2013-10-30, 13:27
Medlem
Mr.Mayhems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omar Santana
Haha, herregud alltså. Är alla i Bajen mytomaner? Ni behövs inte i Allsvenskan för att glädja resterande klubbar längre, det räcker med det ni vräker ur er här.

Mytoman? Du får gärna utveckla.

Citat:
Ursprungligen postat av Bleierz
Du låter som snubben som i Flibbens film som letade motsvarigheter i norra Europa efter 7 bussar till Öster.

Må så hända, men jag vet mycket väl att både AIK och DIF, liksom IFK GBG och MFF kan mobilisera stora bortaföljen, därför håller jag inte med "snubben i Flibbens film".
2013-10-30, 13:29
Bannlyst
Finns inget lag i norra Europa som skulle skicka 7 bussar till Öster efter 4 säsonger i Superettan, plus betydelselös match. Det vet nog alla här.
2013-10-30, 13:29
Medlem
Citat:
FYI: Ni ligger 4:a i publikligan.
Vi ligger 73 personer efter er i publikligan. Officiellt ligger ni före men ingen tvekan om att vi har haft betydligt mer hemmapublik än er.
2013-10-30, 13:34
Medlem
Bleierzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Vi ligger 73 personer efter er i publikligan. Officiellt ligger ni före men ingen tvekan om att vi har haft betydligt mer hemmapublik än er.

Jo tjena betydligt my ass, obetydligt mer om vi ska räkna inofficiella hemmaräknade siffror med en massa om.
2013-10-30, 13:39
Medlem
Citat:
Jo tjena betydligt my ass, obetydligt mer om vi ska räkna inofficiella hemmaräknade siffror med en massa om.
Med en massa om? Hahaha.

Om du inte inser själv att ni har ett handplock högre hemmasnitt tack vare tusentals mer bortasupportrar så är jag orolig för din hälsa.
2013-10-30, 13:45
Medlem
Omar Santanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mayhem
Mytoman? Du får gärna utveckla.
Det räcker väl med det faktum att vi sen vi gick upp från Superettan 2005 har följande facit mot Bajen: 4-2-2. Eller som Dif skulle sagt; Vi har inte förlorat mot Bajen på över 2500 dagar. Att ni skulle dragit det längsta strået i läktarkampen orkar jag inte ens kommentera, men med tanke på dina tidigare inlägg var du säkert inte ens med på den tiden.
Senast redigerad av Omar Santana 2013-10-30 kl. 13:49.
2013-10-30, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel1987
Och vi va 1400 i Borås 2011 utan att kunna vinna guldet. Hur många va ni ? Pajas

Malmö har varit 1500+ flera gånger på Borås arena. Hur många trodde du de var egentligen?
2013-10-30, 13:57
Medlem
Bleierzs avatar
Citat:
Med en massa om? Hahaha.

Om du inte inser själv att ni har ett handplock högre hemmasnitt tack vare tusentals mer bortasupportrar så är jag orolig för din hälsa.

Seriöst är det så ni resonerar. Om hit och om dit, börjar bli tröttsamt. Gör nått utan massa om så ska jag hålla käften.

Men för sakens skull.
Om vi räknar bort alla bortasupportrar som besökt våra matcher och om Göteborgs siffran ska stämma för att få ihop matematiken och om vi räknar alla era besökare ja då får ni ett högre snitt men det är knappast en betydande skillnad vilket du påstod.
2013-10-30, 14:03
Medlem
Citat:
Eller som Dif skulle sagt; Vi har inte förlorat mot Bajen på över 2500 dagar.
Ska vi vara petiga så har dif inte förlorat mot oss på 1541 dagar.
Medan vi har inte förlorat mot dif på 2268 dagar.

Ish.

Citat:
Seriöst är det så ni resonerar. Om hit och om dit, börjar bli tröttsamt. Gör nått utan massa om så ska jag hålla käften.

Men för sakens skull.
Om vi räknar bort alla bortasupportrar som besökt våra matcher och om Göteborgs siffran ska stämma för att få ihop matematiken och om vi räknar alla era besökare ja då får ni ett högre snitt men det är knappast en betydande skillnad vilket du påstod.
Behöver inte dra 717 stycken 'om' för att komma fram till att vi har fler supportrar än er och att vi även har fler som besöker våra hemmamatcher.

Vi vet, ni vet och alla som är någorlunda insatt i svensk fotboll vet att det var länge sen vi sprang om er i antal besökare på hemmamatcherna.
Kan dock inte klandra er att vi har fler supportrar i Bajenland. Jag hade aldrig velat åka ut till Östermalm regelbundet för att se mitt lag spela.
2013-10-30, 14:09
Medlem
Omar Santanas avatar
Citat:
Ska vi vara petiga så har dif inte förlorat mot oss på 1541 dagar.
Medan vi har inte förlorat mot dif på 2268 dagar.

Ish.
Petiga? För mig får ni gärna tvåla dit Dif hur många gånger ni vill. Jag syftade naturligtvis på deras räkna dagar-grej.
2013-10-30, 14:12
Medlem
csts avatar
Citat:
Jag hade aldrig velat åka ut till Östermalm regelbundet för att se mitt lag spela.
2013-10-30, 14:18
Medlem
Mr.Mayhems avatar
Citat:
Det räcker väl med det faktum att vi sen vi gick upp från Superettan 2005 har följande facit mot Bajen: 4-2-2. Eller som Dif skulle sagt; Vi har inte förlorat mot Bajen på över 2500 dagar. Att ni skulle dragit det längsta strået i läktarkampen orkar jag inte ens kommentera, men med tanke på dina tidigare inlägg var du säkert inte ens med på den tiden.

Minns flera tveksamt dömda straffar ni har fått mot oss, exempelvis 2008 när ni fick straff efter att ha dragit ned vår back och sparkat vår målvakt i magen i vårt straffområde. Eller den diskutabla straffen på stopptid, också den 2008.

Vi har båda våra subjektiva åsikter, och jag har aldrig känt mig överkörd av er efter att ha lämnat Råsunda. Ni har haft imponerande moment, exempelvis när ni nästan dränkte "Just idag är jag stark". Du har säkert lämnat Råsunda med samma subjektiva åsikter. Bajen vs AIK är jämna läktarmatcher, men jag har alltid upplevt oss som mer ihärdiga. När det kommer till tifon så ger jag förstås er en vinst vid i princip varje derby, ni har genom åren lyckats med makalösa tifon.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in