2013-10-29, 21:49
Medlem
.Chloes avatar
Att dra alla kvinnor över en kam är så onödigt och felaktigt. Jag känner kvinnor som kan knäppa er alla på fingrarna när det kommer till IT. Det är ett mansdominerade område men fy sjutton vad pisk ni får på min arbetsplats.

Jag önskar att jag kunde hålla talan för alla kvinnor, men det går inte. Jag håller tyvärr med att kvinnor behandlas som sexobjekt i dagens samhälle. Tråkig värld kan tyckas, men bara de som ens bryr sig om detta ämne har påverkats av det. Jag är ingen feminist eller har några speciella åsikter om ämnet men ni som diskuterar detta med passion måste ha problem med kvinnor i allmänhet.
Citera
2013-10-29, 22:02
Medlem
DapperDons avatar
Om man ser till den beskrivning som ts gett, att en knullbar tjej på stan som man inte hyser några känslor för är ett sexobjekt, då är ju även en hel del killar sexobjekt.

Det man menar med sexobjekt är inte kvinnor eller män som anses knullbara, utan när man anser att deras enda värde ligger i att de kan användas till att tillfredsställa någon annans sexuella behov.

Jag anser att alla människor ska behandlas utifrån vilka de är, och inte utifrån kön eller etnicitet. Sen kan man få anse att de är hur knullbara som helst. Bara man inte klumpar ihop en stor grupp och ger atta som tillhör den en stämpel, som vissa här gör som menar att "alla kvinnor är helt värdelösa när det gäller annat ån sex" eller "alla män som vill ha sex med kvinnor är potentiella våldtäktsmän".
Senast redigerad av DapperDon 2013-10-29 kl. 22:04.
Citera
2013-10-29, 22:02
Medlem
Här tävlas det mellan endimensionell biologisk determinism och feminismens tomma maktperspektiv. Ibland närmast på skoj, som en lek mellan könen (d.v.s. det gnabbas på ett socialt sätt mellan män och kvinnor -- man sa ju förr att "kärlek börjar med bråk". Förr lektes leken mest av unga pojkar och unga flickor, som tävlade om vilket kön som var bäst -- idag kan även vuxna leka samma lek under lång tid utan att det blir tråkigt, i och med att vi fått utvecklade akademiska diskurser att understödja vårt gnabbande med.)

Sedan kommer det ibland in från sidan någon spelare i diskussionen som hatar sådant lättviktigt lekande med sanningen, och som helt fördömmer den ena eller den andra parten, ofta med arga ord, och vill att diskussionen ska sluta helt, eftersom de inte ser den sociala poängen med leken. Att gnabbas är ju ändå ofta bättre än att bara hata varandra tyst och ömsesidigt. Men på internet är det svårt att se vem som pratar med ett smygleende eller ett hånflabb, och vem som är helt gravallvarlig i sitt debatterande.

Men här följer mitt perspektiv på saken:

Problemet med all biologism är att det finns ett existentiellt perspektiv också. Där vi kan välja om vi ska underkasta oss vår biologi, eller kämpa mot den. Det finns till exempel munkar och nunnor som helt avstått från sex samt onani, och levt ett liv utan dessa saker. Även om det var oerhört svårt för dem att leva så (Tro inte att det bara är "asexuella" som väljer celibat!) så medför det faktum att de existerar och existerat, att vi inte bara kan säga "Det bara ÄR så" när det gäller mäns och kvinnors roller och sexualitet. Utan vi har någonstans ett val, hur vi ska använda vår sexualitet. Inte bara om vi ska förneka vår sexualitet eller inte, utan vi kan välja hur vi vill tänka och handla i samtliga sexuella frågor. Det är bara det att vår biologi gör vissa handlingsvägar mer eller mindre praktiska och mer eller mindre krångliga.

Och någonstans tycker jag att det blir ovärdigt att låta våra biologiska tendenser förstärka sig själva genom att prata om mäns och kvinnors inneboende biologiska skillnader som om dessa tendenser i sig själva skulle rättfärdiga vårt agerande, det blir ett slags gladporr av det hela, om ni förstår vad jag menar???

När å andra sidan feminister inte drar sig för att trycka ner antifeminister med påpekandet att de har lägre utbildningsnivå, så kan det möjligtvis rättfärdigas som ett sätt att få dessa antifeminister att känna på hur det känns att vara förtryckt. Men det håller inte riktigt, för steget är inte långt från "nu får du känna på förtryck i syfte att du bättre skall förstå förtryckets natur" till å andra sidan "nu förtrycker jag dig permanent för att jag känner för det."

Jag vill däremot säga att jag faktiskt tyckte att Deriverbar hade en poäng med sitt resonemang om att man blir arg om någon kallar ens bror för "ätbar." Det är något svagt nedsättande i att kalla någon för "knullbar". Även om det kanske har mer att göra med det vulgära i förledet "knull-" än med efterledet "-bar"? Dock händer det även att vissa faktiskt tänder på att bli tilltalade på ett nedsättande sätt... så det är svåra frågor det här...

Citera
2013-10-29, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Chloe
Att dra alla kvinnor över en kam är så onödigt och felaktigt. Jag känner kvinnor som kan knäppa er alla på fingrarna när det kommer till IT. Det är ett mansdominerade område men fy sjutton vad pisk ni får på min arbetsplats.

Och jag känner män som slår alla kvinnor på jorden på fingrarna när det gäller IT.
Citera
2013-10-29, 22:19
Medlem
givemefives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fysikmannen
Ingen har sagt att ni inte kan göra det - det som sägs är att det ej är i närheten lika frekvent hos kvinnor som hos män.

Angående beskydd: Det handlar inte om ett medvetet plan - istället är det evolutionärt utvecklade preferenser genom miljontals år.

Inte så konstigt, vi är lite smartare än så, det är lite sad att bara tänka med kuken faktiskt.

Visst men vi letar inte pojkvänner i alla vi finner attraktiva, ibland ser man bara en som man inte kan slita blicken från och inte fan är det en framtida man som man tänker på då.
Citera
2013-10-30, 01:45
Medlem
hollandurens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deriverbar
Med knullbar, menar du potentiellt våldtäktsoffer? Eftersom din "manliga" hjärna inte tar någon som helst hänsyn till om den snygga tjejen visar något som helst intresse för dig innan du klassar henne som "knullbar".

Och ja, det är lite obehagligt med människor som automatiskt börjar tänka på att begå brott mot en när man stiger in i deras synfält. Upplever dock långt ifrån alla män så. Du kanske borde prata med en psykolog?

Det är helt uppenbart att du endast är ute efter att provocera och ja, du lyckades. Grattis! Sök hjälp nu, du är inte frisk.

Ser man en snygg tjej så betyder det att den tjejen är knullbar, ja. Men det betyder inte att jag kommer gå efter henne och våldta henne ditt sjuka fanskap.
Citera
2013-10-30, 02:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Deriverbar
Tröjan är ingen egen person, inte heller maten. Därför tar man ingen hänsyn till deras vilja eller ovilja att bli tvättade eller uppätna när man talar om "tvättbar" och "ätbar".

En person har oftast en egen uppfattning, och de flesta anser även vetorätt, när det gäller om de ska bli inblandade i andras aktiviteter eller inte.

Min lillebror är rent teknisk ätbar, men jag skulle bli ganska sur om någon går runt och säger det, eftersom det implicerar att de tänker äta honom.
Att kalla någon "knullbar", utan att ha något som antyder att personen skulle vara villig att ha sex med en tycker jag antyder att man kan tänka sig att våldta personen.
Men snälla, folk har ju försökt förklara vad det innebär gång på gång, men du vägrar inse att ordet kan betyda något annat.

Ordet i sig säger absolut inget om våldtäkt eller tvång, det säger att man personligen tycker att någon är så snygg/sexig att man kan TÄNKA sig ha sex med personen... Att man VILL ha sex, inte att man SKA ha det till varje pris, med eller utan personens samtycke. Fast sagt med ett lite grövre uttryck. Resten är bara fria tolkningar. Visst, man får ju fråga om man känner sig osäker på sin tolkning, men du skiter ju fullständigt i svaren.

Däremot håller jag med om att vissa uttrycker sig onödigt nedvärderande mot kvinnor här och där, förstår inte heller varför folk gör så, ibland nästan helt random. Mer än i syfte att provocera då... Allra minst förstår jag de som sedan blir förbannade över att de sedan kritiseras för det och inte alls tycks förstå vad som är nedvärderande...

Egentligen tror jag dock att de förstår, vissa vill nog nämligen först och främst provocera feminister, det är oftast dessa de vill se bli upprörda, tror jag. Förmodligen i syfte att få det "bekräftat" hur hemska de är...

Tror det ofta handlar mer om det faktiskt, de har nog ett så starkt hat för feminismen att även kvinnor rent generellt får skit för det. Vilket inte är så konstigt i sammanhanget... Det är ju nämligen rätt svårt att lyckas provocera en feminist överhuvudtaget om man inte samtidigt generaliserar/nedvärderar kvinnor... Det är ju deras (feministernas) grej/ämne!

Ps. Jag är också ofta starkt kritisk till dagens feminism/feminister, så skippa helst andra feltolkningar! Jag är mycket kritisk till samtliga feminister som jag ser som radikala eller som tokvinklar saker, vilket på tok för många gör numera. Men att provocera bara för sakens skull och betee mig som de jag själv föraktar är dock inte riktigt min grej (oftast, jag är inte perfekt på något sätt).

Jag brukar föredra att avfärda deras idioti och galenskap med mer sakliga argument. Både de gapigste feministerna OCH antifeministerna tror jag har lite av en hatkärlek för varandra när de håller på såhär, eftersom de aldrig tycks tröttna på denna "pajkastningslek" och tjaffsande som aldrig leder någonstans.
Senast redigerad av sjelvefan 2013-10-30 kl. 02:39.
Citera
2013-10-30, 03:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av givemefive
Inte så konstigt, vi är lite smartare än så, det är lite sad att bara tänka med kuken faktiskt.'''

Har inget med intelligens att göra utan en utvecklad reproduktionsprincip. Män har dessutom högre IQ än kvinnor.

Citat:
Visst men vi letar inte pojkvänner i alla vi finner attraktiva, ibland ser man bara en som man inte kan slita blicken från och inte fan är det en framtida man som man tänker på då.

Det skiljer fortfarande mycket mellan män och kvinnor när det kommer till processen.
Citera
2013-10-30, 06:00
Medlem
Citat:
Har inget med intelligens att göra utan en utvecklad reproduktionsprincip. Män har dessutom högre IQ än kvinnor.

Det skiljer fortfarande mycket mellan män och kvinnor när det kommer till processen.

Om män bara tänker med kuken i denna sak, (din "utvecklade reproduktionsprincip") så har de verkligen inte speciellt högt IQ i stundens hetta.
Och bevisat i forskning, män blir dumma och extremt risktagande i närheten av attraktiva kvinnor.
Senast redigerad av Merapi 2013-10-30 kl. 06:04.
Citera
2013-10-30, 08:25
Medlem
Inglorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godanli
Jag vet tyvärr inte. Ägnar mig inte åt att våldta, fantiserar inte om det och benämner egentligen inte människor med ordet knullbar.

Som många andra skrivit otaliga gånger, bara för att du fantiserar om att våldta är du ingen våldtäktsman. Precis lika lite som jag vill bli våldtagen endast för att jag fantierar om det (nåja, jag blir gärna "våldtagen" av min pojkvän ibland, but you get my point).

Jag använder heller inte knullbar utan blir i stället "doable" mellan mig och mina vänner
Citera
2013-10-30, 08:27
Medlem
Inglorias avatar
Citat:
Det gör ni utan tvekan. Skillnaden är att tendensen visat sig vara något så ofantligt mycket högre hos män - vilket är förståeligt. Men också att män kan tänka sig ligga PÅ EN GÅNG, bara kvinnan i sig har ett attraktivt yttre.

Undersökningar har visat att kvinnan ej fungerar på samma sätt - Även om hon ser en man med ett fint yttre så är det ytterst få kvinnor som vill knulla honom på en gång, bara för det.

Attans, du måste jag väl ha fötts som karl då egentligen!
Citera
2013-10-30, 08:44
Medlem
givemefives avatar
Citat:

Klart det har med IQ att göra då ni tappar halva hjärnan och kuken tar över. No joke.

Ja det skiljer sig givetvis en hel del men både tjejer och killar ses som sexobjekt bara det att ena könet kan kontrollera sig bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in