Djurgården är nåt man tycker synd om.
2013-10-30, 14:49
Medlem
Mr.Mayhems avatar
Citat:
Själv har jag svårt att hata er. Tycker mer att det är tragiskt för de som håller på Djurgården. Ni har ju faktiskt aldrig varit ett hot mot oss. Djurgården är nåt man tycker synd om.

Ett av mina roligaste derbyminnen från det alltid så farliga DIF: En knappt halvfull klack från Alltid Oavsett<3
Senast redigerad av Mr.Mayhem 2013-10-30 kl. 14:53.
2013-10-30, 14:55
Medlem
Wads avatar
Citat:

9-1?
2013-10-30, 15:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wad
9-1?
Mellan 2008 - 2009 spelades 4 derbyn mellan Hammarby och Djurgården. 9-1 till oss.
Senast redigerad av Casualer 2013-10-30 kl. 15:11.
2013-10-30, 15:05
Medlem
LT10s avatar
Citat:
Själv har jag svårt att hata er. Tycker mer att det är tragiskt för de som håller på Bajen. Ni har ju faktiskt aldrig varit ett hot mot oss. Bajen är nåt man tycker synd om.
Ändrade i din text, mer korrekt nu. 9-1 ja
2013-10-30, 15:08
Medlem
Wads avatar
Citat:
Mellan 2008 - 2099 spelades 4 derbyn mellan Hammarby och Djurgården. 9-1 till oss.
Då är jag med. Trodde du syftade på den historiska plattmatchen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in