Citat:
Ursprungligen postat av
Bajen2013
Skojar du? De ger ju varandra alibi från 20.39. Med olika storys om vad de gör. MB har chansen att på ett mycket enkelt sätt att rentvå sitt namn och få slut på alla spekulationer om han bara bevisar att han faktiskt suttit och besvarat sina mail på lördagskvällen.
Hur svårt kan det vara? Vad skulle du gjort om halva Sverige fb-jagar dig med ljus o lykta.
Jag vet vad jag skulle gjort i alla fall.
Om jag skojar, nej efter att ha detaljgranskat massor av mordfall, förhör under många år och följt upp detta med diskussioner i trådar så skojar jag definitivt inte.
Det du trycker på är mistänkt är fullkomligt normalt bland oskyldiga personer, personer som har något att dölja skaffar samstämmiga alibin. Därför är deras luddiga berättelser om vad de gjorde denna kväll, vilket inte på något sätt går isär på något iögonfallande vis då de förmodligen har det likadant varje kväll, varken spännande eller mystiskt. Tittar på tv, sitter vid datorn, ligger i sängen och tittar på tv.
Min fru gör tre saker efter att våra barn har somnat, undantag finns inte för det är i så fall så iögonfallande att jag hade kommit ihåg detta., och det är antingen ser hon på tv eller så sitter hon vid datorn eller så sitter hon tillsammans med en vän på altan och käkar någon mat och snackar.
Om någon frågar mig vad min fru gjorde en kväll för någon vecka sedan så vet jag exakt vad hon gjorde, något av följade tre saker som jag räknade upp, men exakt vilken av dessa aktiviteter hos sysslade med just denna kväll kan jag förstås inte säga med säkerhet.
Det hade dock varit mystiskt om någon hade berättat något om vad de gjorde som går utanför det vardagliga mönstret.
Att halva Sverige jagar honom är betydligt överdrivet, MB står inte åtalad och är inte misstänkt av speciellt många andra än vissa personer här i tråden.
Han har absolut inga krav på sig att behöva bevisa sin oskuld inför dig eller någon annan. Det är bedrövligt låg nivå att kräva en sådan handling från en person där det inte finns något som talar för att han är inblandad.
Om du inte har något minsta lilla besvärande som talar för att MB skulle vara inblandad skulle jag i ditt fall hålla min käft stängd för ditt pådrivande kring att han skulle vara skyldig, trots den starka bevisning som talar mot KJ, har inga som helst förankringar i verkligheten. Det visar snarare bara hur lättledd och okritiskt du är och totalt saknar förmågan att analysera och tolka information och utifrån dessa komma fram till rimliga slutsatser.